Welke digitale versterker is het beste op de subs?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Welke digitale versterker is het beste op de subs?

    Vanuit het vorige topic komt dan denk ik automatisch dit topic. Ik ben wel overstag nu en wil graag digitaal aanschaffen. Ik zit te kijken naar een versterkervermogen van rond de 2000watt bij 4ohm. Welke versterker is dan het beste:
    Lab Gruppen FP6400
    Crown Macrotech MA5000i

    Van beide versterkers kun je weinig gebruikerservaringen of vergelijkingen vinden op het net.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Voor dat geld koop je m.i. beter
    een MC2 (niet de Bose versie) E 45.

    Levert iets meer dan je wenst en is ook
    1 kg zwaarder dan de Lab.

    Ik denk dat ie mooier klinkt, mar dat kun je
    beter zelf ervaren?

    grtz van een tevreden MC2 gebruiker!
    Last edited by NesCio01; 06-11-11, 21:40.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      "Welke is dan het beste"
      Zeg, wel een behoorlijk rare vraag na de testdag. Er bestaat niet iets als 'het best' waar iedereen het unaniem over eens is. Er bestaat wel zoiets als minste gewicht, meeste vermogen en klankeigenschappen. Dat laatste is het meest lastig, aangezien iedereen het wel eens kan zijn of een versterker 'direct klinkt' of 'brommerig' (blabla), jij bepaalt zelf wat je daar vervolgens over vindt.
      't is een kwestie van smaak, omstandigheden, doelgroep/belanghebbenden, etc.

      Verder deel ik bovenstaande mening; er horen nog meer versterkers in het rijtje thuis. FFA, Matrix, MC2, PKN Controls, QSC... enz. enz.
      Wil je een echt goede, gegronde keuze maken, dan moet je ze eigenlijk allemaal naast elkaar beluisteren. Dat is praktisch onmogelijk. Al denk ik dat we met een vervolg op de testdag al een heel eind kunnen komen...
      Omdat alle versterkers naast elkaar vergelijken op hetzelfde moment zo lastig is, wordt de keuze vaak toch gemaakt op andere factoren (locatie, bijhuren, merkimago, eigen ervaring/vertrouwen).

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Om bij de oorspronkelijke vraag te blijven:
        Gewoon een FP6400 of een oudere LAB4000 tweedehands opduikelen en klaar ben je.
        Mooi rond warm haast analoog laag uit een digitale bak.

        just my 2 cents

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by purplehaze
          Mooi rond warm haast analoog laag uit een digitale bak.
          Dat is dus zeker niet het geval, een Lab 4000 of een FP6400 is qua prestaties en geluid praktisch gelijk aan de FP10.000Q en geeft dus een heel strak en klinisch geluid.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Dat is dus zeker niet het geval, een Lab 4000 of een FP6400 is qua prestaties en geluid praktisch gelijk aan de FP10.000Q en geeft dus een heel strak en klinisch geluid.
            Zoals ik het graag heb. Dan kun je meer jou goesting doen.

            Comment

            • dj bobo
              • May 2003
              • 155

              #7
              En waar kunnen Hoellstern amps geplaatst worden? Op Duitse fora wordt zeer positief over deze amps gesproken. Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar ben zeer benieuwd en hoor daarbij graag ervaringen van gebruikers! Iemand?

              Daarbij heb ik ook wel eens gelezen dat de combinatie van speaker-versterker wat uit kan maken.

              Comment

              • Arie V
                • Nov 2010
                • 6

                #8
                Ik ben geen gebruiker maar heb ze uitgebreid beluisterd in de periode dat TW audio er hun luidsprekers mee aandreef. Buitengewoon imposant. Voor zover ik het kan inschatten behoort het tot de top in digitale amps. Later is TW overgestapt naar Powersoft. Weer veel geluisterd, maar dat was toch een stuk minder.

                Comment

                • purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Dat is dus zeker niet het geval, een Lab 4000 of een FP6400 is qua prestaties en geluid praktisch gelijk aan de FP10.000Q en geeft dus een heel strak en klinisch geluid.
                  Je zult het wel zo vinden maar een lab4000/fp6400,3400enz klinken zeker niet klinisch misschien de fp10000 wel geen idee die ken ik niet ..

                  Een lab kun je ook gewoon op tops gebruiken en het klinkt perfect, dit in tegenstelling tot vele digi-amps.

                  maar dat zijn mijn ervaringen hoor
                  ;-)

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by purplehaze
                    Je zult het wel zo vinden maar een lab4000/fp6400,3400enz klinken zeker niet klinisch misschien de fp10000 wel geen idee die ken ik niet ..

