Gitaar over Sennheiser WL setje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    Gitaar over Sennheiser WL setje

    Na wat zoekwerk vind ik de EW 122 setjes (waarvan ik er een heb staan) en de EW 172. De laatste is bedoeld voor instrumenten, de eerste voor lavalier etc.

    Vraag is nu of ik een Gitaar (lijnniveau) op de zender van de 122 kan prikken. Is dat een andere zender dan die bij de 172, of is het gewoon een kwestie van de gevoeligheid lager stellen.

    Kabeltje te maken van 6.3 jack naar 3.5 jack, waarbij tip naar tip; sleeve naar sleeve gaat en de ring vrij blijft?? Heb tot nu toe niks over gevonden...
    ~Clearsound~
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Als je even verder zoekt zie je dat beide sets een SK100 transmitter hebben. De G2'tjes en dus waarschijnlijk ook de G3 had op op de tip de mic input en de ring de line input (of andersom). Tip naar tip en ring naar ring is dus niet de juiste manier van bekabelen. Meer hierover staat in de handleiding van de set. Maar waarom zou je een EK100 receiver willen gebruiken? Dat ding is niet diversity.
    Last edited by BJD; 25-09-11, 22:44.

    Comment

    • Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

      #3
      volgens mij is het de EM 100 G3 ontvanger. en die is echt diversity

      In het pdfje van de g3 zag ik vanavond niks over de bezetting van de 3,5 trs.
      maar was op m,n htc, dus kan t gmist hebben Beide sets hebben inderdaad een sk 100 zender. Maar ik kan me voostellen dat die voor gitaar iets minder gevoelig wordt geleverd
      ~Clearsound~

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Connecting the microphone cable/instrument cable.

        The audio input is designed for the connection of both condenser microphones and instruments (e.g. guitars).

        DC powering of the condenser microphones is via the audio input. Use one of the recommended Sennheiser microphones or the optional CI 1 instrumentcable. Connect the 3.5 mm jack plug from the Sennheiser microphone or instrument cable to
        the 3.5 mm jack socket MIC/LINE. Lock the 3.5 mm jack plug by screwing down the coupling ring of the cable. Via the operating menu, adjust the sensitivity of the microphone/line input.


        klik

        Aansluiting van de kabel kon ik niet 1, 2, 3 vinden.
        Dan maar bestellen bij Sennheiser?
        CI 1 € 19,= (excl.)
        weet je iig dat je de juiste kabel hebt.

        grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Tip is mic+
          Ring is line+
          Sleeve is ground

          Comment

          • 4uss
            • Aug 2005
            • 578

            #6
            Een (passieve) gitaar stuurt naar mijn idee eerder op Mic-niveau uit dan op Line-niveau. Een actieve gitaar (meestal met batterij) zal op hoger niveau uitsturen. Dit merk je ook als je ze met een DI op de tafel aansluit (niet draadloos dus).

            Wij hebben alleen vaak last van een (het lijkt wel weerstand) probleem met gitaren op die setjes: de volumeknop op de gitaar reageert dan alles behalve lineair (of ja: logaritmisch in theorie). Helemaal open is wel helemaal open, en dicht is dicht, maar een klein beetje minder dan helemaal open resulteert ook al in dicht, en dat is voor gitaristen onaanvaardbaar.
            Ligt dat wellicht aan het verschil in weerstand op de Mic en Line ingangen?

            Comment

            • Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

              #7
              Ok, dank je allemaal voor de snelle info! Vanavond gaat de soldeerbout even aan; Ik heb nog wel een schroefbare 3,5mm jack liggen.
              @ BJD > goede info!
              Het gaat overigens om een acoustische gitaar/ actief, dus meer gain dan een microfoontje. Er wordt dus ook niet aan uitgangsniveau van de gitaar geschroefd, dus dat valt goed te gainen.(hmm is dat NL... )
              Ontvanger gaat dus ook rechtstreeks de PA in, dus geen last van impedantie!

              Ik post binnenkort het resultaat
              ~Clearsound~

              Comment

              Working...