Synq Digit 3k6 of 2k2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    Synq Digit 3k6 of 2k2

    Naar aanleiding van onze testdag ga ik een Synq Digit kopen. Die 2k2 klonk wel naar mijn zin voor de subs. Waarschijnlijk wordt het een 3k6 (was nog niet op voorraad) maar een 2k2 zou ook net voldoen. 't prijsverschil is nog geen 100 euro.

    Heeft iemand ze toevallig allebei en/of kan iemand iets zinnigs over het verschil vertellen?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    ze zijn beide OK zoals er al over geschreven is maakt het weinig uit met het vermogen of je er nu 1100W in stopt of 1800W kwa druk en klank maakt het niet veel uit.

    Geebn voorraad van de Synqs ?? vreemd ( weet natuurlijk niet waar je ze haalt )

    Voor prijsverschil 550 voor de 3k6 en 485 voor de 2K2 zou ik gaan voor de 3k6.
    Omdat ik denk dat de 3K6 iets later in de clip gaat dan de 2k2 maar qua druk en klank niet veel verschilt
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • 2mancrew
      • Feb 2010
      • 96

      #3
      @sh1000.

      Ik had ze beide bij me op de testdag zowel de 2k2 als de 3k6.
      Ik gebruik de 3k6 om 4 forumsubs aan te sturen en dat klinkt gewoon heel strak.

      Mocht je meer info willen hoor ik het wel.

      Groet

      Ed
      Last edited by 2mancrew; 05-11-11, 09:24. Reason: typo
      ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by 2mancrew
        Ik gebruik de 3k6 om 4 forumsubs aan te sturen en dat klinkt gewoon heel strak.
        Maar dat ligt voornamelijk aan de forumsubs.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • 2mancrew
          • Feb 2010
          • 96

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Maar dat ligt voornamelijk aan de forumsubs.
          Grinzzzz Musc Extra ja je hebt een leuk subje ontworpen en ze klinken erg goed
          ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

          Comment

          • I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

            #6
            Hehehhehehe
            Hoe gebruik je ze alle 4?
            2 per kant of gewoon in t midden?

            Comment

            • 2mancrew
              • Feb 2010
              • 96

              #7
              Originally posted by I.T. drive in
              Hehehhehehe
              Hoe gebruik je ze alle 4?
              2 per kant of gewoon in t midden?
              Ik gebruik er 2 per kant , stuur ze dus op 4 ohm aan.
              AMP die er op staat is of een sync 3k6 of een Stageamp 4.4
              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

              Comment

              • I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

                #8
                Aha,

                En hoeveel man kun je daarmee voorzien?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by I.T. drive in
                  Aha,

                  En hoeveel man kun je daarmee voorzien?
                  Dit is een heel erg subjectieve vraag....
                  Heb jaren met twee enkel 15" hornloaded subjes met daarop 1300 Watt per kant live bandjes versterkt tot soms wel 500 man publiek.
                  Gisteren een feestje voor 300 man waar twee dubbel 18" subs lagen met daarop ruim 5 kW aan versterkervermogen.
                  Daar is dus geen zinnig antwoord op te geven.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • I.T. drive in
                    • May 2009
                    • 352

                    #10
                    Dat is waar...
                    Maar als je die dingen voor house gebruikt zeg maar, hoeveel man doet 2mancrew daar mee?

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Vroeger werd Woodstock gedaan met een paar 100W aan vermogen.

                      er is geen maatstaaf van hoeveel man kan ik aan met 4 van deze subs met deze versterker.

                      Met disco heb je al heel vaak vermogen tekort wat je ook neerzet.

                      Het ligt vaak aan de ruimte die je hebt en de soort kast die je gebruikt.

                      Heb laatst een enkele RXset ( 2x sub met 1x top per kant ) gebruikt op een schoolfeest met 500 man en dat ging prima ( amps tot net onder de clip ) in totaal 4700 QSC PL versterker vermogen op 4ohm.

                      Was erg tevreden en school ook ( nog 3 feesten erbij gehad komend jaar )

                      Maar probleem is wel dat het voor de Dj nooit hard genoeg is en dat er volgens hem er te weinig geluid staat. Het is nooit genoeg.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • SH1000
                        • Dec 2009
                        • 220

                        #12
                        Originally posted by SH1000
                        Naar aanleiding van onze testdag ga ik een Synq Digit kopen. Die 2k2 klonk wel naar mijn zin voor de subs. Waarschijnlijk wordt het een 3k6 (was nog niet op voorraad) maar een 2k2 zou ook net voldoen. 't prijsverschil is nog geen 100 euro.

                        Heeft iemand ze toevallig allebei en/of kan iemand iets zinnigs over het verschil vertellen?
                        Het is een 3k6 geworden en er gisteren voor het eerst mee gedraaid. Een klein cafe, dus vermogen ten over. Verder is de eerste indruk goed en iedereen was tevreden. Binnenkort een grotere zaal.
                        Good is the enemy of Great
                        [Jim Collins]

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by SH1000
                          Het is een 3k6 geworden en er gisteren voor het eerst mee gedraaid. Een klein cafe, dus vermogen ten over. Verder is de eerste indruk goed en iedereen was tevreden. Binnenkort een grotere zaal.
                          Dat is dus de enige manier om erachter te komen hoeveel mensen je met je set kunt bedienen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Dj Gino V
                            • Feb 2009
                            • 237

                            #14
                            Originally posted by 2mancrew
                            Ik gebruik er 2 per kant , stuur ze dus op 4 ohm aan.
                            AMP die er op staat is of een sync 3k6 of een Stageamp 4.4
                            Hey,

                            Ik heb ook de forum sub gebouwd maar moet nog de speakers en versterker gaan halen maar ben aan het twijfelen om ook de 3k6 te nemen maar dan op 8 ohm,
                            maar welke speakers gebruik jij in de sub de 18 nlw9500 of een andere

                            alvast bedankt
                            mvg Gino

                            Comment

                            • desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

                              #15
                              Originally posted by Rolandino
                              Vroeger werd Woodstock gedaan met een paar 100W aan vermogen.
                              Bill Hanley spreekt in interviews toch eerder over 12kW

                              Comment

                              Working...