                    Een lab kun je ook gewoon op tops gebruiken en het klinkt perfect, dit in tegenstelling tot vele digi-amps.

                    maar dat zijn mijn ervaringen hoor
                    ;-)
                    De Lab4000/FP6400 verschillen technisch en klankmatig nagenoeg niet van de FP10.000Q, heb met beiden ook jarenlang tot volle tevredenheid gewerkt. Met klinisch bedoel ik vooral dat de versterker datgene weergeeft wat je erin stopt en niks toevoegt, dat heeft dus zeker mijn voorkeur.
                    Op de testdag bleek heel duidelijk dat de digi-amps allemaal erg goed zijn wat de klank betreft dus dat druist recht tegen jouw mening in.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

                      #11
                      Ik ben van mijn QSC PL4.0 versterkers op de toppen en PL380 op de bassen zeer tevreden. Misschien is dit een optie...?

                      Comment

                      • metalteacher
                        • Dec 2007
                        • 467

                        #12
                        Zoals de testdag aangaf zag je relatief weinig verschillen tussen de versterkers onderling. Zelfs de Syng kwam er erg positief af. Niettemin hebben we niet echt stil kunnen staan bij de versterkers onderling hoe ze presteren op duurzaamheid en hoe snel ze in de clip gaan. Dit is nu natuurlijk ook niet te meten en dus blijft er een blanco gedeelte over wat niet eenvoudig te testen is. Ik heb bij de aanschaf ook nog een tweetal Synq's overwogen. Maar omdat voor mij ook duurzaamheid en toch waarschijnlijk ook een stukje uitstraling van het merk meespeelt, heb ik toch uiteindelijk gekozen voor een Crown MA5000i. Zodra ik gebruikerservaringen hiermee heb, zal ik dat hier posten. Ik ben zelf meer dan nieuwsgierig hoe deze versterker zich zal houden ten opzichte van het tweetal MA3600's die ik hiervoor gebruikte op 8 ohm. Uiteindelijk zal je het toch pas in de praktijk uit kunnen testen. Aan de ene kant blijf je met kromme tenen zo'n overstap maken, en aan de andere kant heeft die testdag ook echt bewezen dat digitaal op sub gewoon beter is. Rijst bij mij alleen nog de vraag, want dat hebben we ook niet kunnen testen. Werkt de combinatie tussen digitaal laag en analoog op de tops? Of kom je dan te zitten met een tijdscorrectie in de snelheid van het signaal?
                        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                        Comment

                        • daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

                          #13
                          wat ik nooit snap waarom sommige mensen een ratjetoe aan versterkers in een rack hangen
                          je systeem raack hierdoor snel uit balans verschillende type's versterskers hebben namelijk aan andere versterkings factor en input sensetivity
                          als je je subs gaat aansturen met een 5000i zou ik je toppen hier ook mee aansturen ( alhoewel 5000's meetal op toppen worden gebruikt en 12000's op sub)
                          ik zou zeggen hou het bij 1 merk/serie.
                          vind het er ook altijd knullig uitzien van die racks met 3 soorten amps erin.

                          oja en hou er ook even rekening mee dat een MA5000i ongeverr 1,5 ms trager is dan een analoge amp


                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by daviddewaard

                            oja en hou er ook even rekening mee dat een MA5000i ongeverr 1,5 ms trager is dan een analoge amp


                            Ik neem aan dat je onder 'trager' latency verstaat?
                            Tijdens de testdag heb ik een aantal keer gecheckt of er sprake was van fase verschuivingen tussen de subs en de toppen bij de verschillende versterkers, meer of minder latency zou fase verschillen moeten laten zien. Dit was met Smaart in elk geval niet meetbaar.
                            Denk dus dat je niet bang hoeft te zijn voor latency verschillen en als die er al zouden zijn levert het nog geen probleem op omdat je dit met je processor prima kunt corrigeren.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              Ik neem aan dat je onder 'trager' latency verstaat?
                              Tijdens de testdag heb ik een aantal keer gecheckt of er sprake was van fase verschuivingen tussen de subs en de toppen bij de verschillende versterkers, meer of minder latency zou fase verschillen moeten laten zien. Dit was met Smaart in elk geval niet meetbaar.
                              Denk dus dat je niet bang hoeft te zijn voor latency verschillen en als die er al zouden zijn levert het nog geen probleem op omdat je dit met je processor prima kunt corrigeren.
                              Jep bedoel inderdaad latency. en de latency is idd op te vangen met je processor maar wel ff iets om rekening mee te houden als je amps uitwisseld

                              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                              Comment

                              Working...