Welke speakers set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • defrho
    • Nov 2008
    • 19

    Welke speakers set

    Hallo,
    Ik speel in een 7-koppige band en ben bezig een PA set samen te stellen.
    Ik heb de volgende art. besteld:
    Presonus StudioLive 24:4:2
    Multikabel 32-8 30m1
    Audix DP7 Drum mic set

    Onze zanger en zangeres zijn in bezit van hun eigen mic (merk weet ik niet)
    Tevens hebben wij 6 MyMix module's met Cisco poe switch
    Daarnaast heb ik nog een Shure SM57, Sennheiser mic (type weet ik zo niet), wat DI's, redelijk wat mic snoeren 10m1 (Neutrik met Van Damme DIY) en statieven.
    Ik heb ook nog een Crown Xti 2000 & 4000.

    Nou heb ik nog een budget over van ca. € 2.500,-- over voor de aanschaf van speakers.

    Ik ben op marktplaats een aantal sets tegen gekomen waar ik graag jullie mening over wil!
    We spelen veel Rock en wat rustigere nummers en ons publiek varieert tussen de 70 tot 120 personen.

    Als eerste set:
    HK Audio set

    Bij deze set kan ik dan het beste de amp's gebruiken die bij de set zitten of mijn Crown's

    Tweede set:
    Mackie


    Derde set:
    HK Audio set


    Vierde set:
    EV Set


    Vijfde set:
    Community Sonus

    En bij deze set kan ik dan beter de meegeleverde versterker gebruiken of de Crown's

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of als jullie andere voorstellen hebben hoor ik het graag (budget is € 2.500,--)

    Gr.
    Dennis
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    Ik ben in het bezit van een HK PR:O set, en vindt deze persoonlijk van nature warm klinken in vergelijk met een EV of JBL set.
    Maar kijk, het beste is toch gewoon luisteren naar een set, en dan het liefst bij een bedrijf waar je eventueel zou willen bijhuren voor als de zaal wat groter is, maar blijft nog wel de vraag of het de moeite loont om alles in eigen beheer te hebben of een bedrijf uit de omgeving in te huren voor X aantal keer per jaar tegen € !!!
    your light !

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Twee maal wijs gesproken door Tha_DJ.

      Ieders referentie kader ligt op een ander niveau: dus idd sets beluisteren
      en liefst bij een leverancier om de hoek voor als je eens een grotere gig
      hebt en bijhuren wilt.

      Het inhuren van een pro is ook een overweging.
      Hoeveel geld investeer je in gear, hoe ga je dit verzekeren en opslaan
      en wie gaat het onderhouden.
      Bij het huren van een pro kun je gewoon je eisen stellen, want je
      betaalt voor wat je huurt. Je hebt geen omkijken naar opslag en verzekering
      en ook geen renteverlies op de je geïnvesteerde €.

      Heb je een eigen FOH tech, dan kun je gewoon gear huren, heb je geen eigen
      FOH tech, maak dan afspraken met de verhuurder dat je gewoon altijd dezelfde
      FOH tech en evt. MON tech meekrijgt?

      grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Voor een ensemble met eigen PA is het toch wel interessant om direct iets degelijks te kopen.
        HK audio is een prima keuze.
        Alleen zou ik die Crown amps verkopen en uitkijken naar een tweedehands HK-audio Actorset. (+/- 3500 moet lukken)

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          [Offtopic] Nu ga ik weer JBL roepen (dat is niet de eerste keer deze maand) terwijl ik er overduidelijk geen aandelen bij heb [/Offtopic]

          Als je als Crown XTi's hebt is de aansluiting hierop met JBL speakers erg makkelijk; de presets zijn hiervoor erg makkelijk beschikbaar. Alleen dan zie ik zelf wel graag SRX.
          Zoals je wellicht in een ander topic hebt gelezen heb ik onlangs de nieuwe PRX serie gehoord. Dat klonk vrij behoorlijk voor een actieve PA en past binnen je budget als je je Crown's verkoopt!

