benchmark dac1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    benchmark dac1

    Hallo collega,
    Heb naar t lezen op diverse topics, een dac1 aangeschaft voor mijn digitale ls9 tafels.
    Heb de digitale 2trackout op de digitale ingang van de dac aangesloten,
    Maar nu heb ik geen porrie genoeg.
    Ik moet in de tafel de att helemaal omhoogdraaien en de dac staat vol open.
    En nog heb ik geen voldoende ingangssignaal, op de versterkers.
    Als ik nu gas geef op de tafel vervormt t signaal vooral bij uithalen.
    Iemand een idee hoe dit op te lossen?
    bvd theo
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    #2
    En hoe loopt de clock?
    Als ik hoor wat je beschrijft, lijkt dat heel erg op 2 clock masters die dus niet gelijk lopen...
    Kan je zien op de DAC of hij 'gelocked' is op de clock?
    Heb je master L & R naar de 2TR out gerouteerd?

    Wat met die interne -20dB output attenuation op de DAC?
    Wat doet de output level switch op de DAC met je signaal?

    Heb je geen ander device met coaxial s/pdif input? Een effectdoos ofzo? Hang je mengtafel daar eens aan en kijk dan eens of je tafel het probleem is of de DAC...
    Last edited by Dikke Foaf; 20-08-11, 20:48.

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Heb even heeeel snel de manual doorgespit.

      Ik neem aan dat je de XLR outputs neemt en die op "calibrated" hebt staan?

      Er stond iets in over interne jumpers die het level op de outputs verzwakken in 10 dB stappen. Kijk even in de manual op pagina 17. De factory default is -20 dB en dan zou je op -2 dBu komen bij full scale. Dan hebben je amps inderdaad wat weinig sap. Zet ze lekker op 0 dB attenuation en draai met je Yamaha op een gezond niveau voor Goed Geluid.

      Zoiets.
      Last edited by gertgeluid; 20-08-11, 23:06.

      Comment

      • theo
        • Nov 2001
        • 503

        #4
        dit was inderdaad een gevalletje rtfm.
        de interne -20dB output attenuation stond op -30 zelfs.
        Nadat ik ding op 0db had gezet was t geluid prima.
        bedankt alsnog voor de info.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          En.... Klinkt toch wel beter he ???

          Heb zelf ook een LS9 met Benchmark DAC1, dus......
          Denk echter ivm de aanschaf van nieuwe geluidsset wel over het voortaan digitaal aansluiten van de versterkers, maar, dat is weer een ander onderwerp.

          Comment

          • theo
            • Nov 2001
            • 503

            #6
            Originally posted by MarkRombouts
            En.... Klinkt toch wel beter he ???

            Heb zelf ook een LS9 met Benchmark DAC1, dus......
            Denk echter ivm de aanschaf van nieuwe geluidsset wel over het voortaan digitaal aansluiten van de versterkers, maar, dat is weer een ander onderwerp.
            Ja klinkt inderdaad veel beter, Had na t lezen op dit forum toch maar eens ding aangeschaft. Veel meer dynamiek en t geluid lijkt veel opener.
            Leg uit digitaal aansluiten versterkers?

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              ik heb in mijn LS9 een AES-EBU in/uit kaart, en zou dan bijvoorbeeld bij D&B D12 versterkers digitaal kunnen gaan. Toch weer een conversie minder, en klinkt misschien nog beter.

              Diverse versterkers en processors hebben ook een digitale input als standaard of als optie aan boord.

              Comment

              • theo
                • Nov 2001
                • 503

                #8
                Originally posted by MarkRombouts
                ik heb in mijn LS9 een AES-EBU in/uit kaart, en zou dan bijvoorbeeld bij D&B D12 versterkers digitaal kunnen gaan. Toch weer een conversie minder, en klinkt misschien nog beter.

