Cursus haal meer uit je systeem.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Cursus haal meer uit je systeem.

    Al eerder heb ik hints gegeven bezig te zijn met een cursus systeem inregelen, inmiddels wordt de laatste hand gelegd aan deze cursus.
    Deze cursus is bedoelt voor iedereen die met plaatsing en inregelen van geluidssystemen geconfronteerd wordt en niet veel verder komt dan op het gehoor EQuen.
    De cursus zal één dagdeel duren en bestaat globaal uit de volgende onderdelen:
    - Basiskennis zoals geluidssnelheid, golflengte, fase, etc.
    - Systeem techniek zoals het plaatsen, de keuze voor een bepaald systeem, clusteren, etc.
    - Meten; de werking van een meetsysteem, meetmicrofoon, het plaatsen van de microfoon, time alignement, fase meting, frequentie response, etc.
    De cursus is algemeen en dus niet toegespitst op bepaalde merken processoren, meetprogramma's of geluidssystemen.
    Er wordt gebruik gemaakt van Vision Acoustics geluidssystemen waarbij er twee identieke systemen gebruikt zullen worden om steeds een A/B vergelijk te kunnen maken.
    Het wordt dus een praktijkgerichte cursus waarbij de opgedane kennis direct getoetst kan worden.
    Het aantal cursisten per cursus is maximaal 7 personen zodat er veel persoonlijke aandacht gegeven kan worden.
    De prijs per persoon bedraagt € 200,- per persoon.
    De data hangen af van de interesse en zullen zo spoedig mogelijk bekend gemaakt worden.
    Heb je interesse laat het me weten in een persoonlijk bericht via mijn profiel en er zal contact met je opgenomen worden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Volgens mij zijn er meer die zo'n cursus geven, maar die maken hier nog geen reclame.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Nog even wat aanvullende info: Iedere cursist ontvangt een hand-out waarin de behandelde stof staat beschreven.
      De cursus is erop gericht dat deelnemers na het volgen zelf in staat zijn een systeem door te meten en in te regelen en is geschikt voor beginners.
      Plaats delict is Breukelen maar bij voldoende belangstelling in andere hoeken van het land kan er desgewenst op een andere locatie iets georganiseerd worden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        Als reclame maken toch langzamerhand gedoogd gaat worden in dit forum: Timo is ook bezig om een cursus te starten

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          @ Hansound; ja en? Wat moeten we hier met deze info?
          @ Joe; een cursus van derden wordt hier toch ook gewoon in een topic gezet?
          Daarbij is dit topic in goed overleg met J&H dus ik doe niets buiten het boekje.
          Los daarvan hebben Timo en ik vanmiddag nog contact gehad over dit onderwerp, daarbij werd duidelijk dat de cursus welke Timo aanbiedt totaal anders is dan deze cursus.
          Bij deze dan ook het verzoek reacties on-topic te houden.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

            #6
            Nu worden we natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat die verschillen dan wel niet zijn...
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #7
              In principe ben ik wel geïnteresseerd!!

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Stel voor dat je beide cursussen volgt en hier laat weten wat de verschillen waren, kom op zeg!

                @Hansound en @Joe en anderen die zich afvragen over het hoe en waarom:
                MusicXtra heeft zijn idee opgedaan tijdens de laatste forum meeting/versterker shoot-out.
                Vervolgens is hij zijn idee gaan uitwerken en heeft dit voorafgaand aan zijn publicatie met J&H doorgesproken wat zijn doelstelling is en wat hij gaat doen.

                Wij stimuleren dit soort initiatieven van harte!
                Bij een heleboel opleidingen stellen wij vraagtekens, een groot aantal opleidingen en studierichtingen wordt op het J&H forum ( veelal terecht overigens!) neergesabeld.
                In de meeste gevallen wordt door zo'n opleiding vervolgens J&H gezien als de kwade genius in de berichtgeving.

                Een aantal opleidingen stimuleren wij van harte, in het verleden was het bijvoorbeeld mogelijk om een cursus elementaire hijstechniek via J&H te volgen. Om de boel overzichtelijk te houden gaat dat inmiddels alweer een paar jaar direct via Rhinorigs/Rinus zelf.
                Zo zijn er nog wel meer workshops, demo's bijscholingen/trainingen die we graag ondersteunen met aandacht en exposure via het J&H forum.

                Wanneer we hier niet vooraf in gekend zijn of vraagtekens hebben bij de inhoud of uitvoerende partij dan wordt zo'n bericht zeker het dighalla in geschoten, we zijn kritisch! idieel

                Naast een commerciële tak als verkooporganisatie, verhuurder en facilitair dienstverlener heeft J&H ook een ideële doelstelling, het verbreden van vakkennis en het stimuleren van een verdergaande professionalisering binnen de evenementenbranche.
                Dat is ook een doelstelling van het J&H forum.

                Wij, de forumbeheerder van J&H licht en geluid, hebben er het volste vertrouwen in dat Sander met zijn workshops voorziet in een behoefte. Alleen al daarom vormen wij op het J&H forum graag een podium voor deze workshops.

