Welke versterker adviseren jullie mij?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robslippens
    • Aug 2011
    • 31

    Welke versterker adviseren jullie mij?

    Ik draai als DSJ voor zalen tot 200, 250 man. Heb een Behringer mixer en Crerwin vega speakers en topkasten.
    De Phonic versterker is kapot.
    Ik kies voor een versterker van maximaal 300 euro:
    En dacht aan:
    1. DAP Palladium 1200
    OF
    2. American Audio VLP 1500 versterker

    Zijn dit dan de twee beste? In relatie met Cerwin Vega spekaers?
    Of hebben jullie nog meer opties?

    dank voor jullie hulp.

    Rob
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    #2
    voor dat geld koop je 2e hands een peavey pv2600, of een camco dl1500. ik zou eerder een leuk tweedehandsje gaan zoeken dan bovengenoemde merken.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

    Comment

    • robslippens
      • Aug 2011
      • 31

      #3
      Of de Palladium 1600?

      Of is dit beter? En vergelijkbaar met de Phonic die ik had?
      DAP Palladium P-1600 Vintage versterker (D4136)

      Deze P-1600 2x 600 Watt RMS bij 8 Ohm en 2x 900 Watt RMS bij 4 Ohm. In bridge mode maar liefst 1800 Watt. De versterker is uiteraard 19 inch breed en 2 HE hoog.

      Specificaties:
      -Stereo mode: 2 x 600 Watt RMS - 8 Ohm
      -Stereo mode: 2 x 900 Watt RMS - 4 Ohm
      -Bridged mode: 1800 Watt RMS - 8 Ohm
      -Freq. response: 20 Hz - 45.000 Hz
      -Voeding: 200 - 240 V~, 50 Hz
      -Main Fuse: 12AT, 5 x 20 mm
      -Koeling: 2 DC fans met variabele snelheid
      -Signal ground lift jumper

      Aansluitingen per kanaal:
      -Female XLR inputs
      -Jack input en outputs
      -Speakon outputs
      -Schroefaansluitingen outputs

      -Indicators per kanaal (Protect LED, clip LED, signaal LED en power LED)
      -Diverse beveiligingen: hoge temperatuur, DC voltage, input overload, output overload, short circuit, Clip limiter
      -Afmetingen: 483 x 430 x 89mm (LxBxH)
      -Gewicht: 18,96 kg

      Comment

      • Roelande
        • Jan 2009
        • 140

        #4
        ik heb er zo een liggen die ik verkoop...

        Is jaartje oud en pakweg 20 avonden gebruikt dus zo goed als nieuw.

        Ben er tevreden van maar had voor mij wat weinig vermogen en is niet op twee ohm belastbaar...

        Comment

        • robslippens
          • Aug 2011
          • 31

          #5
          Misschien moet ik er wat meer aan uitgeven, maar er is zo ontzettend veel keus!

          Originally posted by Roelande
          ik heb er zo een liggen die ik verkoop...

          Is jaartje oud en pakweg 20 avonden gebruikt dus zo goed als nieuw.

          Ben er tevreden van maar had voor mij wat weinig vermogen en is niet op twee ohm belastbaar...

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Kun je wat meer vertellen over je speakers? RMS vermogen en impedantie bijvoorbeeld.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

              #7
              Ik zou ook voor 2e hands gaan !!!

              De kwaliteit van de versterker, die JIJ had ( phonic ) en de DAP, American Audio zijn wel ongeveer gelijk.

              Dus of je moet je budget omhoog gooien, of accepteren dat ook deze gewoon na x keer kapot is.
              Hangt ook af van wat je wil, af en toe draain of een bedrijf worden / zijn.

              Hebben zelf ook een 2 tal jaar terug een vx 1500 aangeschaft, omdat er wat extra versterking moest wezen, en budget was € 350,- !!! Marktplaats duurde te lang dus vandaar een budget merk.
              Hadden hem een jaar gegeven, maar draait nu nog naar volle tevredenheid 2 keer in de maand of voor ff weg met een paar toppen.
              your light !

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Het is maar net wat voor vermogen je precies nodig hebt, maar tweedehands koop je nu een Crest CA6 (2x600 Watt @4 ohm) voor ca. 350 euro.

                Ik verwacht dat vergelijkbare wat oudere versterkers van Crown of QSC ook in deze prijscategorie zitten.

                Dan heb je gewoon een versterker die kwalitatief helemaal top is!

                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • robslippens
                  • Aug 2011
                  • 31

                  #9
                  dit zou ook wel kunnen, draai 2 x per maand ook:

                  Deze dan?

                  American DJ – V–3001 Plus
                  Zeer degelijke versterker 2x670w RMS (4 Ohm)

                  Output Power: - 2 ohms, 1 khz 1% THD 1020W RMS per channel - 4 ohms, 1 khz 1% THD 670W RMS per channel - 8 ohms, 1 khz 1% THD 410W RMS per channel - 4 ohms, 1 khz 1% THD 2050W RMS (Bridged Mode, mono)- 8 ohms, 1 khz 1% THD 1360W RMS (Bridged Mode, mono)Total Harmonic Distortion (THD): - Less than 0.1% (20Hz-20kHz, @ 8 Ohms) Input Sensitivity & Impedance: - 1.0v rms (0 dBv) (@ 4 Ohms) Frequency Response: - +/-.5dB, 1W RMS 8 ohms (10Hz - 40 kHz) - +/-3dB, 1W RMS 8 ohms (20Hz - 20 kHz) Hum & Noise: - 100 dB, unweighted (@ 8 Ohms) Signal to Noise Ratio: - 60 dB , unweighted (@ 4 ohms full power) �A� Weighted Slew Rate: - 25v/usec Damping Factor: - 400 (@ 8 Ohms) Protection Circuit: - DC output protection, Overload protection - Short circuit protection, On & Off protection Special Features: - Limiter- Sub Woofer Crossover - Contractor Smart� Feature (Switch on rear panel to disable front volume controls)


