microfoonkabel - advies merk, type

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oldhippyrock
    • Mar 2011
    • 14

    microfoonkabel - advies merk, type

    Wil (een twintigtal, 6M-10M) microfoonsnoeren vernieuwen. Ze worden gebruikt in zowel een schone (binnen, droog) als vuile omgeving (op straat, regen). Die heel zachte patchkabelkwaliteit lijkt me niet duurzaam genoeg i.v.m. slijtage en het vasthouden van zand en vuil.

    Heb wel eens geexperimenteerd met Prefer (AV-14) maar deze kabels maakten teveel geluid (!) als ze werden bewogen. Handling noise onder microfoonsnoeren, het moet niet gekker worden
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Originally posted by oldhippyrock
    Wil (een twintigtal, 6M-10M) microfoonsnoeren vernieuwen. Ze worden gebruikt in zowel een schone (binnen, droog) als vuile omgeving (op straat, regen). Die heel zachte patchkabelkwaliteit lijkt me niet duurzaam genoeg i.v.m. slijtage en het vasthouden van zand en vuil.

    Heb wel eens geexperimenteerd met Prefer (AV-14) maar deze kabels maakten teveel geluid (!) als ze werden bewogen. Handling noise onder microfoonsnoeren, het moet niet gekker worden
    Er zijn diverse goede kabelmerken, zoals Belden, Cordial etc. Zelf gebruik ik al jaren Tasker. De C301 is een mooie soepele kabel met een goede afscherming. Voor het wat "ruigere" werk gebruik ik Tasker C128. Deze heeft een gevlochten afscherming en de mantel is ook wat steviger. De kabel is gevuld met katoenen inlay.
    Van hevige microfonie is bij deze kabels geen sprake.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • theo
      • Nov 2001
      • 503

      #3
      +1 Hiero ook al jaren c301 c128 sommige kabels draaien al 15 jaar mee zonder problemen.

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Hier Cordial en Syntax (omdat de dichtstbijzijnde fatsoenlijke audio toko dat verkoopt/importeert), doen het allebei prima. Op school hebben we al een goeie tien jaar Cordial en Syntax liggen, die beginnen nu pas kabelbreuken ed te vertonen (dagelijks gebruik, maar wel altijd binnen).


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • tarpan
          • Dec 2008
          • 266

          #5
          Hier ook al jaren c128.
          Nu heb ik een tijd terug wel gemerkt dat de buitenste mantel tegenwoordig uit een ander materiaal lijkt te bestaan dan een tijd terug.
          De nieuwere is iets soepeler, wat natuurlijk als positief gezien kan worden, maar ook iets zachter ergo sneller te beschadigen?
          als je bij de brom zit...

          Comment

          Working...