In ear oordoppen combineren met gehoors bescherming

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djyellow
    • May 2003
    • 83

    In ear oordoppen combineren met gehoors bescherming

    Beste allen,

    Ik zit in een band en heb nu enkele maanden een IEM300G2 setje waar ik mee aan het stoeien ben.
    Dit bevalt mij echter zo goed dat ik heb besloten om op maat gemaakte oordoppen te gaan halen.

    Mijn 2e dillema is dat ik (en mijn vrienden ook) in de clubs/discotheek-en/festival het geluid nogal hard vind gaan. Een paar van mijn vrienden hebben zich ook op maat gemaakte doppen laten maken waar een gewoon demping filter in zit. Nu kunne ze weer gewoon voor de stapel boxen gaan staan zonder doof te worden .

    Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze beide te combineren.
    Eenmaal dopjes op mat laten maken, en vervolgens kunnen wisselen tussen IEM en standaard demping.

    Want waarom zou ik 2 setjes verschillende doppen aan laten meten als ik er toch maar 1 in kan.

    Weet iemand of deze oplossing bestaat, of heeft iemand hier ervaringen mee?
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

    #2
    Ik heb pluggerz gekocht bij Beter Horen, zitten erg puik, dempen ongeveer vlak en je kunt er diverse in-ears op aansluiten. Filter eruit (niet verliezen...) en drivertje erin.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      Ik hb ookdoppen van beter horen (op maat) en dat bevalt prima, het maken van de otoplastieken zou niet meer heel lastig moeten zijn als de mal er eenmaal is. Misscien willen ze voor een niet al te grote meerprijs wel twee sets voor je maken.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Originally posted by djyellow
        Beste allen,


        Want waarom zou ik 2 setjes verschillende doppen aan laten meten als ik er toch maar 1 in kan?
        In-ears werken prima als gehoor bescherming, maar...Een setje gegoten gehoorbescherming kost 100,00, een setje gegoten 2-weg in-ears minimaal 600,00. Ik loop tijdens het stappen niet graag met 600,00 euro aan doppen in mijn zak. Ook zijn in-ears veel kwetsbaarder voor vallen, vocht, bier.... Daarom dus:-).

        Ik gebruik mijn gehoorbescherming ook tijdens het klussen (boren, zagen, bikken...dus stof en vuil), dat wil je je in-ears ook niet aan doen.

        Een setje extra gehoorbescherming is dus de moeite waard. Alles je alles in een keer koopt krijg je ook vast wel iets korting.
        Last edited by cobi; 27-01-12, 17:43.
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • djyellow
          • May 2003
          • 83

          #5
          Originally posted by stamgast
          Ik heb pluggerz gekocht bij Beter Horen, zitten erg puik, dempen ongeveer vlak en je kunt er diverse in-ears op aansluiten. Filter eruit (niet verliezen...) en drivertje erin.
          Dit is eigelijk precies wat ik zocht!

          Nog goede ervaring met bepaalde "speakers" voor er in ?

          Comment

          • kewa
            • Nov 2005
            • 43

            #6
            Recent zelf ook een nieuw setje gehoorbescherming aan laten maken aangezien het oude setje niet helemaal lekker meer zat na 4-5 jaar. Na het gieten raakten we aan de praat over in-ear monitoring en wat er in de 4-5 jaar allemaal we niet is veranderd in de gehoorbusiness en toen liet hij mij het volgende kabeltje van ACS zien.


            Wat bleek nu, mijn oude doppen waren van het merk 'Exinor' en de nieuwe zouden van 'ACS' zijn. Waar ik dacht dat dit een probleem zou zijn (voelde er weinig voor om nieuwe gehoorbescherming te laten aanmeten om die vervolgens niet daarvoor te gebruiken) bleek dat het kabeltje ook in de oude set zou passen.
            Beide merken gebruiken namelijk dezelfde filters; het enige verschil in de doppen is de pasvorm waar het filter in zit (qua materiaal, grootte etc.)

            Drie weken later was alles binnengekomen (inclusief 2 etuitjes en een zogenaamde 'blocker') en heb ik het opgehaald. De nieuwe ACS doppen zitten uiteraard als gegoten en sluiten weer goed af. Uit het oude setje heb ik de filters gehaald, de monitorkabel er in gezet en ik was zeer verbaasd. Nu ben ik geen expert op het gebied van geluid maar ik weet wel wat ik fijn vind, en dat was dit zeker! Ondanks dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met de gangbare aangemeten in-ear systemen denk ik dat dit een prima instap is voor in-ears. Ik had de mazzel dat ik één setje als gehoorbescherming en één setje als in-ear kan gebruiken maar als je een setje laat aanmeten dan zijn de filters zo gewisseld voor de monitorkabel.

            edit:
            Ik had de eerder genoemde optie niet voorbij zien komen. Dit is dus een vergelijkbaar principe (waar ik erg tevreden mee ben).
            Last edited by kewa; 28-01-12, 11:07.

            Comment

            • stamgast
              • Feb 2010
              • 253

              #7
              Ik heb nu de Sennheiser CX-300 II's erin zitten maar ik vind het laag nogal overheersen. De gemiddelde mensch vindt het waarschijnlijk mooi. Er kan een heel zwikkie speakers ingezet worden, ga vandeweek T.bone's EP4 proberen, die hebben we op de zaek liggen.
              Overigens vind je hier (nder het submenu 'specificaties') een heel lijstje van speakers die erin gezet kunnen worden, de T.bone's staan er niet bij maar kunnen er dus ook in. Zal waarschijnlijk ook gelden voor meer soorten/merken.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Originally posted by kewa
                .............aan de praat over in-ear monitoring en wat er in de 4-5 jaar allemaal wel niet is veranderd ...............
                vraag me dan idd af wat er dan wel NIET veranderd is?

                grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                Working...