Wie helpt mij? Krijg nieuwe versterker AA V3001 niet aan de praat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robslippens
    • Aug 2011
    • 31

    Wie helpt mij? Krijg nieuwe versterker AA V3001 niet aan de praat

    Ik doe vast iets fout, maar mijn mixer en boxen aangesloten op een splinternieuwe versterker American Audio V 3001, maar ik hoor niks...
    Wie helpt mij?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Staat de versterker aan, zit de netsteker aangesloten?
    Zijn de luidsprekers aangesloten, doen die het wel?
    Komt er signaal op de ingang van de versterker binnen?
    En zo nog wel 100 vragen, is dus, op basis van de weinige info die je geeft, geen zinnig antwoord op te geven.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • robslippens
      • Aug 2011
      • 31

      #3
      Je hebt helemaal gelijk.
      Op al je vragen is het antwoord ja
      Het zit hem in de verbinding mixer-versterker, dat kan niet anders.
      Weet jij veel van de versterker?
      Hoe moeten die knopjes achterop allemaal staan? Allemaal op ON?
      En moet je met 1 kabel naar de subwoofer en een andere kabel naar de tweede subwoofer en dan 2 x van sub naar de tops?
      Of vanaf de versterker naar 1 subwoofer en dan van de ene nnaar de andere subwoofer een kabel en via jack naar beide tops vanaf de bas boxen?

      Originally posted by MusicXtra
      Staat de versterker aan, zit de netsteker aangesloten?
      Zijn de luidsprekers aangesloten, doen die het wel?
      Komt er signaal op de ingang van de versterker binnen?
      En zo nog wel 100 vragen, is dus, op basis van de weinige info die je geeft, geen zinnig antwoord op te geven.

      Comment

      • robslippens
        • Aug 2011
        • 31

        #4
        Signaal op de versterker binnenkomen weet ik niet. Ik zie niks uitslaan in elk geval.
        Ik heb een Behringer mixer. Welke kabels kan ik het beste gebruiken? XLR naar XLR? Of ergens Jack in? Wat is beter?


        Originally posted by MusicXtra
        Staat de versterker aan, zit de netsteker aangesloten?
        Zijn de luidsprekers aangesloten, doen die het wel?
        Komt er signaal op de ingang van de versterker binnen?
        En zo nog wel 100 vragen, is dus, op basis van de weinige info die je geeft, geen zinnig antwoord op te geven.
        Last edited by robslippens; 19-09-11, 13:54.

        Comment

        • Roelande
          • Jan 2009
          • 140

          #5
          in de handleiding van de AA staat alles uitgelegd...

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Bij die V3001 zit een heel mooi boekje, daar staat het antwoord op al je vragen in.
            Die knopjes achterop hebben stuk voor stuk een functie die uitgebreid staat beschreven in de handleiding.

            XLR - XLR van mixer naar Amp, met speakon naar subs en evt doorlussen naar toppen (actief filteren is uiteraard beter).

            Limiter ON, HPF OFF, subwoofer mode OFF, volumecontrol FRONT, mode STEREO, voltage ~230V.

            Dan aanzetten en evt BREAKER even indrukken.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Vertel eerst eens van begin tot eind wat je allemaal hebt.
              Heb je wel signaal op de mixer?
              Wat voor kabels heb je van mixer naar versterker?
              Wat voor kabels van versterker naar speakers?
              Wat voor speakers?
              Hoor je, als de versterker aan staat heel zachtjes ruis uit je speakers?
              Als je dat laatste niet hoort is de kans er dat de luidsprekers niet goed zijn aangesloten of de versterker niet aan staat.
              Kortom, kom met meer informatie dan kunnen we je probleem misschien oplossen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • robslippens
                • Aug 2011
                • 31

                #8
                Ja dat boekje heb ik. alleen weet ik niet wat mooier klinkt en veiliger is voor de speakers. Dus graag je tips. Actief filteren wat is dat? Een aparte versterker er nog eens tussen om die tops aan te sturen? Hoe doe je dan beide versterkers aan elkaar?

                Ik denk dat de kabels niet goed zijn. Leg ik wel even uit bij de andere deelnemer van dit topic.
                Raar dat de versterker ook XLR-female is, of niet? Meestal is dat male. Toch?

