eindtrap na ze grootje?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    eindtrap na ze grootje?

    hey forumers.

    mijn toppen versterker : behringer ep2000

    vorige week zaterdag voor het laatst een feest gedraait met deze alles perfect niets aan de hand.
    eergister hadden we een volgend feest.
    alles leek goed te gaan tot we gingen soundschecken en ineens 1 kant raar begon te ruizen en kraken met een heel zwak uitgangs signaal..

    in eerste instantie dacht ik aan een kabelbreuk want toen ik daar ff mee klooide erin en eruit deden ineens de 2 kanalen links en rechts het wel weer even goed. echter na een paar minuten was het weer raak. weer geruis, kabels vervangen: probleem nog steeds aanwezig. laptop uitgang mischien na de klote? mm nieuwe laptop eraan gehangen, zelfde probleem!

    nu denk ik dus dat mijn versterker uitgang de geest heeft gegeven?

    versterker is nog zgan. heeft pas 3 feesten gedaan en nog nooit in de clip gezeten.

    nu heb ik mijn zelfstudie al even gedaan en nu kan het zijn dat er een elco is gezwollen en al dat soort gein meer,

    aangezien ik nog garantie heb wil ik hier dus zelf niet aan gaan draaien en kloten maar hoe los ik dit het beste op.
    vrijdag en zaterdag moet de set weer op pad en als ik hem wegbreng voor reparatie is hij nooit op tijd terug,

    wel vind ik het rare dat hij het af en toe wel gewoon doet??

    eventueel zou ik uiteraard voor dit weekend een andere versterker kunnen huren maar liefst heb ik toch mijn eigen spul mee,
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

    #2
    misschien een fabrieksfoutje? welke speakers heb je erop staan?

    wissel links en rechts is even om, dan weet je zeker dat het aan de versteker ligt.

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      En als het dan inderdaad aan de versterker ligt dan voor garantie weg en zeker niet zelf klooien. Dat je een feest hebt wordt even een andere versterker inhuren (is nu eenmaal het risico dat je neemt als je geen backup hebt (naast een Behringer)) is gewoon niet anders. Je hebt tenslotte ook niets aan een versterker welke niet functioneert/onbetrouwbaar is op een feest. Kost je alleen de goede naam als daardoor een feest verknalt.

      Comment

      • dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

        #4
        Originally posted by jaksev
        misschien een fabrieksfoutje? welke speakers heb je erop staan?

        phonic impression 215 dubbel 15" 1000w per kant ( 600 rms )

        wissel links en rechts is even om, dan weet je zeker dat het aan de versteker ligt.
        dat ga ik nu zo even doen hier en even rechtstreeks een cd speler erop zonder iets ertussen dan weet ik idd direct waar het aan ligt,

        Originally posted by vasco
        En als het dan inderdaad aan de versterker ligt dan voor garantie weg en zeker niet zelf klooien. Dat je een feest hebt wordt even een andere versterker inhuren (is nu eenmaal het risico dat je neemt als je geen backup hebt (naast een Behringer)) is gewoon niet anders. Je hebt tenslotte ook niets aan een versterker welke niet functioneert/onbetrouwbaar is op een feest. Kost je alleen de goede naam als daardoor een feest verknalt.
        ondanks dat het een behringer is werkte hij perfect voor deze set,
        vind het alleen erg apart dat hij het af en toe wel deed. na mij weten als een eindstrap eruit ligt doet hij helemaal niets meer maarja,

        ik ga voor dit weekend maar gewoon huren voor die 2 tientjes kan ik idd geen risico lopen.
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by dj-inkognito


          ondanks dat het een behringer is werkte hij perfect voor deze set,
          vind het alleen erg apart dat hij het af en toe wel deed. na mij weten als een eindstrap eruit ligt doet hij helemaal niets meer maarja,
          Bij Berhinger is het heel vaak 'werkte' dan werkt hij dus niet meer en heb je er dus niks aan.
          Een eindtrap kan echt wel een storing hebben waarmee hij het zo nu en dan wel gewoon wil doen, ligt er maar net aan wat er stuk is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • salsa
            • Jan 2007
            • 1315

            #6
            Jouw storing kan al een condensator zijn die op springen staat...

            test eerst of het probleem blijft en breng deze naar een goede reperateur.

            Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Niet moeilijk over doen.
              in garantie= boeltje terug binnen, en niet op tijd terug een systeem huren.

              Comment

              • dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

                #8
                Originally posted by salsa
                Jouw storing kan al een condensator zijn die op springen staat...

                test eerst of het probleem blijft en breng deze naar een goede reperateur.