                Diverse versterkers en processors hebben ook een digitale input als standaard of als optie aan boord.
                Mijn dynacord h-amps hebben de mogelijkheid wel, heb alleen niet zon kaart aan boord in mijn ls9. Word Geluid dan nog beter?
                En stuur je dit signaal dan mee door de multi?
                Is zon aes-eub nog beter voor t geluid? Of voor de dac?
                Staat nu Aangesloten op de digitale 2track out.
                bvd

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Originally posted by theo
                  Mijn dynacord h-amps hebben de mogelijkheid wel, heb alleen niet zon kaart aan boord in mijn ls9. Word Geluid dan nog beter?
                  En stuur je dit signaal dan mee door de multi?
                  Is zon aes-eub nog beter voor t geluid? Of voor de dac?
                  Staat nu Aangesloten op de digitale 2track out.
                  bvd
                  Als je via AES je processors in gaat blijf je binnen het digitale domein=geen omzetting naar analoog=geen verliezen=beter.

                  Feit blijft wel dat je ook wel eens ergens op een aanwezig systeem inprikt, en dat is vrijwel altijd nog analoog.

                  Een hoop technici draaien met een Avalon of een ander buizen kleurdoos op de eindmix, dan heb je dus ook gewoon een DA-conversie nodig om analoog die apparaten in te gaan.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    Of het nog beter klinkt als met de Benchmark weet ik (nog) niet. Binnenkort eens AB testje doen.

                    Aes of 2track uit maakt geen verschil voor de benchmark.

                    Comment

                    • @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

                      #11
                      Digitaal je D12 ingaan is gebruikmaken van de DA van de D12. Ik vraag me af of dit beter klinkt dan een Benchmark. Ik kan me zo voorstellen dat de Benchmark beter gaat klinken. Wat je wel kunt overwegen is de benchmark in de buurt van je versterkers te plaatsen zodat je je signaal digitaal naar stage brengt en minder kans loopt op externe storing.

                      @lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Bij het gebruik van de D12 op analoge uitgang heb je veel meer conversies. De d12 heeft namelijk digitale processing en zal dan dus eerst ad en na dsp da conversie doen. Digitaal in lijkt mij dus altijd beter aangezien je dan minder conversies hebt in de totale keten. Hoe dat met de h5000 is weet ij niet, zit daar ook dsp in ??

                        Comment

                        • jadjong
                          • Oct 2003
                          • 654

                          #13
                          Originally posted by MarkRombouts
                          Bij het gebruik van de D12 op analoge uitgang heb je veel meer conversies. De d12 heeft namelijk digitale processing en zal dan dus eerst ad en na dsp da conversie doen. Digitaal in lijkt mij dus altijd beter aangezien je dan minder conversies hebt in de totale keten. Hoe dat met de h5000 is weet ij niet, zit daar ook dsp in ??
                          AES zit alleen op de DSP kaart, zonder DSP geen AES.

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #14
                            Mooi dat dit onderwerp hier nu naar voren komt, hebben zelf ook een ls9-16, en loop me steeds vaker te ergeren aan de geluids kwaliteid die volgens mij beter zou moeten kunnen.
                            Als ik het verschil hoor met de zelfde set achter een Soundcraft mh3 schrik je je een hoedje.
                            Nu weet ik natuurlijk dat je dit eigelijk niet kunt vergelijken, maar ben zelf ook al een tijdje aan het denken hoe we de ls9 setup beter kunnen laten klinken zodat we geen hele nieuwe tafel / multi enz hoeven aan te schaffen.
                            De ls 9 is uitgerust met een uitbereidings kaart waaraan 3 Tascam modules hangen waardoor de tafel 32 in 16 out wordt.

                            We draaien op het front alles met EAW kasten, en kwa processor met EAW UX 8800.
                            Nu zit ik dus te denken om of een Benchmark dac1 aan te schaffen en die bij aan de ls9 te hangen of om te kijken of ik digitaal me'n UX8800 in kan.

                            Nu is natuurlijk de vraag wat het beste is zou gaan klinken? En of het uberhaubt mogelijk is om digitaal de ux in te gaan.

                            Alvast bedankt groeten Arjan

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              #15
                              Van de site van EAW:

                              Digital inputs - Accepts AES/EBU and EAW U-Net digital audio

                              Comment

                              Working...