MD player(s)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohanH
    • Mar 2010
    • 98

    MD player(s)

    Na ettelijke jaren van goede dienst heeft gisteren onze Tascam MD350 de geest gegeven...
    Gelukkig niet tijdens een optreden...

    Maar gezien dit ding end-of-life is, wat is er nog al degelijk (betaalbaar) alternatief ?
    Gezien de MD-02B ook op veel sites al als EOL staat...
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Het enige waar ik ooit mee gewerkt heb is de Sony MDS-E11. Die beviel wel meteen erg goed. Net een CD speler eigenlijk, maar dan voor MD's en met record functie.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

      #3
      sony heeft over het algemeen gewoon goede md spelers in de omloop.

      de sony MDS JE530 is een heel degelijke speler bijvoorbeeld,
      afhankelijk van je budget zijn er voldoende mogelijkheden,

      ook heeft sony een serie gemaakt waarvan een 2u hoge speler waarvan linkerzijde een cd speler is en rechterzijde md speler gaan via 1 uitgangs kanaal dus ook ideaal te gebruiken als eventuele backup door een cd standby te hebben die direct gestart kan worden,


      mogelijkheden genoeg dus
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

      Comment

      • Recman
        • Oct 2011
        • 5

        #4
        Groeten Iedereen,
        Ik werk ook al vele jaren met Mini-disk zowel met Sony, Pioneer,Yamaha, en ook de Tascam MD-02D. Alhoewel ik al één Sony MD naar de vaantjes heb gehad werk ik het liefst met Sony bij optredens omdat er die handige functie van automatisch na elk nummer in pauze stand te gaan heeft. Op geen één van mijn drie andere merken staat die functie op zelfs niet op mijne Tascam die stukken duurder is.
        Wat ik wel van andere gebruikers al vernomen heb dat Sony soms weigert de mini-disk uit te werpen, daarom dat ik altijd probeer van maar met één mini-disk te werken en steeds een reserve toestel bij de hand heb en schroevendraaiers.

        Groeten Henri

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by renevanh
          Het enige waar ik ooit mee gewerkt heb is de Sony MDS-E11.
          Deze waren niet de meest betrouwbare, sony heeft hierna de E10 en E12 uitgebracht, kwa uiterlijk exact hetzelfde echter maar op vele punten verbeterd. De E10 is de simpele en de E12 de PRO uitvoering met gebalanceerde in en uitgangen op XLR. De E12 werkt hier al jaren naar behoren. (Al word deze steeds minder gebruikt) Het is een 1HE !! speler met inderdaad alle belangrijke functies erop, zoals auto cue.

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Originally posted by Recman
            Groeten Iedereen,
            Ik werk ook al vele jaren met Mini-disk zowel met Sony, Pioneer,Yamaha, en ook de Tascam MD-02D. Alhoewel ik al één Sony MD naar de vaantjes heb gehad werk ik het liefst met Sony bij optredens omdat er die handige functie van automatisch na elk nummer in pauze stand te gaan heeft. Op geen één van mijn drie andere merken staat die functie op zelfs niet op mijne Tascam die stukken duurder is.
            Wat ik wel van andere gebruikers al vernomen heb dat Sony soms weigert de mini-disk uit te werpen, daarom dat ik altijd probeer van maar met één mini-disk te werken en steeds een reserve toestel bij de hand heb en schroevendraaiers.

            Groeten Henri
            Inderdaad vreemd dat de nieuwe MD speler van Tascam geen Auto-Ready (zo hete voorheen de autopauze funktie van Tascam) funktie meer heeft.

            De 1HE sony's zijn handig omdat ze klein zijn maar ik vind ze niet heel betrouwbaar, ik heb regelmatig meganische problemen en disc errors met die apparaten gehad. De consumenten MD-spelers van Sony vind ik persoonlijk al een stuk beter (ondanks dat ze toen eigenlijk helemaal niet zo duur waren).