                Sander kan beamen dat we geen enkel commercieel belang hierin hebben. Het zou ook daarom prettig zijn wanneer de discussie mag gaan over de inhoud en niet of het J&H forum een podium mag zijn ter promotie van dit initiatief. Die keuze is namelijk al gemaakt!

                Veel succes man, dat er maar een hoop kennis mag worden overgedragen!!!!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • joe
                  • Jan 2003
                  • 446

                  #9
                  Sorry, was niet kwaad bedoeld, daarom de knipoog vond het alleen toevallig/grappig dat Timo er 2 dagen geleden er ook mee kwam.
                  Zoals de moderator al zegt, het is alleen maar goed als er goede en vooral de juiste kennis wordt overgedragen.

                  Groeten en suc6.

                  Comment

                  • Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

                    #10
                    ..........................
                    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:16.

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      ik denk dat ik beide cursussen maar ga volgen, ben wel benieuwd wat ik nog niet weet.

                      ( en mocht er belangstelling zijn vanuit twente : ik heb hier een leuke lokatie, met koffie-apparaat.., en wat hout enzo)

                      Comment

                      • Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

                        #12
                        Originally posted by moderator
                        Stel voor dat je beide cursussen volgt en hier laat weten wat de verschillen waren, kom op zeg!
                        Sapperdeflap. Als ik twijfel tussen twee auto's ga ik ze toch ook niet beide kopen om daarna te kijken wat het verschil is? Als ik twijfel tussen twee restaurants voor een date ga ik toch ook niet bij beide uit eten? Als ik bij de bakker twijfel welke taart ik voor m'n verjaardag wil koop ik ze ook niet allemaal om daarna van alles te proeven en alleen de drie beste te serveren?

                        Zowel Timo als MusicXtra hebben hier uitstekend de mogelijkheid om te reageren op mijn vraag, en als iemand iets probeert te verkopen lijkt het me niet meer dan redelijk dat je daar vragen over mag stellen. Kom op zeg!

                        (De prijs van MusicXtra is niet verschrikkelijk hoog, die van Timo weet ik niet. Maar kosten zitten hem ook in de tijd. MusicXtra geeft aan dat er verschillen zijn. Ik vraag me in zo'n geval af wat die dan zijn, dat lijkt me voor idereen interessant).
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by Timo Beckman
                          - Basiskennis zoals geluidssnelheid, golflengte, fase, etc.
                          - Meten; de werking van een meetsysteem, meetmicrofoon, het plaatsen van de microfoon, time alignement, fase meting, frequentie response, etc.
                          Dit zijn dingen die bij meten horen dus als ik die niet zou behandelen heeft het geven van een cursus geen zin Ja, op dat idee was ik ook al gekomen, dat zou bij mij ook wel eens de reden kunnen zijn dat het in mijn cursus ook behandeld wordt.
                          Los daarvan hebben Timo en ik vanmiddag nog contact gehad over dit onderwerp, daarbij werd duidelijk dat de cursus welke Timo aanbiedt totaal anders is dan deze cursus.
                          geen idee of het geen ik in gedachte heb anders is .... Dat maakte ik er iig wel uit op....

                          Originally posted by Big Bang
                          Sapperdeflap. Als ik twijfel tussen twee auto's ga ik ze toch ook niet beide kopen om daarna te kijken wat het verschil is? Als ik twijfel tussen twee restaurants voor een date ga ik toch ook niet bij beide uit eten? Als ik bij de bakker twijfel welke taart ik voor m'n verjaardag wil koop ik ze ook niet allemaal om daarna van alles te proeven en alleen de drie beste te serveren?
                          Nee, maar vraag je bij de VW dealer over een BMW, bij het ene restaurant wat het andere restaurant op zijn kaart heeft staan, bij de ene bakker wat de andere bakker in zijn taart doet?
                          Timo weet waarschijnlijk het beste wat hij in zijn cursus behandeld, daar kan hij dus waarschijnlijk het beste uitleg over geven.
                          Vragen over de inhoud van mijn cursus kunnen uiteraard hier in dit topic gesteld worden en zullen dan ook door mij beantwoord worden.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

                            #14
                            ..........................
                            Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:16.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              Om te beginnen wil ik wel graag een vorm van diploma zien bij mijn leraar.
                              En aangezien er bijzonder weinig diploma's verstrekt worden in deze handel wordt dat sowieso al lastig.

                              Verder wil ik gewoon een soort van examentje afleggen, waardoor ik ook weer mijn cursus geld als "gediplomeerd techneut" terug kan verdienen. Lachen... wie examineert dat?

                              Degene die er serieus naar wil kijken mag mijn kennis en ervaring best misbruiken, dat wel. Heb als het goed is na volgende maand tijd over.
                              Maar wel ff serieus, graag, heren. Anders is 20 euro koffiegeld al teveel betaald.
                              Schoenen passen = aantrekken, btw...

                              Comment

                              Working...