Set voor feesttenten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pim Scheper
    • Sep 2011
    • 6

    Set voor feesttenten

    Hallo,

    Ik heb mijn welbekend Dynacord XA-2 systeem verkocht. (4subs 2toppen)
    Hiervoor wil ik graag een nieuwe set hebben, die qua concept ongeveer hetzelfde is.
    De reden dat ik een nieuwe set wil is omdat ik de klank van de XA-2 te agressief vind.

    Ik draaide met de XA-2 vooral feesttenten en zalen tot ongeveer 600 man.
    Het gaat vooral om Nederlandstalige artiesten, maar ook wel een keer een rockband/bleusband.

    Verder heb ik al wat gezocht op internet naar speakers, maar het probleem bij met name de subs is dat de gewichten naar de 90-100 kilo gaan en dat is te zwaar voor mij om alleen op te bouwen.

    Ik ben zelf erg fan van Powersoft versterkers, dus hier wil ik graag een combi mee maken.

    Mijn budget voor deze speakers is ongeveer 15 ruggen.

    In het kort dus: Ik ben op zoek naar een systeem voor vooral feesttenten die in mijn budget past die een fijnere sound heeft als de XA-2.


    Ik hoop dat jullie mij goede tips kunnen geven.
    Last edited by Pim Scheper; 03-09-11, 22:54.
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    Originally posted by Pim Scheper
    Hallo,

    Ik heb mijn welbekend Dynacord XA-2 systeem verkocht. (4subs 2toppen)
    Hiervoor wil ik graag een nieuwe set hebben, die qua concept ongeveer hetzelfde is.
    De reden dat ik een nieuwe set wil is omdat ik de klank van de XA-2 te agressief vind.

    Ik draaide met de XA-2 vooral feesttenten en zalen tot ongeveer 600 man.
    Het gaat vooral om Nederlandstalige artiesten, maar ook wel een keer een rockband/bleusband.

    Verder heb ik al wat gezocht op internet naar speakers, maar het probleem bij met name de subs is dat de gewichten naar de 90-100 kilo gaan en dat is te zwaar voor mij om alleen op te bouwen.

    Ik ben zelf erg fan van Powersoft versterkers, dus hier wil ik graag een combi mee maken.

    Mijn budget voor deze speakers is ongeveer 15 ruggen.

    In het kort dus: Ik ben op zoek naar een systeem voor vooral feesttenten die in mijn budget past die een fijnere sound heeft als de XA-2.


    Ik hoop dat jullie mij goede tips kunnen geven.
    D&B C7 qua power
    en grote gelijk aan je ouwe set maar klinkt vele malen beter meer hifi en zo heeel er makkelijk in je eentje toe bouwen ( naadeel in jouw geval: werk alleen met D&B versterkers) af een mooi NEXO alpha setje is ook leuk, alleen zwaar in gewicht.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Kijk eens bij NEXO, PS15 R2 twee per kant, met 1 RS18 sub. NXAmp4x4 en klaar!
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Originally posted by daviddewaard
        D&B C7 qua power
        en grote gelijk aan je ouwe set maar klinkt vele malen beter meer hifi en zo heeel er makkelijk in je eentje toe bouwen ( naadeel in jouw geval: werk alleen met D&B versterkers) af een mooi NEXO alpha setje is ook leuk, alleen zwaar in gewicht.
        Ik til nog steeds geen C7 top in mijn eentje op twee subs. En ja er zijn collega's die dat wel doen maar die spreek ik over 10 jaar nog wel. C7 staat van zichzelf te laag dus er moet altijd wat onder om de toppen over de mensen te krijgen. Wel een prima PA en met 15K kom je er wel (2e hands)

        @ts: Andere drivers in je XA-2 doen?
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