                Originally posted by renevanh
                Bij die V3001 zit een heel mooi boekje, daar staat het antwoord op al je vragen in.
                Die knopjes achterop hebben stuk voor stuk een functie die uitgebreid staat beschreven in de handleiding.

                XLR - XLR van mixer naar Amp, met speakon naar subs en evt doorlussen naar toppen (actief filteren is uiteraard beter).

                Limiter ON, HPF OFF, subwoofer mode OFF, volumecontrol FRONT, mode STEREO, voltage ~230V.

                Dan aanzetten en evt BREAKER even indrukken.

                Comment

                • robslippens
                  • Aug 2011
                  • 31

                  #9
                  Ik denk dat ik weet waar het in zit. Ik nheb een kluwe met kabels en sterkers, wel netjes hoor, maar die gebruikte ik om van oude versterker naar equilizer te gaan en vanuit daar naar de mixer. Nu heb ik de EQ er tussenuit gehaald en wil direct van versterker naar mixer, heb denk ik de verkeerde stekkers erin gedaan, want gek genoeg is het allebei male, zowel versterker als mixer, ik heb dus nu een audiokabel nodig met twee keer female, dat los ik wel op met een koppelstuk, dan wertk het wel denk ik. Solderen en stekkers vervangen is niks voor mij, koppelstuk zal geluidskwaliteit toch niet ernstig doen afnemen?

                  Originally posted by MusicXtra
                  Vertel eerst eens van begin tot eind wat je allemaal hebt.
                  Heb je wel signaal op de mixer?
                  Wat voor kabels heb je van mixer naar versterker?
                  Wat voor kabels van versterker naar speakers?
                  Wat voor speakers?
                  Hoor je, als de versterker aan staat heel zachtjes ruis uit je speakers?
                  Als je dat laatste niet hoort is de kans er dat de luidsprekers niet goed zijn aangesloten of de versterker niet aan staat.
                  Kortom, kom met meer informatie dan kunnen we je probleem misschien oplossen.

                  Comment

                  • robslippens
                    • Aug 2011
                    • 31

                    #10
                    Signaal op mixer is er ja.
                    Speakers zijn van Cervin Vega, alle vier.
                    Versterker staat zeker aan
                    Hoor zo'n kleine POK ook als ik m aanzet

                    Originally posted by MusicXtra
                    Vertel eerst eens van begin tot eind wat je allemaal hebt.
                    Heb je wel signaal op de mixer?
                    Wat voor kabels heb je van mixer naar versterker?
                    Wat voor kabels van versterker naar speakers?
                    Wat voor speakers?
                    Hoor je, als de versterker aan staat heel zachtjes ruis uit je speakers?
                    Als je dat laatste niet hoort is de kans er dat de luidsprekers niet goed zijn aangesloten of de versterker niet aan staat.
                    Kortom, kom met meer informatie dan kunnen we je probleem misschien oplossen.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      De helft van de vragen nog niet beantwoord.....
                      Denk dat het in de kabels tussen mengpaneel en versterker zit.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by robslippens
                        Ik denk dat ik weet waar het in zit. Ik nheb een kluwe met kabels en sterkers, wel netjes hoor, maar die gebruikte ik om van oude versterker naar equilizer te gaan en vanuit daar naar de mixer. Nu heb ik de EQ er tussenuit gehaald en wil direct van versterker naar mixer, heb denk ik de verkeerde stekkers erin gedaan, want gek genoeg is het allebei male, zowel versterker als mixer, ik heb dus nu een audiokabel nodig met twee keer female, dat los ik wel op met een koppelstuk, dan wertk het wel denk ik. Solderen en stekkers vervangen is niks voor mij, koppelstuk zal geluidskwaliteit toch niet ernstig doen afnemen?
                        Die male en female aansluitingen achetrop de versterker zijn doorgelust. Het klopt zoals het aangegeven is op de versterker. De linkse XLR is een zgn combo plug, waarin een jack steker of een male XLR plug past, dat is de ingang, Het chassisdeel rechts naast de combo, heeft rie pennen, dat is een male chassisdeel en daar komt je geluid weer tevoorschijn voor het doorkoppelen naar een volgende versterker.
                        In de regel is het zo dat bij XLR verbindingen, de pennen signaal geven en de connectoren met gaatjes, (de vrouwtjes dus) signaal ontvangen.
                        De kabels zien er dus als volgt uit.
                        In de behringer gaat een steker met gaatjes. De andere kant van de kabel moet een steker hebben met pennen en die gaat naar de versterker (INPUT).
                        Gebruik je nog een losse equalizer, dan heb je vier kabeltjes nodig, elk met een mannetjes en een vrouwtjes plug XLR
                        De volgorde is dan:

                        vrouwtje in de mixer, mannetje in de EQ (input) vervolgens vrouwtje van de tweede kabel in de EQ (output) en mannetje in de versterker. Als je de dipswitches achterop zet als in het boekje moet het werken.
                        Of je nu wel of geen luidsprekers aansluit, als er signaal is, moeten de ledjes op het front signaal aangeven.
                        Je heb dus geen kabels nodig met aan twee zijden dezelfde steker en ook geen verloopstukken.
                        Ook moet de Speakonplug juist bedraad zijn, anders werkt het nog niet. Voor een test kun je de schroefklemmen gebruiken om luidsprekers aan te sluiten, daar kan weinig mee fout gaan.

                        Speakertech
                        Last edited by speakertech; 19-09-11, 16:02.
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • robslippens
                          • Aug 2011
                          • 31

                          #13
                          Er zaten toch female aansluitingen op, daar zat alleen een zwarte dop overheen, inderdaad die combo, het werkt nu!

                          Heel erg bedankt voor onderstaande uitleg, ik leer er een hoopp van. Sorry dat ik soms knullig overkom, ik weet er gewoon niet zoveel van, excuus.

                          Voor een test via die schroefklemmen heb ik ook weer andere kabels nodig?

                          Originally posted by speakertech
                          Die male en female aansluitingen achetrop de versterker zijn doorgelust. Het klopt zoals het aangegeven is op de versterker. De linkse XLR is een zgn combo plug, waarin een jack steker of een male XLR plug past, dat is de ingang, Het chassisdeel rechts naast de combo, heeft rie pennen, dat is een male chassisdeel en daar komt je geluid weer tevoorschijn voor het doorkoppelen naar een volgende versterker.
                          In de regel is het zo dat bij XLR verbindingen, de pennen signaal geven en de connectoren met gaatjes, (de vrouwtjes dus) signaal ontvangen.
                          De kabels zien er dus als volgt uit.
                          In de behringer gaat een steker met gaatjes. De andere kant van de kabel moet een steker hebben met pennen en die gaat naar de versterker (INPUT).
                          Gebruik je nog een losse equalizer, dan heb je vier kabeltjes nodig, elk met een mannetjes en een vrouwtjes plug XLR
                          De volgorde is dan:

                          vrouwtje in de mixer, mannetje in de EQ (input) vervolgens vrouwtje van de tweede kabel in de EQ (output) en mannetje in de versterker. Als je de dipswitches achterop zet als in het boekje moet het werken.
                          Of je nu wel of geen luidsprekers aansluit, als er signaal is, moeten de ledjes op het front signaal aangeven.
                          Je heb dus geen kabels nodig met aan twee zijden dezelfde steker en ook geen verloopstukken.
                          Ook moet de Speakonplug juist bedraad zijn, anders werkt het nog niet. Voor een test kun je de schroefklemmen gebruiken om luidsprekers aan te sluiten, daar kan weinig mee fout gaan.

                          Speakertech

                          Comment

                          • renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

                            #14
                            Originally posted by robslippens
                            Voor een test via die schroefklemmen heb ik ook weer andere kabels nodig?
                            Neuh, dan schroef je gewoon de speakon even van de kabel af.
                            Maar als je kant en klare speakonkabels gekocht hebt zijn die ongetwijfeld in orde. De aders moeten in ieder geval op 1+ en 1- aangesloten zijn (en dan aan beide zijden gelijk uiteraard, dus rood op 1+, wit op 1-).
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by renevanh
                              De aders moeten in ieder geval op 1+ en 1- aangesloten zijn (en dan aan beide zijden gelijk uiteraard, dus rood op 1+, wit op 1-).
                              Het werkt al dus die Speakons zitten goed.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...