Vraagje over preamp.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icola007
    • Jan 2012
    • 5

    Vraagje over preamp.

    Hey allemaal,

    Eerst en vooral wil ek even vermelden dat ik een echt leek ben op het gebied van dit alles.
    Ik heb overlaatst een microfoon gekocht met de bedoeling die dan aan mijn computer te koppelen en zo op te nemen.
    Het probleem blijkt nu dat die veel te stil opneemt.
    Het blijkt dus dat ik een preamp nodig heb.
    Ik heb deze op het oog: http://www.thomann.de/be/behringer_pp400.htm
    Maar het eerste wat me meteen opviel was dat er geen microfoon jack in zit.
    Hoe kun je hier dan je microfoon aan koppelen.
    Het is de bedoeling om de microfoon hier in te pluggen en dan via de 'line out' naar de microfoon ingang op mijn pc.
    Alvast bedankt,

    mvg,
    Thibault
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Welke microfoon heb je, welke geluidskaart gebruik je? (ingebouwd, extern, on-board (standaard)), welke software gebruik je? En wat wil je waarvoor opnemen?

    De door jou genoemde voorversterker is bedoeld voor platenspelers (phono), niet voor microfoons. Afhankelijk van wat je hebt en wilt kan je zowel qua flexibiliteit als kwaliteit als budget een heleboel kanten op.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      koop een m-audio externe geluidskaart, en klaar ben je
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Of een Focusrite, of een RME, of een Mackie, of een MOTU, of een Lexicon, of een AVID (M-audio is tegenwoordig AVID), of iets anders. Maar hij heeft het over een microfoon-jack, dus of ie een XLR bedoelt of een 3,5mm jack...


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • icola007
          • Jan 2012
          • 5

          #5
          Bedankt voor jullie reacties allemaal !
          Ik ben 15 en mijn budget is dus niet zo groot
          overlaatst was er hier een vriend van mij en die had gewoon zo'n karaoke mixer mee.
          Dit hebben we aan mijn netbook (acer aspire one) kunnen koppelen en de microfoon werkte luid genoeg!
          Zou dit ook kunnen werken met deze preamp als ik gebruik maak van een 'female jack to rca' kabel?

          Comment

          • icola007
            • Jan 2012
            • 5

            #6
            zo'n kabeltje bedoelde ik dan : http://www.thomann.de/nl/pro_snake_tpy_2003_brr.htm

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              welke microfoon heb je??

              overigens is het helemaal niet netjes om hier te linken naar de concurrentie

              Comment

              • icola007
                • Jan 2012
                • 5

                #8
                Sorry voor de link maar ben hier nieuw en heb nog geen tijd gehad om door het forum te snuffelen.
                Ik had dus ook nog niet door dat jullie een webshop hebben.
                Mijn microfoon is de 'Philips sbcmd650'

                Comment

                • icola007
                  • Jan 2012
                  • 5

                  #9
                  En zou het anders wel lukken met dit?

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Neen, wat jij nodig hebt is een eenvoudige audio interface, met een microfoon preamp. Wel te verstaan, van audio interface naar USB of firewire.
                    Die heb je van goedkoop tot zeer duur.

                    Een voorbeeld van een goedkopere oplossing is dit: http://www.thomann.de/be/maudio_fast_track_pro.htm

                    Ik ben er zeker van dat J&H Licht & Geluid hierop een geschikte interface kunnen leveren.

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Originally posted by icola007
                      En zou het anders wel lukken met dit?
                      LINK NAAR CONCURRENT VERWIJDERD
                      Ja, in tegenstelling tot wat Frederic beweert, gaat het met deze Behringer MIC100 Pre-amp naar je geluidskaart WEL werken, dit is een microfoon pre-amp. Kan je niks vertellen over de kwaliteit van dit kastje maar die zal wel net zo goed zijn als de prijs die je ervoor betaald zal ik maar zeggen. Dan nog wel denken aan dit kabeltje van dat kastje naar de computer.

                      Je kunt ook kijken zoals Frederic aangeeft naar een USB of Firewire externe geluidskaart met mic pre-amp (zo heten de aansluitingen die jij wil voor de microfoon) maar ik lees eigenlijk nu al in de posts dat dat jou budget te boven gaat. Gewoon lekker simpel houden in deze situatie en die Behringer nemen want ik heb niet het idee dat het om studio kwaliteit gaat gezien het budget en waar jij naar kijkt.

                      PS.
                      Zoals je ziet is deze netjes gelinkt naar de webshop die bij dit forum hoort.
                      Dat is wel zo netjes omdat ze dit platform gratis aan ons aanbieden en dan niet naar concurrenten te linken.
                      Last edited by vasco; 27-01-12, 14:51.

                      Comment

                      Working...