Advies please Behringer B215D VS DB technology 410D

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bert01
    • Jan 2011
    • 14

    Advies please Behringer B215D VS DB technology 410D

    Hoi.

    Mijn vrouw is een band in Brazilië begonnen. Hier spelen we voornamelijk tijdens bruiloften voor 100-200 gasten. De samenstelling van de band is voornamelijk Drums, sax, Bass, trompet, keyboard en het repetoir en Jazz, Pop, Bossa Nova etc.

    IK heb het voor elkaar gekregen om 2x DB technology Opera 410D speakers mee te nemen in mijn grote koffers. Deze speakers zijn 10 inch..
    Voor full range speakers zijn deze gewoon te klein en is er te weinig bass.

    Het liefste heb ik RCF of DB spullen alleen dat is hier niet te vinden of onbetaalbaar. Nu weet ik dat Behringer inferieur is t.o.v deze merken maar ik heb echter geen keus.
    De in Brazilie gefabriceerde merken zijn allemaal loodzwaar en daar heb ik totaal geen vertrouwen in.

    Nu is Behringer hier nog enigzins betaalbaar. Mijn idee is om 2x de B215D te gebruiken en dan de DB Opera's als monitor of als extra full range . Alleen de Behringer heeft 550W en 126 SPL en de DB heeft 400 watt en 127 SPL. Ik denk alleen dat we voor de Bass wel minimaal 15 inch speakers nodig hebben.
    Concrete vraag nu: Heeft het zin om deze Behringers te kopen. Heb ik dan een wat harder geluid (Bass) ? en kan ik ze anders bieden naast elkaar gebruiken?
    specs Behringer (15 inch):
    - frequentiebereik: 65 tot 20.000 Hz
    - crossoverfrequentie: 2400 Hz
    - maximum SPL: 126dB

    Specs DB (10 inch)
    - frequentierespons van 61 tot 20.000 Hz op -10 dB
    - frequentierespons van 70 tot 19.000 Hz op rond de 0 dB
    -Max Spl 127db

    groeten,

    Bert
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    #2
    Hallo Bert,

    de behringer speakers waar jij het over hebt heb ik heel toevallig vorige week voor de lol eens naar geluisterd bij mijn dealer echter bass zit hier vrijwel echt niet in.
    tot een mannetje of 50 is dit wel te doen maar hoger echt niet. zoals jij zegt tot 200 man gaat ze het fullrange amper halen in het hoog/mid

    ik zou toch echt zoeken naar een setje 18 inch rcf subs die zijn hier voor hele leuke prijzen echt wel te vinden op bijvoorbeeld: marktplaats
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Maar dan ben je nog niet in Brazilië, wat wel kan is laten importeren, de boel fatsoenlijk inpakken en op de boot die kant op. Vanuit de VS kan je waarschijnlijk iets makkelijker spullen die kant op halen?


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • Bert01
        • Jan 2011
        • 14

        #4
        Probleem met vervoeren is dat je dan 60% heffingen gaat betalen bovenop de verkoopprijs + vrachtkosten. Ik had gehoopt dat deze boxen wat meer bass hebben dan de DB Opera's die ik nu heb

        Comment

        • Bert01
          • Jan 2011
          • 14

          #5
          Een andere optie is dan toch om de lokale apparatuur te gebruiken. Een favoriet merk hier bij andere bands is het audio merk Oneal. Echter een 15 inch subwoofer weegt 50 kg! Een RCF of DB of ander A merk weegt slechts 30 kg. Deze Oneal subwoofers hebben wel een uitgang 8 Ohm waar je dan weer een passieve subwoofer op kan aansluiten. Als ik hier advies vraag bij verkopers kom ik niet veel verder. Ik kan eventueel de 12 inch subwoofer kopen. Deze wegen 30kg per stuk en ik kan dan zelf 1 passieve kopen die nog lichter is.

          Hier even de specs: (vertaald met google)
          Wrms550in 4Ohm
          330Wrmsbij 8Ohm
          Luidsprekereen12 "
          Gesnedenfrequentie, instelbaarvan95Hztot480Hz
          TurboGeventileerde
          XLRmannelijk en vrouwelijk in/ DoubleOut(Stereo)
          Self DriveRampSystem (ARP)
          KorteProtection(SCP)
          ElectronicThermalProtection (PTS)
          IntelligentVentilationSystem (ICS)
          PhaseInversionSystem (PHI)
          Gewicht:28,7kg
          Afmetingen (Hx BxD)415x470x530mm

          Link met PDF: (Model OPSB2200)



          Ik begrijp dat je uit Specs niet alles kan afleiden en dat je ze moet horen. Ik zou alleen graag een indruk willen horen van een NL expert.


          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by Bert01
            Probleem met vervoeren is dat je dan 60% heffingen gaat betalen bovenop de verkoopprijs + vrachtkosten.
            Hint, maak een deal en laat de speakers in onderdelen opsturen. (Losse speakers, losse behuizing, los filter/electronica) En zet het zelf in elkaar.
            Heeft mij nog ooit een leuk reisje naar Salvador de Bahia in Brazilie opgeleverd.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Ik zou toch eens om me heen gaan kijken in Brazilië zelf.
              Ik kan me nl. niet voorstellen dat daar niet een gedegen 2e
              handsset te krijgen is.

              De Samba-muziek staat nu niet bekend dat het zachtjes en
              zonder laag is.
              Ik ben een behoorlijke liefhebben van o.a. Terrasamba
              en weet dat bij optredens van hen beste sets staan opgesteld.

              Sterkte met zoeken.

              Grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • Bert01
                • Jan 2011
                • 14

                #8
                Ik ben al 2 maanden aan het rondkijken. Ik heb een RCF leverancier gevonden in Sao Paulo. Prijzen zijn zo'n 3x hoger dan in NL. Probleem is echter dat ik in het Noorden van Brazilie woon
                dus het transport is erg duur. Tevens loop ik het risico op 20% heffing omdat het uit een andere staat komt. Is bijna goedkoper om 3x heen en weer te reizen naar NL en daar wat te kopen in in mijn koffers te doen maar dat vind ik ook te gek. De bands gebruiken hier dus voornamelijk lokale apparatuur waarvan Oneal de duurste is en het meest bekend.

                Comment

                • Bert01
                  • Jan 2011
                  • 14

                  #9
                  waar koop ik een subwoofer in onderdelen?? Ben wel een beetje technisch, moet te doen zijn...Het moet alleen wel een actieve zijn

                  Comment

                  • dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

                    #10
                    als je zo technische bent, kun je er ook 1 uit elkaar halen zelf, dan heb je hem immers in onderdelen toch?
                    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                    Comment

                    • Bert01
                      • Jan 2011
                      • 14

                      #11
                      Originally posted by dj-inkognito
                      als je zo technische bent, kun je er ook 1 uit elkaar halen zelf, dan heb je hem immers in onderdelen toch?
                      Ik zei een beetje technisch. ALs ik een RCF subwoofer koop van 800 euro vind ik het nogal eng om die te gaan demonteren. ...

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by Bert01
                        waar koop ik een subwoofer in onderdelen?? Ben wel een beetje technisch, moet te doen zijn...Het moet alleen wel een actieve zijn
                        Het probleem is dat je het dan ook uit bijv. nederland moet uitvoeren, dus zit er meer organisatie aan. Er moeten papieren bij dat je in Brazilie assembleert etc. Van deze papier winkel weet ik verder ook niets. Ik weet enkel dat bij mijn oude baas de speakers, electronica (Ja actieve systemen) en kasten als losse onderdelen verstuurt werden om die reden. Maar dat waren dan ook serieuze systemen.

                        Ik weet niet waar je precies zit, maar neem anders eens contact op met w connex in Salvador de Bahia +55 712446509, dit is al redelijk noordelijk, goede mensen waar ik lang geleden met plezier geweest ben. Misschien kunnen ze je helpen en heb je lokaal ?? support.

                        In: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...systeem-7.html Staat er ook wat meer over.

                        Comment

                        • salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

                          #13
                          Bert, ik zit op Aruba en is niet ver van Brazil.

                          Salsa-Aruba.

                          Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                          Comment

                          • Bert01
                            • Jan 2011
                            • 14

                            #14
                            Oke thanks. Wij zitten in Fortaleza, Salvador is ook noordelijk maar altijd nog ver ver weg..
                            Hier in Brazilië worden alle goederen eigenlijk lokaal geproduceerd. Importgoederen worden geweerd en de interne markt wordt daardoor gestimuleerd. Hier hebben we bijvoorbeeld ook
                            geen crisis

                            Dit is trouwens onze site: www.karlavieria.com.br. Karla is mijn vrouw en zangeres van de band. Gisteren hebben we gespeeld voor 60 man in open ruimte. Ik was genoodzaakt om dus alleen mijn 10 inch 400 watt DB Opera 410 als frontspeakers te gebruiken. Resultaat was dat de mensen zelfs vonden dat het geluid te hard stond :S Hier zijn mensen niet zo kritisch als in Nederland/Europa. Het hele drumstel wordt vaak ook maar met 1 microfoon uitversterkt...

                            Behringer is hier bijvoorbeeld door de meeste mensen een gerespecteerd merk en één van de weinige merken die 'betaalbaar' verkrijgbaar zijn hier. Op korte termijn heb ik echter wel iets beters nodig ter ondersteuning van deze Opera 410 speakers. Over 3 maanden vlieg ik weer heen en terug en kan ik het één en ander meenemen en wordt het een ander verhaal.
                            Ik ben serieus aan het overwegen om deze Oneal 12 inch subwoofers te kopen. 1 actief en 1 passief ( de actieve heeft een uitgang voor een passieve ). De 15 inch heb ik liever alleen die weegt 50kg dat vind ik te gek..




                            De andere opties is dan de Behringer B215. Alle aangeboden goed bedoelde opties zijn tot nu toe helaas niet haalbaar. Ik moet op korte termijn gewoon dom gezegd mijn PA harder kunnen zetten met wat extra bass. Dan is het voorlopig even wel goed en ga ik volgend jaar goed spul importeren.

                            dus 2x extra de Behringer B215D of 2x Oneal subwoofers 12 inch (zie specs eerdere bericht) samen met de Operah's 410D.

                            Alvast bedankt voor alle reacties. Dit forum is echt goed!
                            Last edited by Bert01; 26-11-11, 18:18.

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #15
                              Ik zou het vooral niet ingewikkelder maken dan het is.
                              Je wilt een aanvulling op het laag. Daarvoor gebruikt men een subwoofer.

                              Het lijkt mij -ook al ken ik het merk Oneal totaal niet- de meest logische stap om voor een setje subs te gaan.

                              De Behringer B215's kan ik alleen maar afraden. Deze zal waarschijnlijk door het grotere wooferoppervlak wat meer laag kunnen weergeven, maar je midden/hoog gaat erop achteruit.
                              Ik ben van mening dat ALS je iets nieuws aanschaft, dat vooruitgang het gevolg moet zijn. Niet achteruitgang. :P

                              Mvg,

                              Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              Working...