Full range speaker gezocht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

    Full range speaker gezocht

    Ik ben op zoek naar een degelijke full range passive speaker om gepowered te worden door een Behringer powered mixer in bridge mode (~ 500 watt rms op 8 ohm). Het ding moet dienen om een trio te versterken: 3 x zang, akoestische gitaar, akoestische basgitaar en stompbox (~kick drum) in cafes of op cafe terassen.
    Er moet voldoende laag inzitten om de stompbox en basgitaar goed weer te geven zonder dat ik gekke dngen moet doen met de equaliser. Ik wil geen versterker vermogen opofferen aan een stuk spectrum dat de speaker maar met moeite kan weergeven. Dat is namelijk mijn huidige probleem met een SX300 copy van Chinese makelijk.

    Ik dacht aan de volgende beperkingen:
    maximum 16 Kg (moet eenvoudig transporteerbaar zijn)
    maximum 300 Euro . 2dehands is een optie.
    8 ohm/ hoog rendement
    Robust

    Ik dacht aan de Electro-Voice live X ELX112, maar heb er nog niet veel reviews over gezien.

    Alvast bedankt voor jullie inputs.
    Paul
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

    #2
    portable speaker

    Het type, wat je aangeeft zit al op 20 kg..

    Ik zag de EON 305, 15 kg, en met een 15" redelijk full range..

    Groet jurjen
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

    Comment

    • dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

      #3
      redelijk wat eisen voor zoon bedrag,

      kick&drum fatsoenlijk weergeven met een voldoende laag druk kom je toch al op een 15" kastje. deze zitten toch al heel snel boven de 20 kilo.

      de ev kast die jij aangeeft is 12 inch denk dat je hiermee met 1 speaker niet veel bereikt. ik zou dan zeker gaan voor de live x elx115 de 15" variant dus.

      de aangegeven eon 305 van JBL zou ook een goede optie zijn en met 299 euro nog 1 euro onder je budget ook.
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

      Comment

      • Paul van Dort
        • Jun 2004
        • 105

        #4
        Bedankt voor de snelle feedback. Ben de EON en de EV gaan vergelijken. De ELX112 weegt 15,8 Kg en zit ook op 299 EUR hier (Belgie). Kan ik dus nog niet helemaal afschrijven. Blijkt wel Chinese makelij te zijn, maar staat Chinees nog steeds voor non-quaility? Ik ben er niet zeker van.

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Originally posted by Paul van Dort
          Bedankt voor de snelle feedback. Ben de EON en de EV gaan vergelijken. De ELX112 weegt 15,8 Kg en zit ook op 299 EUR hier (Belgie). Kan ik dus nog niet helemaal afschrijven. Blijkt wel Chinese makelij te zijn, maar staat Chinees nog steeds voor non-quaility? Ik ben er niet zeker van.
          Ach, chinees... als je in een gemiddeld huishouden de produkten van chinese makelij weghaalt, dan wordt het akelig leeg in huis, en loopt bijna iedereen in z'n blote *. Het gaat er maar om dat de verantwoordelijke opdrachtgever (in dit geval dus EV) de chinese fabrikant goed controleert.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          Working...