            Aangezien dat Tascam het enigste merk is wat nog steeds MD-spelers maakt zou ik toch daar voor gaan (tweedehand wil je niet), als je een auto-pauze funktie wilt kan je voor de MD-CD combi van Tascam.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by cobi
              De 1HE sony's zijn handig omdat ze klein zijn maar ik vind ze niet heel betrouwbaar, ik heb regelmatig meganische problemen en disc errors met die apparaten gehad.
              Ook met de de E-10 of E-12?

              Comment

              • @lex
                • Jul 2006
                • 1087

                #8
                Ik heb twee Sony MDS 520/530's die al zo'n twaalf jaar dienst doen. Hoewel ik er erg tevreden over ben gaan ze de deur uit. Reden? Geen klant komt nog met een MD-tje aan. Als je interesse hebt, laat dan maar even weten.

                Gr, @lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                Comment

                • dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

                  #9
                  @lex,

                  ik heb mischien wel interesse in deze players, ik snap je punt maar er zijn er bij ons echt nog genoeg die nog wel via md werken en ik zweer er zelfs bij, die sd kaartjes bevallen me voor geen meter. vind het maar een bagger systeem, stuur me maar even een privebericht met een leuke richtprijs.

                  dj inkognito
                  "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                  Comment

                  • JohanH
                    • Mar 2010
                    • 98

                    #10
                    Originally posted by dj-inkognito
                    @lex,

                    ik heb mischien wel interesse in deze players, ik snap je punt maar er zijn er bij ons echt nog genoeg die nog wel via md werken en ik zweer er zelfs bij, die sd kaartjes bevallen me voor geen meter. vind het maar een bagger systeem, stuur me maar even een privebericht met een leuke richtprijs.

                    dj inkognito
                    'k vraag me wel af wat je gaat doen als je geen leveranciers meer gaat vinden van MD's of de onderdelen...
                    ik kreeg gisteren te horen dat er voor Sony MD's zo goed als geen loopwerken en lasermodules meer beschikbaar zijn. En dat Tascam er binnen afzienbare tijd ook met stopt...

                    Comment

                    • dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

                      #11
                      Originally posted by JohanH
                      'k vraag me wel af wat je gaat doen als je geen leveranciers meer gaat vinden van MD's of de onderdelen...
                      ik kreeg gisteren te horen dat er voor Sony MD's zo goed als geen loopwerken en lasermodules meer beschikbaar zijn. En dat Tascam er binnen afzienbare tijd ook met stopt...
                      dat is goede info geweest, sony maakt niets meer.

                      maar vind ze betrouwbaar genoeg en heb wel een aantal reserve.
                      als ik het hiermee nog een een jaartje of 2 uit kan houden ( wat makkelijk gaat ) teken ik ervoor, tegen die tijd is er vast een al een ander systeem in de omloop wat me meer bevalt dan die sd kaartjes
                      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #12
                        Volgens mij is CF de opvolger van MD, niet SD...

                        Bijna alle tape-acts komen (bij mij althans) nog steeds met MD aan, als het solid state is, dan tot nog toe alleen CF gehad (daarom dus ook maar een tascam SSr-05 gekocht).

                        Alle verandering is lastig, dus dit is ook even wennen, maar het werkt prima!
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

                          #13
                          tuurlijk is het zo dat elke verandering een gewenning is, maar toch wil ik er nog niet aan, ( ook al vrees ik dat ook ik zal moeten....)
                          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #14
                            Inderdaad, CF-players zijn stukken handiger en veel betrouwbaarder. Je kan ook eenvoudig je hele repertoire op 1 kaartje zetten :-) Die CF-toestellen van Tascam hebben trouwens een auto cue functie. Eveneens een heel aantal MD-players (ook Sony), maar kan je die dikwijls enkel via de afstandsbediening aan- of uitzetten.

                            Comment

                            • cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

                              #15
                              Originally posted by DJ Antoon
                              Ook met de de E-10 of E-12?
                              Er zijn maar 2 types gemaakt toch? In de 1he uitvoering?
                              Last edited by cobi; 07-10-11, 15:05.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

                              Comment

                              Working...