probleem met digitale EQ dsp8000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k-man
    • Feb 2012
    • 5

    probleem met digitale EQ dsp8000

    ik heb sindskort probleemke met de dsp8000 van behringer

    die schiet nog aan, maar enkel de 2startbeelden (welcome to the world..) en die blijven herhalen, hij geraakt niet verder.
    nu is het wel koud geweest maar zou me verbazen als dat software problemen oplevert.

    enkel in/out ledje brand groen, maar na het tweede startbeeld, dus opt moment da ie herhaald gaat het ledje effe uit en aan.


    iemand die raad weet?
    alvast bedankt
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    De batterij al eens vervangen?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • k-man
      • Feb 2012
      • 5

      #3
      nee nog niet, memory batterij bedoel je? waar vind ik een nieuwe?
      en gewoon openvijzen en 'kzie ze wel zitten dan?

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Kijk ook eens in het voedingsgedeelte. Als er elco's in zitten die van boven bol staan, dan is dat een aanwijzing dat de voedingspanningen af kunnen wijken. Komt tegenwoordig veelvuldig voor, vooral in schakelvoedingen. In dat geval is de remedie , elco's vervangen. let op je moet wel LOW ESR elco's hebben.

        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Waar je een nieuwe vindt, is afhankelijk van welke batterij erin zit. Eerst openschroeven en gelijk dan even kijken of de batterij nog voldoende spanning geeft.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Gezien je vraagstelling is het denk ik de hoogste tijd om er een deskundige naar te laten kijken, zelf elco's vervangen terwijl je niet weet dat het apparaat daarvoor open moet zou ik dus echt niet aanraden....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • k-man
              • Feb 2012
              • 5

              #7
              elco's staan niet gebogen, ik veronderstel dat die blok dat na de voeding komt de batterij is, merk Amc, die zouden dan 9v moeten meten? ik meet 0v ofwel meet ik verkeerd, aan de buitenkant hebt ge ronde openingen

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Originally posted by k-man
                ik veronderstel dat die blok dat na de voeding komt de batterij is...
                Als je niet weet hoe een 9V blokje (of überhaupt een batterij) eruit ziet dan zou ik nu stoppen met het zelf doen en wegbrengen dat apparaat naar een deskundige die weet wat ze doen (MusicXtra gaf je deze tip al en die lijkt mij de enige juiste gezien de berichten). Het kan nu net zo goed zijn dat jij met het blok na de voeding (220V input) de trafo bedoelt.

                Comment

                • k-man
                  • Feb 2012
                  • 5

                  #9
                  ja da laatste interesseert me, das dus de transfo. en al doende leert men éh, ik ga zeker nergens teveel aankomen ofzo altijd met de nodige voorzichtigheid, ben gewoon geïnteresseerd.
                  dat maakt internet toch juist zo interessant ??

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Apparatuur die op 220V werkt kan je nieuwsgierigheid nogal hardhandig afstraffen...
                    Dat blok zou de trafo kunnen zijn, maar of het ook zo is blijft de vraag.
                    Geen kennis van zaken is dus synoniem voor afblijven.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Originally posted by k-man
                      ja da laatste interesseert me, das dus de transfo.
                      Dat weet ik ja omdat jij het merk AMC zoemde maar daar jij in één adem dit een batterij noemt en ook niet weet hoe en wat je meet gaat het niet goed komen als jij hier zelf aan gaat knoeien.
                      Originally posted by k-man
                      en al doende leert men éh, ik ga zeker nergens teveel aankomen ofzo altijd met de nodige voorzichtigheid, ben gewoon geïnteresseerd.
                      dat maakt internet toch juist zo interessant ??
                      Internet is voor veel zaken interessant maar voor veel ook niet en dien je een gedegen opleiding te volgen alvorens zelf te handelen met mogelijk lichamelijk letsel als gevolg. Ook zaken als (schade door) brand bij foutief herstel in elektrische apparaten is geen uitzondering. Afblijven is ons advies en naar iemand gaan met expertise hiermee. Wij zijn hier niet om jou te leren hoe jij jezelf of andere schade toe brengt.

                      Comment

                      • k-man
                        • Feb 2012
                        • 5

                        #12
                        met alle respect, jullie zitten al telang achter jullie pc(tje hoor, ik volg een opleiding dit soort zaken maar heb gewoon geen zin om interessant over te komen
                        ik leer ook over het machogedrag in de sektor, ik merk het zelf op de internetfora

                        uch.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by k-man
                          met alle respect, jullie zitten al telang achter jullie pc(tje hoor, ik volg een opleiding dit soort zaken maar heb gewoon geen zin om interessant over te komen
                          Net begonnen dan zeker?
                          Nu ff serieus, dan snap ik dus echt je vragen niet....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          Working...