          #5
          Originally posted by MusicSupport
          Ik til nog steeds geen C7 top in mijn eentje op twee subs. En ja er zijn collega's die dat wel doen maar die spreek ik over 10 jaar nog wel. C7 staat van zichzelf te laag dus er moet altijd wat onder om de toppen over de mensen te krijgen. Wel een prima PA en met 15K kom je er wel (2e hands)

          @ts: Andere drivers in je XA-2 doen?
          dat gaat niet meer TS heeft zijn set verkocht zoals ik lees maar dat was idd een goeie oplossing geweest denkik,
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

          Comment

          • jop
            • Jun 2002
            • 92

            #6
            tw-audio heeft een leuk systeem (dubbel12'' minihoorntopje)
            Met een beetje kletsen past dat wel binnen je budget.
            Powerd by MB-Audiosystems

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              @Jop
              En TWA en powersoft doen ook nog eens iets samen.
              Komt voor TS mooi uit dus?

              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • Pim Scheper
                • Sep 2011
                • 6

                #8
                Bedankt voor de reacties.

                De d&b c7 ken ik heel goed en dat was ook wel een optie, wanneer ik die tweedehands kan krijgen.

                Maar TW audio klinkt mij ook wel interessant, daar ga ik meer informatie over vragen bij de leverancier.

                Comment

                • RemcoPeters
                  • Sep 2009
                  • 28

                  #9
                  Proapplestar heeft nog een 2ehands C7 set staan.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Een optie is JBL VRX, of RCF TT serie.
                    Die zijn ligt en kan door 1 persoon worden opgesteld.

                    D&B C7 klinkt goed, maar zal je niet meer alleen tillen.

                    Comment

                    • Pim Scheper
                      • Sep 2011
                      • 6

                      #11
                      Originally posted by jop
                      tw-audio heeft een leuk systeem (dubbel12'' minihoorntopje)
                      Met een beetje kletsen past dat wel binnen je budget.
                      Ik heb even de prijs van z'on setje opgevraagd. Dit komt op 25, dat is iets meer geld dan mijn budget is.

                      Comment

                      • e-sonic
                        • Aug 2004
                        • 329

                        #12
                        C7

                        Originally posted by Pim Scheper
                        Bedankt voor de reacties.

                        De d&b c7 ken ik heel goed en dat was ook wel een optie, wanneer ik die tweedehands kan krijgen.

                        Maar TW audio klinkt mij ook wel interessant, daar ga ik meer informatie over vragen bij de leverancier.
                        Kreeg net een mailtje van de PA brokers met een C7 set, daarnaast ook een J series voor 275K.... (mocht wel opgedeeld)...
                        Last edited by Mathijs; 21-09-11, 07:42. Reason: Daarom verwijderen wij het gewoon :-)
                        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          #13
                          Ik mix regelmatig op Sivian en het klinkt echt geweldig,
                          iets wat ook vaak uit de positieve reacties van zowel muzikanten
                          als publiek blijkt.

                          Ook kwa prijs is Sivian een interessant - Nederlands - product.

                          Ik meen dat Jeroen v.d. Boom momenteel tourt met een
                          Sivian set?

                          grtz
                          Last edited by Mathijs; 21-09-11, 07:43.
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          • Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

                            #14
                            Een set tot 600 man die je alleen kunt stacken is eigenlijk niet mogelijk.
                            Je zult altijd een hoorngeladen top willen gebruiken met minimaal 2 x 12 inch erin dus zit je altijd aan een flink gewicht voor je topkast die je ook nog eens goed op hoogte wilt zetten...

                            (en als je dan in een feesttent moet opbouwen waar al een andere band voor jou staat te spelen dan zou ik daar niet graag alleen aan beginnen)

                            Comment

                            • Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

                              #15
                              wat zeg je van een dubel RX setje van EV?
                              3x 118bas per klant, en 2x 112top per kant?
                              met per kant een cp4000 en cp 3000 op top, en een dc-one amp erachter, draai je makkelijk 600pers.
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                              Comment

                              Working...