technicus Gino Vannelli oorzaak wegens ziekte vervallen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    technicus Gino Vannelli oorzaak wegens ziekte vervallen

    leerzaam om notitie van te nemen.
    via via hoorde ik het volgende leerzame en markante stuk achtergrond van de afzegging van Gino Vannelli voor de nederlandse optredens. " optreden van Gino Vannelli is helaas wegens ziekte komen te vervallen"
    Een crew lid unplugde een microfoonkabel. Die een dermate stevige knal op zijn oren gaf, dat zijn trommelvlies geperforeerd bleek. Herstel gaat maanden duren.

    Het eerder aangekondigde gastoptreden van Gino Vannelli is helaas wegens ziekte komen te vervallen. Het Jazz Orchestra heeft voor Vannelli een waardig opvolger gevonden: Rita Reys, ‘Europe’s First Lady of Jazz’. Fans en critici weten dat Reys het summum van de vocale jazz in Nederland belichaamt en dat haar stijl van vertolken na 65 jaar […]





    het verhaal is verifieerbaar op http://www.ginov.com/blog/
    lekker belangrijk!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Auw! Dat moet een flinke knal geweest zijn....
    In-ears?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Inears zonder goed afgestelde limiters.........
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Ik meen dan John Kriek het geluid doet bij Gino, die doet zulke domme dingen niet...
        Heb wel een keer (in-ear) monitors voor Gino gemixed, volgens mij was ie al aardig doof....

        Overigens ook met limiters kan een hele korte knal nog flink pijnlijk zijn.... piiieeeeep

        Comment

        • Robert H
          • Jan 2006
          • 378

          #5
          Originally posted by showband
          het verhaal is verifieerbaar op http://www.ginov.com/blog/
          Toch blijft het een raar verhaal. Met een normale gainstructuur hoef je volgens mij niet doof te worden van een flinke fantoomknal op je oortjes. Vervelend, okee.. Maar een permanente beschadiging?! Klinkt als een gevalletje 'alle auxjes op 1 en de auxsend en het beltpack vol gas'. Of draait die Gino, zoals Hansound al aangeeft, zó vreselijk hard dat die knal de spreekwoordelijke druppel was?

          Ik heb op mijn inears alles al wel een keer meegemaakt; Inpluggen van een '87er met de fantoom al ingeschakeld, snoeiharde rondzingers, dronkelappen die alle knoppen op de monitormixer vol open zetten, etc. Uitermate vervelend, maar niets aan overgehouden. Mijn inear kan nu eenmaal niet harder dan het hardste signaal dat ik in mijn mix heb (snare/zang).

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            Elke mixer heeft headroom. Bij een goede rondzinger of knal, kan er dus zo maar nog een paar db bij komen.....

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Originally posted by Hansound
              Ik meen dan John Kriek het geluid doet bij Gino, die doet zulke domme dingen niet...
              Dat is alweer een tijdje geleden....
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Originally posted by Mathijs
                Elke mixer heeft headroom. Bij een goede rondzinger of knal, kan er dus zo maar nog een paar db bij komen.....
                Paar dB wil ik wel geloven ja, maar een geperforeerd trommelvlies... Dan moet je al dik boven de pijngrens zitten!
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Het blijft link met in-ears, zo'n korte heftige knal kun je moeilijk limiten.
                  Ik vraag me af welke tech het heeft gedaan, of ie zn baan nog heeft en of hij evt een claim krijgt...
                  Of dat het om een heel andere reden is dat de shows niet doorgaan.

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #10
                    Je kunt natuurlijk ook met je voetjes blijven haken achter die ene kabel in het stagerack, die toevalligerwijs net van die draadgebonden condensator microfoon van Gino (KMS105) is; gelukkig kun je op basis hiervan niemand ontslaan. Het moet niet gekker worden. (Voorwaarde is wel dat de XLR niet goed gelocked zat door een kapot lipje.)

                    Als ik ga steken verplicht ik iedereen zijn in-ear ontvanger uit te zetten met een bovenstaand verhaal als uitleg en op een gegeven moment weet iedereen niet beter.

                    John Kriek is in ieder geval niet zijn geluidsman en diegene die het wel is zal het ook niet met opzet hebben gedaan (geldt natuurlijk evengoed voor eventuele stagehands)
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #11
                      Wil niemand op zn tenen trappen maar dit is waarom alle inputs dicht gaan voor er geprikt wordt ?!!
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Een foutje is snel gemaakt, één kanaal vergeten te muten in de haast kan al genoeg zijn.
                        En als Gino idd al behoorlijk doof is zullen zijn in-ears al op een hoog volume staan zodat een paar dB erbij al genoeg is voor dit soort schade.
                        Dan is het ook nog een keer de vraag hoe betrouwbaar het persbericht is, meestal zijn het geen geluidstechnici die dit soort artikelen schrijven.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Dan is het ook nog een keer de vraag hoe betrouwbaar het persbericht is, meestal zijn het geen geluidstechnici die dit soort artikelen schrijven.
                          Das maar goed ook... al die typ fouten
                          Last edited by Hansound; 01-02-12, 11:36. Reason: tiep foutje

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #14
                            Wie bewijst dat het idd de technieker is geweest, misschien heeft tie zelf welo iets un plugged.....
                            Lekker belangrijk en betrouwbaar!
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              doel van de post was even het belang van voorzichtigheid weer even onder de aandacht te brengen.
                              Voor de oren van iedereen.

                              Niet om een potje te zwartepieten.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...