Analoge mengtafels MIDAS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Analoge mengtafels MIDAS

    Weet iemand of Midas de intentie heeft om te stoppen met analoge consoles?
    De Harry is nu toch al 1-2 jaar uit productie genomen zonder opvolger.
    Alleen de Verona en de nieuwe Venice blijven bestaan.
    Is dit een teken aan de wand, dat MIDAS het analoge tijdperk aan het verlaten is?

    Vanuit de info@ bij midas kijg ik geen respons.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Vanwaar deze interesse ? ik vraag me af wat je er mee kunt als je het antwoord op deze vraag zou weten ? en waarom Midas hierop zou antwoorden, aangezien ze daar zelf ook geen voordeel bij zullen hebben.

    Het productengamma is nu inderdaad vooral geschoven naar digitaal, dus dat is in ieder geval een feit. Grotere shows gaan meestal toch digitaal en voor de kleinere/eenvoudigere dingen heb je de Venice/Verona/Sienna.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      op dit moment, naast de XL8 idd alleen pro-series digitaal volgens www.midasconsoles.com
      .

      denk dat de analoge tafels duurder om te bouwen zijn, duurder te servicen, en minder markt / rider aanvragen.

      Kortom : idd, de DSP is het nieuwe hart van de Midas, waar vroeger de OP's dat waren.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Ik weet het antwoord niet. Anders zou ik het niet vragen?

        Voor mensen die riders opstellen, is dit toch wel een belangrijk gegeven.
        Als theaterbureaus blijven afkomen met mengtafels die al een tijd zijn afgeschreven, begint dit wel een probleem te worden.

        Sienna is er ook van tussen.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by frederic
          Is dit een teken aan de wand, dat MIDAS het analoge tijdperk aan het verlaten is?
          Natuurlijk, maar dat is toch iedereen, wie wil er nog een gigantisch dure grote lompe mengtafel analoge mengtafel kopen als er vele mooiere digitale oplossingen zijn.
          De wereld veranderd en gelukkig veranderen ze mee, dat hoeven ze toch niet uitgebreid naar buiten te dragen? Duidelijk is dat voor het lagere segment er voorlopig nog wel brood in gezien word, maar op termijn zal dat ook zeker veranderen. Misschien komen er zelfs nog wel complete analog feel mengtafels met een digitale binnenkant, als dat produktie technisch gunstiger is. (Denk aan USB interfaces, flash card integratie, galmpje etc.)

          Die theaterbureaus gaan tzt ook wel mee, zijn misschien nog wel erg consevatief ingesteld, en dat is goed voor degene die nog redelijk recent analoge tafels aangeschaft hebben.

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            Analoog live mixen is gewoon aan zijn eind.. Tegenwoordig kun je digitaal betere resultaten behalen mits je weet hoe ze werken, met bijvoorbeeld Midas XL/Pro of Soundcraft VI4/6 heb je een sound als analoog met alle voordelen van digitaal!
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

              #7
              Ooit kwam aan de goede oude stoomlocomotief ook een einde.
              en zo is het met analoge mixers ook
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

              Comment

              • axys
                • Aug 2006
                • 107

                #8
                Maar tot die tijd sjouwen we nog maar met de analoge bakbeest van Midas. Wil je een digitale tafel van Midas, weet je ook wat je kwijt bent. Dus zolang het niet moet, blijven we gewoon nog analoog.
                JP/PA Geluid & Licht

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Kan me niet voorstellen dat Midas nog investeert in analoge techniek voor haar mengtafels.
                  Zo lang er nog verkocht wordt zullen ze wel blijven produceren, bedrijfseconomisch gezien is dat ook niet meer dan logisch want de ontwikkelingskosten zijn al afgeschreven.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

                    #10
                    ik lees het al.... over 10 jaar werk ik niet meer als live-technicus maar als museumbeheerder....

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by Mike Manders
                      ik lees het al.... over 10 jaar werk ik niet meer als live-technicus maar als museumbeheerder....
                      Hahaha, blijf jij dan hardnekkig vasthouden aan analoog mixen?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by Mike Manders
                        ik lees het al.... over 10 jaar werk ik niet meer als live-technicus maar als museumbeheerder....
                        Een jobke die juist gepast is voor U.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by Mike Manders
                          ik lees het al.... over 10 jaar werk ik niet meer als live-technicus maar als museumbeheerder....
                          Ach, er zijn ook nog steeds buizenversterkers, dus zo'n vaart zal het niet lopen, misschien komt er wel weer een andere tijd, en als je die analoge jongen goed onderhoud word het nog een klassieker.

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Originally posted by Gino Krishnadath
                            @ Mike: Like!!
                            idem hier : +2 dus

                            van de andere kant : over 10 jaar is Internet zo goed uitgebreid dat je thuis zit achter je antieke tafel, en daar de mix regelt voor 6 bandjes in den lande tegelijk. (Of je zit stokdoof thuis, met een WAO-uitkering)...
                            Last edited by Gast1401081; 20-11-11, 13:03.

                            Comment

                            • stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

                              #15
                              Hier het tegenovergestelde: ik werk tegenwoordig liever digitaal dan analoog. Met een goeie basissetting (die ik zelf heb gebouwd) heb ik veel meer overzicht dan ik met een analoge tafel heb.

                              (Daarbij komt dat ik graag "niet-analoge-mixer-op-podium-tils" roep.)

                              Comment

                              Working...