Heb ik genoeg geluid voor 150 tot 200 mensen ??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmeneed
    • Feb 2012
    • 6

    Heb ik genoeg geluid voor 150 tot 200 mensen ??

    Hallo,

    Ik heb vorige week een Behringer setje gekocht.

    2x tops Behringer eurolive Pro B1520 (15 inch)
    2x Subs Behringer eurolive Pro B1800x (18 inch)

    Versterker Behringer NU 3000 DSP iNuke (is deze wel genoeg voor bovenstaande ???)

    Ik vroeg me af of iemand weet of ik hier genoeg aan heb voor een feest, Bruiloft, Verjaardag, 25 en 50 jarige bruiloft, buurt feest ed)
    voor 150 a 200 mensen.


    Heel graag reactie


    gr Marco
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    een buurtfeest is vaak buiten en wat harder aan de oren. Dan ga je het niet redden.
    bij een 50 jarige bruiloft (die zijn dus 80 of ouder!!) is soms het verzoek aub zo zacht te draaien dat je het met een transistorradio ook wel had afgekunt. Daartussenin zit je behoefte.

    indoor een gewoon 'standaard" feestje voor 150 moet gewoon goed gaan bij een allround DJ.
    verjaardag voor 200 technoliefhebbers is nooit hard genoeg

    onderdeel van je vak is dus in te schatten of het gaat werken....
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      heb ooit zo'n setje verkocht, en uiteindelijk, wegens overlast , op de eindbak een spanningsdelertje gebouwd, -6 dB, omdat het voor 100 man te hard was.
      Als je geen rare eisen stelt moet dat dus lukken.

      Lees vooral verder op dit forum hoe je je spullen heel kunt houden.
      veel plezier.

      Comment

      • Kimmeneed
        • Feb 2012
        • 6

        #4
        Oke bedankt voor te reageren.

        Is die versterker waar ik het in de vorig bericht over had ook voldoende voor de set speakers ?
        Maar indoor een bruiloft bijv zou 220 man ook wel kunnen dan ?

        gr Marco

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          als een nederlandse bruiloft praat over 220 uitnidigingen dan komen er op zijn best 180 werkelijk langs.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • Kimmeneed
            • Feb 2012
            • 6

            #6
            Sorry, een foutje, ik bedoelde dus 200 mensen.

            Is die versterker waar ik het in de vorig bericht over had ook voldoende voor de set speakers ?

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Op de meeste feestjes waar 200 gasten zijn is het niet nodig om in iedere hoek van de zaal een oorverdovend geluid neer te zetten.
              Dus die 200 mensen is nogal een rekbaar begrip, heb je het dan over een dansvloer waar 50 man op kan of heb je het inderdaad over 200 man die allemaal uit z'n dak wil gaan?
              Daarbij is er maar 1 manier om erachter te komen.... Een feestje met 200 gasten gaan doen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Hoe versterkers en vermogen enzo samenhangen valt elders op het forum te lezen, maar de genoemde versterker is niet genoeg. Wat ik zou doen is een actieve crossover kopen (bij Behringer voor een pleuro of 100) en een 2e iNuke 3000 aanschaffen.
                Je kan dan 1 versterker in "bridge mode" gebruiken (dan heb je 3000Watt bij 4 ohm) voor je subwoofers, en eentje in normale 2-kanaals mode voor je toppen. Je moet er wel een beetje handig voor zijn, want enig knutselwerk in je subwoofers is vereist (omdat je met deze setup stereo mid/hoog hebt en mono laag moet je de interne bedrading van de subs aanpassen, met het hoe en wat van dat aanpassen kunnen we je hier helpen zodra je het nodig hebt).

                Je hebt dan dus:
                1 crossover
                1 iNuke 3000 (mid/hoog, voor de 1520's)
                1 iNuke 3000 (laag, voor de 1800's)

                Plus een aantal kabels, en een mooie flightcase om de versterkers in te stoppen.

                Op die manier haal je meer uit je set, en heb je door de actieve crossover ook nog eens meer controle over de set, waardoor ie (bij goed gebruik) stukken beter kan klinken.


                Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Trouwfeestje van 150 mensen: voldoende
                  Technoparty 200 mensen: te weinig
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • Jules1
                    • Aug 2011
                    • 14

                    #10
                    Dan kun je toch ook die crosover gebruiken die in uw versterker zit als ge met twee versterkers werkt ik heb ook de NU3000 werkt perfekt eens goed de handleiding lezen.
                    Veel succes

                    Comment

                    • Kimmeneed
                      • Feb 2012
                      • 6

                      #11
                      Is er ook een nederlandse handleiding van die versterker NU3000 ?
                      Weet niet precies hoe ik hem moet inregelen

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Originally posted by djspeakertje
                        Je hebt dan dus:
                        1 crossover
                        ...
                        Op die manier haal je meer uit je set, en heb je door de actieve crossover ook nog eens meer controle over de set, waardoor ie (bij goed gebruik) stukken beter kan klinken.
                        De iNuke 3000 DSP welke de TS heeft is al voorzien hierin.

                        Maak ik er wel een kanttekening bij dat het verhaal van Daan opgaat als je (de toppen) stereo wil spelen. Met één iNuke 3000 DSP kun je bij het gebruik van de interne processor alleen mono spelen. Hierbij wordt het ene kanaal dan voor de subs en het andere kanaal voor de toppen.

                        Originally posted by Kimmeneed
                        Is er ook een nederlandse handleiding van die versterker NU3000 ?
                        Weet niet precies hoe ik hem moet inregelen
                        Behringer maakt meestal prima handleidingen in uiteenlopende talen waaronder Nederlands. Als het op de site van de fabrikant niet staat dan is die er (nog) niet. Nu is Engels ook wel een beetje de taal om onder de knie te hebben vandaag de dag natuurlijk, zeker als je handleiding van pro audio, licht en visuele appartuur wil kunnen lezen.
                        Last edited by vasco; 06-02-12, 13:47.

                        Comment

                        • Kimmeneed
                          • Feb 2012
                          • 6

                          #13
                          Hey,

                          Ik heb nu 2 versterkers nu3000 dsp maar geen crossover.
                          1 versterker voor de subs en 1 voor de tops.
                          Ik vind dat de versterker van de subs best snel aan het max zitten.
                          Is hier iets aan te doen ?


                          gr Marco

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Je subs en je toppen krijgen dus hetzelfde full range signaal?
                            Dat houdt in dat je vrij veel energie aan het wegstoken bent in passieve filters.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Kimmeneed
                              • Feb 2012
                              • 6

                              #15
                              Hoe bedoel je dat precies Musicxtra ?

                              Comment

                              Working...