          HK is een mogelijkheid; overigens laatst op een Entour set gemixed en ik werd niet echt enthousiast en mijn ervaringen met Lucas en Actor...
          Last edited by MusicSupport; 28-09-11, 23:59.
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            een setje tot 120 man is handig. Dan kun je er ook mee repeteren.

            van de lijst zou ik lichte voorkeur hebben voor de:
            HK audio complete set. (LP 210, LP 118)
            en de mackie en HK premiumset af laten vallen.

            de community ben ik niet zo mee bekend.

            sporadisch vind je tweedehands Renkus Heinz / EAW setjes binnen je prijsgebied. Dat is erg mooi spul!

            kijk ook eens naar sets van:
            DB TECHNOLOGIES
            RCF
            JBL MRX 5 System

            overwegingen:
            1) een top die eventueel ook als monitor bruikbaar is qua model is in deze klasse gewoon handig. Ook bij verkoop!
            2) de ruimte die het in je transport gaat innemen is een major criterium!
            3) ik zou bij een rockband bij instap kwaliteit PA voor een 15 inch sub gaan. Om allerlei redenen. Maar vooral de aanpassing op kleine zalen.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • RemcoPeters
              • Sep 2009
              • 28

              #7
              Lekker gaan voor die EV set. Is nog jong op de markt dus je kan hem altijd makkelijk uitbreiden voor niet al teveel centen. We kunnen hier weer een hele discussie gaan houden, iets dat hier onnodig is want volgens mij weet de TS wel wat hij wil.

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Pfff.... heb je zo'n setje versterkers en moet je het gaan verkopen. Dat zou ik NIET doen, het gaat je alleen maar meer geld kosten.
                Betere versterkers aanschaffen lijkt me meer iets voor de lange termijn. En dan kun je ook gelijk iets ECHT beters kopen, niet van dat halve werk.
                Gezien de vermogens van de XTi 2000 en 4000 kun je daar prima een sub/sat setje mee aansturen. Eventueel zelfs op de interne crossover, dan hoef je zo'n kreng ook niet los te kopen. En dus weer meer geld beschikbaar voor fatsoenlijke speakers.

                Hier geldt overigens ook weer: half Nederland loopt te schreeuwen wat je wel/niet zo moeten kopen. Omdat hij/zij daar toevallig goede ervaringen mee heeft, of omdat ze het zelf in de schuur hebben staan.
                Ga toch zelf luisteren! Ga zelf bekijken wat je het best vindt klinken! Dat laat je toch niet door een ander bepalen?!

                De setjes die je voorstelt zou ik zelf links laten liggen (gaan we weer...). De versterkers die bij die setjes zitten zijn echt geen cent beter dan de XTi's!
                Even structureel elk setje afkraken, ondanks dat ze allemaal de klus wel zullen klaren;
                - Het HK setje is wel geinig, maar ik zou het zeker niet doen. Je zult nog moeten reconen ook (originele recone is altijd duur, als je die al vindt, zomaar een B&C recone pakken gaat het 'm niet worden). Ik vraag me ook af of er statiefflensen in die toppen zitten? Anders krijg je het spul nooit op hoogte! Oude serie ook, enkele decennia oud zelfs.
                - Het Mackie setje: waarom?! Gebruik lekker de XTi's en koop vervolgens BETERE passieve kasten.
                - De passieve HK set: veel, maar dan ook VEEL te duur. 3000 euro nieuw, en dan nu nog 2500 durven vragen? Wat denk je zelf.
                - De EV set: tja, als je die EV amp dumpt en de Crown's gebruikt heb je in principe een leuk setje. Maar ik kan me voorstellen dat je iets beters kunt vinden op marktplaats.
                - Community: ik ken het setje ook niet. Ik weet wel dat Sonos de budgetserie is van het merk (hoeft nog niks te zeggen hoor!).

                @Frederic: "HK Audio is een prima keuze". Wat is dat nou weer voor iets? Alsof alles van dat merk 'een prima keuze is'? Hoezo we scheren even alles over één kam.

                Voor dergelijke doeleinden, met dit bedrag, zou ik echt proberen kwaliteit vóór kwantiteit te laten gaan. Ideaal zou zijn dat je twee subjes en een setje 3-weg toppen (om die schreeuw-compressie-driver te ontlasten met al die instrumenten) zou kunnen vinden. Maar dat kon nog wel eens lastig worden.

                Reëel gezien zou ik eerder het volgende setje adviseren. Voldoet ook aan de eisen van Showband (lol). Hopen dat de verkoper iets wil zakken in de prijs, en jij iets omhoog kunt met je budget (haha).
                Kun je prima aansturen met je XTi's hoor. Zitten nota bene al controllers bij. Setje is helemaal transportklaar (dolly's, flightcase) en is mooi compact.
                Er staan evt. nog twee 12" K&F toppen op marktplaats.


