Hoeveel mensen met DAP set?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gertje123
    • Aug 2011
    • 61

    Hoeveel mensen met DAP set?

    Beste mensen,

    Voor hoeveel mensen kan ik met de onderstaande set spelen, zonder te clippen?

    2x DAP RX18B
    2x DAP RX15
    1x QSC GX-5

    Of deze set:
    4x DAP RX18B
    2x DAP RX15
    1x QSC GX5

    Bij voorbaat dank,

    Gerrit Meulen
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

    #2
    17 miljoen 354.000 en een paardenkop.

    haha is per klus verschillend.
    Sta je binnen of buiten, sportkantine of sporthal, klein cafeetje of grote discotheek.
    Dit is allemaal zo erg belangrijk.
    maar afgaande op een gemiddelde normale lage ruimte moet een mannetje of 150 wel lukken. (bruiloften, en kleine feesten)
    Dit is met de onderste set 4x bass.
    Last edited by Ericsamandj; 15-10-11, 09:29.

    Comment

    • Gertje123
      • Aug 2011
      • 61

      #3
      Ik draai veelal in binnen, in ruimtes van -300m2

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Originally posted by Gertje123
        Beste mensen,

        Voor hoeveel mensen kan ik met de onderstaande set spelen, zonder te clippen?
        is dit een strikvraag?
        "Hoeveel sneden haal je uit een heel brood. een. Dan is ie niet meer heel"

        het juiste antwoord is dus:
        "zolang je hem niet te hard zet zal hij niet clippen. Dat heeft met het aantal aanwezigen niets te maken."

        Of je moet iets anders vragen.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Gertje123
          • Aug 2011
          • 61

          #5
          Ik bedoel gewoon, hoeveel mensen. Maar zonder dat de versterker gaat clippen!

          Comment

          • daveyb
            • Aug 2009
            • 150

            #6
            Hmm het is makkelijk in te schatten voor de wat ervaren personen. Maar het ligt ook aan heel de situatie, open ruimte is lastiger dan een dichte ruimte en dan geld t ook nog hoe druk het is, weeromstandigdheden, klinkt allemaal heel raar maar elke factor kan het geluid beinvloeden, een zeiltje kan al heel veel doen.
            We doen het goed, of gewoon niet !

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Sowieso zul je een stuk meer uit je set gaan halen als je een extra amp en een processor aanschaft.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • Gertje123
                • Aug 2011
                • 61

                #8
                Ik was van plan om eerst dit aan te schaffen, en later nog een versterker, EQ, processor, enz.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by Gertje123
                  Ik bedoel gewoon, hoeveel mensen. Maar zonder dat de versterker gaat clippen!
                  Je kunt er heel veel mensen in één keer van geluid mee voorzien zonder dat het gaat clippen. Afhankelijk van de ruimte, akoestiek en aantallen zal het van huiskamer tot knal niveau zijn. Als het gaat clippen dan doe je namelijk zelf iets fout.

                  Probeer je vraag zoals showband al aangeeft eens anders te formuleren.
                  Last edited by vasco; 15-10-11, 16:17.

                  Comment

                  • Recman
                    • Oct 2011
                    • 5

                    #10
                    Eén gouden regel met een met een grote installatie kun je ook stil spelen, maar met een kleine installatie kan je niet luid spelen zonder vervorming alles hangt af van wat je wil doen, wil je 100 man wilde springende schreeuwende bende over stemmen of moet je voor 100 man een stil rustig luisterend publiek rustige muziek brengen. De grote van de zaal staan je speakers op de grond of staan ze op statieven. De lokatie, binnen, buiten. DJ of een band versterken enz.

                    Recman

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #11
                      Hoi Gertje123,

                      Uit de opmerkingen op je vraag kun je al wel lezen
                      dat er geen pasklaar antwoord op jouw vraag bestaat.
                      Ook het formaat dat je aangeeft (300m2) geeft te weinig
                      info. 5 mtr breed bij 60 diep is toch een heel andere
                      zaal dan 20 mtr breed bij 30 diep.
                      Dan nog eens hoe de zaal is aangekleed...........

                      Jouw versterker geeft, volgens de specs, 2 x 700 watt
                      op 4 ohm. Dat is niet echt al te veel, 700 watt per kant.

                      Ik denk dat je in een gemiddeld buurthuis, of sportzaaltje met
                      afmetingen medio jaren 1970 hier zo'n 100 man mee kunt bedienen,
                      maar dit is zomaar een grofweg schatting.

                      Op DAP kun je op het forum de nodige negativiteit verwachten.
                      Er zijn posters die ermee weg lopen, ook die er juist voor weg lopen.

                      grtz.
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by NesCio01
                        Hoi Gertje123,

                        5 mtr breed bij 60 diep is toch een heel andere
                        zaal dan 20 mtr breed bij 30 diep.

                        Klopt want de ene is 300 m2 en de ander 600 m2.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Klopt want de ene is 300 m2 en de ander 600 m2.
                          Doe maar net of er 10 x 30 of 20 x 15 staat?

                          mmmm, vergissinkjuh.........

                          grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            #14
                            Originally posted by Gertje123
                            Ik bedoel gewoon, hoeveel mensen. Maar zonder dat de versterker gaat clippen!
                            Het maakt echt uit, of je draait voor een hossende menigte met carnaval, een schuurfuif voor de kpj, een zaal vol zatte leden van de hockey, dan wel een gezellige avond van de bond van bejaarden.
                            Is dus lastig te zeggen. Ook op bruiloften en partijen is de algemene klacht, dat het allemaal veel te hard gaat. Een diskjockey, met een goed programma heeft voor de laatst genoemde gelegenheden al genoeg aan een paar honderd watt.
                            Of de versterker gaat clippen, ligt helemaal aan je zelf. Bij mij clipt er nooit een versterker, waarom zou ik het zover laten komen?
                            Dus zoek eerst eens uit wat voor feestjes je wil doen.

                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • Stefan
                              • Jun 2003
                              • 27

                              #15
                              Getallen roepen kan natuurlijk prima, maar -zoals gezegd- blijft het van omstandigheden en persoonlijke voorkeuren afhangen.

                              Als het setje goed uitversterkt is (2 voldoende zware versterkers en een crossover+processor/limiter) zou ik een mannetje of 200 er wel mee aandurven (binnenlocatie!). Zoals je voorstelt op de passieve crossover met een te lichte versterker houdt het bij iets van 100-150 man echt wel op (let op: mijn maatstaven).

                              Bovendien zou ik, als ik jou was (en blijkbaar graag DAP koop, wat qua prijs/prestatie prima is), in plaats van de RX serie gelijk naar de X serie kijken. Voor het geld van 4xRX18B en 2x RX15 koop je ook 2x X18B + 2x X12T. Qua geluidskwaliteit en transporteerbaarheid ga je er sowieso op vooruit. Je kan dan later altijd nog uitbreiden met twee extra subs en hebt dan een set die een stuk steviger geluid kan neerzetten wat ook nog eens beter klinkt. Ik zou met zo'n complete X-set, mits uiteraard weer goed uitversterkt en geprocessed (denk richting 1kw per kast versterkervermogen met goed afgeregelde limiters) een dikke 300 man geen probleem vinden om voor te draaien (maar ik draai dan ook geen hardstyle/core/whatever).

                              De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de RX set zelf nog nooit heb gehoord, wel een en ander aan ervaringen heb gelezen.

                              Comment

                              Working...