algemene instellingen clipbeveiliging versterkers in system architect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    algemene instellingen clipbeveiliging versterkers in system architect

    Ik heb mijn conclusie's getrokken bij de testdag en dus een mooie Crown MA5000i gekocht. Nu moet ik dus instellingen gaan maken in sytem architect, en als ik de topic's daarover opzoek begrijp ik uit de entries dat je daar voorgeprogrammeerde instellingen van Crown al kant en klaar over kunt nemen. Vanavond ga ik daarmee voor t eerst aan de gang.

    Nu vroeg ik mij af, is het voor een kenner hier simpel uit te leggen hoe je een versterker kunt beveiligen. Ik had met de oude versterkers die Crown pip clp gemonteerd, dat werkte goed alhoewel ik ze in de praktijk nooit tegen de clip aan heb gehad. Ik heb de handleiding doorgelezen gisteren, en ik vind een heel uitgebreid instellingspakket. Is dit te versimpelen tot een basisbeveiliging die gewoon goed werkt, of denk ik nu te makkelijk. Ik hoef geen fancy dingen te doen als een pc eraan hangen tijdens optredens. Hij moet gewoon veel stroom geven.

    Wat gebeurt er overigens als een digitale versterker gaat clippen, is dat vergelijkbaar met analoog?
    Kan ik bij een digitale versterker ook de versterker laten clippen zonder speakers aan te sluiten voor de optimale instellingen?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by metalteacher
    Wat gebeurt er overigens als een digitale versterker gaat clippen, is dat vergelijkbaar met analoog?
    Kan ik bij een digitale versterker ook de versterker laten clippen zonder speakers aan te sluiten voor de optimale instellingen?
    Een digitale versterker verschilt niet van een analoge als het om clippen gaat, ook deze loopt tegen zijn voedingsspanning aan en gaat daardoor blokgolven produceren.
    De beveiliging instellen door een versterker zonder belasting in de clip te jagen lijkt me niet erg betrouwbaar, onbelast zal de voedingsspanning niet inzakken en de versterker dus anders reageren als met een belasting.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Ik regel de limiters altijd in volgens de methode zoals beschreven in deze manual op pagina 4: http://www.renkus-heinz.com/support/...sersManual.pdf
      Eenvoudige en volgens mij ook erg betrouwbare methode, ik heb in ieder geval nooit schade gehad...

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      Working...