Bandpass vs Frontloaded

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    Bandpass vs Frontloaded

    Hallo, 'k ben nog steeds aan't twijfel om mijn 15" subs volledig te vervangen door bandpass subs. Voor binnenoptredens ben ik al overtuigd. Enkel heb ik geen flauw idee wat in openlucht beter uitkomt: 2 frontloaded 15" subs per kant of 2 dubbel 12" bandpass subs per kant?

    Heeft iemand hier ervaring mee in openlucht??
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Ik weet niet over welke Band Pass subs jij het hebt, maar als je een goede Band Pass subwoofer hebt kan het verschil bijzonder groot zijn.
    Een NEXO LS500 15 inch subwoofer Band Pass 6de Order, laat een frontloaded 18 inch in de schaduw staan...

    Welk merk,type praat je over??

    Mijn subs zijn alleen maar Band Pass.....Binnen en buiten klinken altijd erg goed.

    Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Originally posted by salsa
      Mijn subs zijn alleen maar Band Pass.....Binnen en buiten klinken altijd erg goed.

      Dave
      Mijn subs zijn alleen maar basreflex... Binnen en buiten, klinken altijd erg goed.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Ik zie me de huidige BR subs het nut niet meer in van bandpass subs

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by salsa
          Ik weet niet over welke Band Pass subs jij het hebt, maar als je een goede Band Pass subwoofer hebt kan het verschil bijzonder groot zijn.
          Een NEXO LS500 15 inch subwoofer Band Pass 6de Order, laat een frontloaded 18 inch in de schaduw staan...

          Welk merk,type praat je over??

          Mijn subs zijn alleen maar Band Pass.....Binnen en buiten klinken altijd erg goed.

          Dave
          In de schaduw?
          DE grote jongens als d&b meyer en l acouatics houden zich al lang niwt meer bezig met bamdpass subs

          Comment

          • teunos
            • Feb 2008
            • 352

            #6
            Originally posted by frederic
            In de schaduw?
            DE grote jongens als d&b meyer en l acouatics houden zich al lang niwt meer bezig met bamdpass subs
            okeej, gewoon om even te bewijzen dat dit zeker niet het geval is.
            d&b B2, en overigens ook de B4.
            maar daar voeg ik meteen aan toe dat ik echt totaal geen fan ben van bandpass.

            edit: en de lacoustics dv-sub is best een funky kastje voor een br hoor
            Last edited by teunos; 11-11-11, 22:54.
            ''diamonds are forever''

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              De B2 is volgens mij geen full bandpass maar bandpass hoorn en de B4 is gewoon frontloaded 15" bassreflex met een bandpass 12" die het cardiode gedeelte verzorgd.

              Nexo heeft wel prettige bandpass subs; daar zijn ze wel goed in. Nadeel vind ik echter dat de mindere bandpass subs zo'n beetje overal laag geven; ook waar je dat niet wilt.
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Was dat niet de eigenschap van bijna alle niet-hoorn en niet-cardioide subs? Omnidirectioneel zijn ze toch bijna allemaal?


                Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by MusicSupport
                  Nadeel vind ik echter dat de mindere bandpass subs zo'n beetje overal laag geven; ook waar je dat niet wilt.
                  Gelukkig iemand die dezelfde ervaring heeft, vooral in kleinere zalen heb ik dit gemerkt, dan viel me bandpass toch echt tegen. Laag op de wc, achter in de zaal, maar (te) weinig direct voor op de dansvloer. Geef mij maar BR.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by DJ Antoon
                    Laag op de wc.
                    Dat kan soms best handig zijn.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #11
                      Ik ga de Band Pass kasten niet echt verdedigen maar het is gewoon nog steeds zo dat een goed ontworpen Band Pass een hogere SPL geeft in de lagere regionen dan een frontloaded kast.
                      Er is helaas nog geen andere dan de NEXO RS18 kast die harder gaat dan de NEXO CD-18, helaas..vergelijkingen met de HP700, SB1002 en EV X-sub staan ze alle drie mooi in de schaduw van de CD-18.
                      Let wel, andere merken en modellen zijn niet voorhanden hier op Aruba.

                      Maar, als je een concert verzorgt met 8 NEXO CD-18 subs, 4 per kant (16x 18 inch) in de openlucht met 15.000 bezoekers, of je doet dit met 24x EAW SB1002 (48x 18 inch) kan je toch wel benadrukken dat de Band Pass iets beter is...??

                      De L'acoustics Dv-Sub is overigens door L'acoustics een Band Pass genoemd, kwa output vind ik deze matig..

                      Vergeet ook niet dat de ontwikkeling van een goede Band Pass kast vele malen ingewikkelder is dan een gewoon rechttoe, rechtaan frontloaded kastje..
                      Er zijn niet veel merken die dat in huis hebben.

                      De klank moet je van houden, ze gaan erg laag en dat hoeft niet altijd gewenst te zijn, afhankelijk van de soort muziek.
                      Maar, in mijn geval hoef ik er niet zoveel neer tezetten om het gewenste druk/laag te hebben en dat vind ik een voordeel.
                      Je moet er wel flink wat vermogen opzetten.

                      Het is maar net wat je wil,

                      Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

                        #12
                        Ik werk met een sub15D db technologies bandpas en voor de compacte maat en gewicht geeft dat best wel een goede bas weergave. Ik vind alleen persoonlijk dat men vorige DAS audio sub avant18a wel mooier klonk maar maar die ging veel minder hard.

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #13
                          Ok, het gaat hier over 2 BR kasten AK met 15" Beyma LX 60 per kant versus 2 QSC GP 212. Met de BR kastjes dikwijls veel gaten zonder lekkere diepte. Met de bandpass overal netjes evenveel diepte. Behalve buiten heb ik de bandpass kastjes nog niet kunnen testen. Dus het vergelijk ging tussen de 2 Beyma BR per kant vs 2 GP212 per kant.

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #14
                            Originally posted by teunos
                            okeej, gewoon om even te bewijzen dat dit zeker niet het geval is.
                            d&b B2, en overigens ook de B4.
                            maar daar voeg ik meteen aan toe dat ik echt totaal geen fan ben van bandpass.

                            edit: en de lacoustics dv-sub is best een funky kastje voor een br hoor
                            Waarom geen fan van bandpass als ik vragen mag? Ik vergelijk 2 kastjes AK bassreflex met 15" Beyma LX 60 per kant versus 2 kastjes QSC GP212. Met de bassreflex had ik binnen nogal eens wat gaten in de diepte. Met GP212 bandpass overal mooi verdeelde diepte. Enkel buiten heb ik ze nog niet kunnen testen. De bassreflex deed dit altijd zeer goed buiten.

                            Comment

                            • DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              Dat kan soms best handig zijn.
                              Zeker als het wat vast zit.

                              Er zijn zeker goede bandpass, die inderdaad erg veel harder kunnen als een BR. Groot voordeel is dat de uitslag van de speaker in een bandpass een stuk kleiner is, als je er dan nog 2 speakers in push pull in zet word het echt leuk. Maar dan heb je ook kasten die groot zwaar etc. zijn.

                              Als je met 2x 15" of 2x 18" BR toe kunt dan weet ik het wel.
                              Last edited by DJ Antoon; 12-11-11, 16:34.

                              Comment

                              Working...