                Tot slot; ik ga ervan uit dat de afweging investeren/huren al gemaakt is. De TS heeft nota bene al allerlei apparatuur aangeschaft.
                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  @4AC lul toch niet man! Waar zeg ik dat alles van HK audio prima is?
                  Lijkt me toch duidelijk te zijn dat ik het over zijn voorbeelden had en nog een suggestie van mij?

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Heanig!

                    Dat maakte ik er uit op.
                    De HK LP set, de Premium Pro, de Actor, niet bepaalt vergelijkbare setjes namelijk.

                    Mvg,

                    Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

                      #11
                      Wil niet teveel toevoegen maar denk inderdaad dat die Kling & Freitag ook een erg mooie optie is.

                      De EV set zou ik persoonlijk laten staan. Is gewoon een absolute budget-line die in het leven is geroepen voor discoshowtjes. Vooral de topjes zijn ook erg lomp en de spetterlak is niet de kwaliteit die je van EV gaat verwachten. Ook heb ik de combi al een keer mogen luisteren bij een live bandje en viel me gewoon tegen. De tech van dat bandje snapt wel waar hij mee bezig was maar het kwam er gewoon niet uit.

                      Mmmm. kraak ik nu EV af? Ik ben meestal nog wel de eerste die EV roept. Maar TX gewoon lekker laten staan.

                      Comment

                      • BJD
                        • Oct 2007
                        • 771

                        #12
                        K&F is een prima merk, als de set in goede staat is en je het geld hebt geen slechte koop.
                        Kijk anders ook even naar bijv. http://link.marktplaats.nl/485490913
                        Moet je er alleen nog wel een paar QRX118 subs onder zien te vinden.

                        Comment

                        • vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

                          #13
                          RX118 staan ook nog wel op MP maar die zijn vrij prijzig... maar dit is ook een leuke optie en zou dan zeker mijn voorkeur hebben... http://link.marktplaats.nl/485485379
                          Last edited by vdlaanlichtengeluid; 29-09-11, 16:45.

                          Comment

                          • defrho
                            • Nov 2008
                            • 19

                            #14
                            Hoi iedereen,
                            Bedankt voor jullie reacties!
                            Ik heb ze allemaal doorgelezen en zal op een aantal dingen reageren.

                            Omdat ik mijn andere hobby verkocht heb (Westfield Seiw auto) heb ik besloten dit geld weer in een andere hobby te stoppen.
                            De band huurt over het algemeen een pro in voor het geluid.
                            We worden af en toe gevraag om ergens te spelen waar er geen budget is voor huur van een PA + Pro.
                            Aangezien we graag spelen en het voor onze lol doen willen we dat toch graag doen.
                            Onze gitarist is eigenaar van een grote woonboerderij waar wij op de dars een podium hebben gebouwd waar wij elke week oefenen, en waar af en toe ook feesten worden gegeven.
                            We spelen nu deels over een GL2000 en de MyMix.
                            De GL2000 begint steeds meer storingen te vertonen en is dus aan vervanging toe.
                            Het is dus eigenlijk de bedoeling de installatie daar op te stellen en te laten staan.
                            Wat ook een reden is, om het aan te schaffen, is dat ik zeer geïnteresseerd ben in PA techniek.

                            Van de merken die ik genoemd heb heb ik alleen persoonlijke ervaring met DB Technologies en Community.
                            Ik speel zelf gitaar over een Fractal Audio Axe FX Ultra en gebruik als versterking een DB Technologies Opera M12-4 plus ( deze vind ik zeker niet verkeerd klinken)
                            De PA de wij huren heeft Community boxen waarvan ik het type niet van weet maar die vind ik altijd goed klinken.
                            Ik ga zeker eerst luisteren voordat ik wat aanschaf en misschien had ik mijn vraag wat anders moeten stellen.


                            Ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven en hoor graag nog wat tips.

                            Het budget voor de boxen wil ik eigenlijk wel op € 2.500,-- houden!

                            Gr.
                            Dennis

                            Comment

                            • BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

                              #15
                              Originally posted by radioactivediscoshow
                              RX118 staan ook nog wel op MP maar die zijn vrij prijzig... maar dit is ook een leuke optie en zou dan zeker mijn voorkeur hebben... http://link.marktplaats.nl/485485379
                              Voor 80-120 man is een QRX 153 top nogal overkill. Daar speel je met gemak 350+ mee.

                              Comment

                              Working...