Projectie in een theatervoorstelling

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • versluismichael
    • Oct 2011
    • 1

    Projectie in een theatervoorstelling

    Hallo mensen,

    ik ben bezig met een theatervoorstelling tenminste hij is nog in de maak.

    Nu wil ik een beamer gaan gebruiken die op mac 20 meter kan gaan staan.

    En die beamer moet verschillende objecten kunnen gaan inkleuren of plaatjes projecteren.
    Hebben jullie enig idee wat voor beamer ik kan gaan gebruiken ( ik heb een barco G5 tot m'n beschikking)

    Ook wil ik daar graag een software programma voor gebruiken. (MAC)

    het idee iets beter uitgelegd:

    Er staat bijvoorbeeld een witte kast op het podium en die wil ik dan met de beamer rood kunnen maken of blauw of een andere kleur.
    En 4 meter erder staat ook weer een kast en ook die wil ik dan weer apart inkleuren.



    Hoop dat jullie m'n idee snappen en met ideeën kunnen komen :-)


    Mvg Michael Versluis.
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    #2
    even ter verduidelijking....

    moet die kast een kleur krijgen?! en dan verschillende kasten verschillende kleuren die ook nog snel kunnen switchen van kleur?

    is het dan niet een heel stuk makkelijker om gewoon ledparren te gebruiken? ( ism een lichtmixer ) werkt volgens mij een heel stuk efficenter en sneller?
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      G5 geeft niet ontzettend veel licht, dus een en ander zal afhangen van hoeveel verdere verlichting je gebruikt. Op een donker toneel hoeft dit geen probleem te zijn. De G5 zal denk ik beter presteren dan diverse moderne 5000 ansilumen lcd projectoren.

      Enige manier om erachter te komen of je echt voldoende licht hebt is testen.

      Software voor de mac, ik zou zeggen probeer Qlab eens. Je kan hier content inslepen en in een cuelijst weergeven, etc..
      QLab is sound, video, and lighting control for macOS. It’s used by everyone, big and small.


      Succes en laat je even weten hoe je project verloopt ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

        #4
        Beste Michael,
        op dit forum hebben wij een speciale afdeling voor video vragen, je heb hebt nu bij de afdeling geluid gepost.
        Ik denk dat je bij de video of theater afdeling een beter antwoord op je vraag kan krijgen
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

        Comment

        Working...