                  Gegevens van de speakers zijn:

                  Cervin Vega subwoofer type INT-1185
                  frequency response (+- 3dB) 38hz-500
                  hz peak power capacity 1000 w
                  sensitivity 98 dB
                  normal impedance 8 ohm

                  de gegevens van de topkasten zijn

                  Cervuin Vega 2-way full range
                  de INT-152
                  50 hz-20 hz
                  600 w
                  98 dB
                  8 ohm
                  Last edited by robslippens; 02-09-11, 13:17.

                  Comment

                  • robslippens
                    • Aug 2011
                    • 31

                    #10
                    cervin vega baskasten zijn:

                    type INT-1185
                    frequency response (+- 3dB) 38hz-500
                    hz peak power capacity 1000 w
                    sensitivity 98 dB
                    normal impedance 8 ohm

                    de gegevens van de topkasten zijn

                    de INT-152
                    50 hz-20 hz
                    600 w
                    98 dB
                    8 ohm

                    Originally posted by renevanh
                    Kun je wat meer vertellen over je speakers? RMS vermogen en impedantie bijvoorbeeld.

                    Comment

                    • hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

                      #11
                      Je blijf maar met budget versterkers aankomen, nu begreep ik uit je eerste post dat je daar slechte ervaring mee had. Waarom dan niet 2e hands voor een professionele versterker kiezen? Als je geen problemen hebt met een conventionele versterker (met trafo) dan zijn de kosten helemaal zo hoog niet meer.

                      Wat betreft de belastbaarheid van die speakers, wat jij noemt is de 'peak' belastbaarheid.

                      In RMS kom je dan voor de sub uit op circa 250Watt en voor de top op circa 150 Watt.
                      (Op de website van Cerwin Vega vond ik alleen de nieuwe versie van de top, met een RMS belastbaarheid van 200 Watt, zit dus aardig in de buurt)...


                      Ik zou zeggen: kies lekker een wat oudere tweedehands Crest, Crown, QSC enz. (Helaas hebben al deze merken tegenwoordig ook budget eindtrappen...)

                      Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Ik zou gaan voor 200W RMS, dus 300W a 400W RMS/8 ohm vanuit de amp.

                        De V3001 is voor je topjes geen gek idee en eerlijk is eerlijk, ze gaan qua klank en duurzaamheid de DAP Palladium series echt wel dik voorbij.

                        Laten we het sub dan op 400W RMS schatten, zit je tegen 600W a 800W RMS aan. Een V4001 zou dan een mooie oplossing zijn voor je subjes.

                        Dan ga ik wel uit van actieve filtering.


                        Wat ik begrijp is dat je één amp gebruikt voor je sub en top. In dat geval: 600+300 = 900W op 4 ohm per kantje.
                        Ga dan lekker voor een V4001, zit je best wel goed.


                        Crest, Crown of QSC is natuurlijk nog mooier als je 2de hands wat vindt. Zolang je rond de 900W RMS / 4ohm zit per versterkerkanaal zit je wel ok.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • robslippens
                          • Aug 2011
                          • 31

                          #13
                          Ik heb het eigenlijk nooit zo op tweedehands, heb er ook te weinig verstand van, dalijk kapt zo'n ding ermee of is er iets mee aan de hand...

                          Originally posted by renevanh
                          Ik zou gaan voor 200W RMS, dus 300W a 400W RMS/8 ohm vanuit de amp.

                          De V3001 is voor je topjes geen gek idee en eerlijk is eerlijk, ze gaan qua klank en duurzaamheid de DAP Palladium series echt wel dik voorbij.

                          Laten we het sub dan op 400W RMS schatten, zit je tegen 600W a 800W RMS aan. Een V4001 zou dan een mooie oplossing zijn voor je subjes.

                          Dan ga ik wel uit van actieve filtering.


                          Wat ik begrijp is dat je één amp gebruikt voor je sub en top. In dat geval: 600+300 = 900W op 4 ohm per kantje.
                          Ga dan lekker voor een V4001, zit je best wel goed.


                          Crest, Crown of QSC is natuurlijk nog mooier als je 2de hands wat vindt. Zolang je rond de 900W RMS / 4ohm zit per versterkerkanaal zit je wel ok.

                          Comment

                          • metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

                            #14
                            ik koop juist tweedehands omdat ik bang ben dat die nieuwe dap of phonic mij in de steek laat op het moment dat ik m het hardste nodig heb.

                            er is wat voor te zeggen om juist tweedehands iets aan te schaffen. als je gaat voor een crest 7001 of een macrotech 2400 gaat dat volgens mij even hard als je phonic of dap, en klinkt het een heel stuk beter/strakker
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                            Comment

                            • robslippens
                              • Aug 2011
                              • 31

                              #15
                              V3000

                              Ik vermoed dat ik voor de V3000 ga. Draai niet supervaak en als dit hetzelfde is als de Phonic, die het vier jaar goed heeft gedaan, dan teken ik ervoor...

                              Comment

                              Working...