                Dave

                heb het hier nu aangesloten in het hok,

                rechtstreeks cd speler erop: via speakon aansluiting rechterkanaal af en toe storing,

                via draai koppeling met normaal speakerkabel werkt hij perfect?
                edit: kom net terug in het hok, zonder dat iemand er bij is geweest of aan heeft gezeten = het rechterkanaal weer uit.

                mischien dan een los contact oid...
                risico kan ik in ieder geval niet lopen
                en hij gaat morgen retour voor reparatie
                Last edited by dj-inkognito; 12-09-11, 13:51.
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                Comment

                • dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

                  #9
                  Originally posted by frederic
                  Niet moeilijk over doen.
                  in garantie= boeltje terug binnen, en niet op tijd terug een systeem huren.
                  hij is nu max 2 maand oud. garantie is volledig 2 jaar.
                  ik ben ook vaste klant bij die winkelketen dus ik vermoed dat ik wel een vervanging van hun ga krijgen maar anders gaan we gewoon inhuren
                  "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                  Comment

                  • dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

                    #10
                    krijg net een reactie terug van het reparatie center.

                    [FONT=Calibri]Beste Rick,[/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]
                    [FONT=Calibri]Dit zou erg snel op te lossen moeten zijn, waar Behringer in principe binnen garantie niet repareert maar direct vervangt. Neem hiervoor wel de bon mee![/FONT]
                    [FONT=Calibri]Je kan met de versterker naar Feedback Apeldoorn en zij kunnen hem dan vervangen. Volgens wat ik kan zien zou hij nog voorradig moeten zijn.[/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]
                    [FONT=Calibri]Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.[/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]
                    [FONT=Calibri]Met vriendelijke groet,[/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]
                    [FONT=Calibri]Jochem van den Bos[/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]
                    [FONT=Calibri]opgelost dus[/FONT]
                    [FONT=Calibri]thnx voor jullie meedenken[/FONT]
                    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Originally posted by dj-inkognito
                      ondanks dat het een behringer is werkte hij perfect voor deze set, vind het alleen erg apart dat hij het af en toe wel deed. na mij weten als een eindstrap eruit ligt doet hij helemaal niets meer maarja,
                      Behringer stond in dit geval grijs daar mijn ervaringen met dit merk nu niet zo best zijn. Ze maken leuke dingen maar ook troep en jij mag natuurlijk tevreden zijn over dit apparaat. Als deze gerepareert/vervangen is zal de versterker ook zeker weer werken voor deze set, twijfel ik niet aan.

                      De hoofdcontext van die zin was het deel risico nemen wanneer er geen backup voor handen is. Het merk maakt niets uit in deze want ook met de duurste merken neem je dit risico, zei het dat het risico kleiner is, wanneer je geen backup hebt.

                      Trouwens leuk dat jij wel dezelfde mening over Behringer etc eigenlijk deelt in dit topic
                      Originally posted by dj-inkognito
                      krijg net een reactie terug van het reparatie center...
                      [FONT=Calibri]...opgelost dus[/FONT]
                      [FONT=Calibri]thnx voor jullie meedenken[/FONT]
                      Graag gedaan maar misschien de volgende keer eerst contact opnemen i.v.m. garantie. Achteraf gezien was dat nu al sneller geweest blijkt.
                      Last edited by vasco; 12-09-11, 16:40.

                      Comment

                      • dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

                        #12
                        Originally posted by vasco
                        Trouwens leuk dat jij wel dezelfde mening over Behringer etc eigenlijk deelt in dit topicGraag gedaan maar misschien de volgende keer eerst contact opnemen i.v.m. garantie. Achteraf gezien was dat nu al sneller geweest blijkt.
                        klopt wat je zegt, ik ben namelijk totaal geen fan van behringer, alleen van deze versterker serie ben ik best gecharmeerd gezien de prijs kwaliteit verhouding want ondanks dat ik normaal ook crown versterkers gebruik bij mijn grotere show doet deze niet erg veel onder althans, voor de kleine show ben ik hier uiterst te vreden mee gezien deze niet meer dan 100 man doet.
                        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          Originally posted by dj-inkognito
                          krijg net een reactie terug van het reparatie center.

                          [FONT=Calibri]Beste Rick,[/FONT]

                          [FONT=Calibri]Dit zou erg snel op te lossen moeten zijn, waar Behringer in principe binnen garantie niet repareert maar direct vervangt. Neem hiervoor wel de bon mee![/FONT]
                          [FONT=Calibri]Je kan met de versterker naar Feedback Apeldoorn en zij kunnen hem dan vervangen. Volgens wat ik kan zien zou hij nog voorradig moeten zijn.[/FONT]

                          [FONT=Calibri]Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.[/FONT]

                          [FONT=Calibri]Met vriendelijke groet,[/FONT]

                          [FONT=Calibri]Jochem van den Bos[/FONT]

                          [FONT=Calibri]opgelost dus[/FONT]
                          [FONT=Calibri]thnx voor jullie meedenken[/FONT]
                          Jij blij dat je je amp niet bij een webshop heb gekocht.... dan was je hem zeker een stuk langer kwijt geweest...

                          Comment

                          • dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

                            #14
                            Originally posted by Hansound
                            Jij blij dat je je amp niet bij een webshop heb gekocht.... dan was je hem zeker een stuk langer kwijt geweest...
                            idd, ik koop inprincipe niets via een webshop daar ik het gewoon gelijk wil hebben meestal xD

                            ben vandaag bij de zaak geweest en ze hebben hem zonder moeite omgeruild voor een nieuw exemplaar,
                            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                            Comment

                            Working...