Kroeg gordijn

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobje10
    • Jan 2004
    • 28

    Kroeg gordijn

    Voor een kleine bar ben ik op zoek naar een dik (kroeg)gordijn om achter de ingang neer te hangen. We willen de overlast naar de buren beperken, en proberen door een extra laag het directe geluid naar buiten tegen te gaan. Verschillende kroegen hebben al een dergelijk iets hangen, maar via google kan ik niets vinden.
    Weten jullie waar ik dat kan vinden, of andere tips voor dit soort problemen?
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    #2
    theaterdoek wil nog wel eens wonderen doen als je een lekkere dikke variant neemt

    en anders een pipe&drape systeem is er ook in geluidsabsorberende varianten

    mischien eens bij je "conculega's" vragen waar hun systeem vandaan komt.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

    Comment

    • devries
      • Dec 2009
      • 13

      #3
      Flame-retardant fabrics, innovative

      Comment

      • R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

        #4
        In breda hebben diverse bruine kroegen dit ook hangen. erg geschikt om de kou in de winter buiten te houden, en het geroezemoes van een paar klanten aan de bar te dempen.
        lage tonen worden hier niet door tegengehouden, kijk ook maar eens naar de golflengte van lage tonen versus de dikte van zo'n gordijn.

        een cafe gebruikt de showtex akoestische doeken om ook weer geluid van klanten op het binnenterras te dempen, bij stemgeluid werkt dit heel goed. op het moment dat hier echter de muziek aangaat (betreft een jongerencafe met dansmuziek) is het meteen bal, en mag de gemeente langskomen om overlast weg te nemen. Als je echt problemen met geluid hebt, zoek dan verder naar ingrijpendere oplossingen.

        Comment

        • jobje10
          • Jan 2004
          • 28

          #5
          Juist tijdens gesprek met de gemeente hebben zij er op aangedrongen eens te kijken naar deze mogelijkheid. Wanneer de deur nu open gaat ligt al het geluid direct op straat. We willen, ook omdat de ruimte niet al te groot is, door dat gordijn een extra barriere creëren. Dat het niet daadwerkelijk alle toonsoorten eruit filtert weet ik absoluut, maar als een gebaar naar de ambtenaren proberen we het toch maar....
          Van showtexn gaat het dan toch om deze stof?

          Comment

          • R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

            #6
            Mag ik vragen welke gemeente dit betreft? kan me niet indenken dat iemand met een basiskennis van het gedrag van geluid een gordijn voorschrijft voor lage tonen.

            betreft idd die stof, overigens werkt alle dikke velours stof op eenzelfde wijze, als je dan toch wil uitpakken, zou ik tweezijdig velours gebruiken met een voering er in.. hoe dikker, hoe meer winst, moet je wel met de naaimachine aan de slag

            Comment

            • speakertech
              • Jan 2008
              • 1696

              #7
              Originally posted by R. den Ridder
              Mag ik vragen welke gemeente dit betreft? kan me niet indenken dat iemand met een basiskennis van het gedrag van geluid een gordijn voorschrijft voor lage tonen.

              betreft idd die stof, overigens werkt alle dikke velours stof op eenzelfde wijze, als je dan toch wil uitpakken, zou ik tweezijdig velours gebruiken met een voering er in.. hoe dikker, hoe meer winst, moet je wel met de naaimachine aan de slag
              Ik denk dat de lagetonenregelaar van de installatie een eind linksom, een van de voordeligste en tevens beste optie is......

              Soundman2
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by R. den Ridder

                betreft idd die stof, overigens werkt alle dikke velours stof op eenzelfde wijze.
                Vergeet de brandveiligheid niet.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

                  #9
                  leuke reactie, maar brandveiligheid is niet alleen vanwege de stof een issue. Ben erg benieuwd hoe de brandweer denkt over een vluchtweg die igg optisch geblokkeerd wordt door een doek....

                  Comment

                  • dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

                    #10
                    Originally posted by R. den Ridder
                    leuke reactie, maar brandveiligheid is niet alleen vanwege de stof een issue. Ben erg benieuwd hoe de brandweer denkt over een vluchtweg die igg optisch geblokkeerd wordt door een doek....
                    dat is op te lossen met een rail nietwaar. de deur van de nooduitgang staat ook niet onbelemmert open.

                    met een gordijnrail aan het plafond is de vluchtweg met 1 seconde open toegankelijk.
                    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                    Comment

                    • jobje10
                      • Jan 2004
                      • 28

                      #11
                      Het waren inderdaad niet de meest snuggere ambtenaren...
                      Omdat het om een kleine bar in een studentenhuis gaat en er alleen bekenden van ons komen hebben we geen vergunning nodig. Iedereen is ook bekend met de ruimte.

                      Comment

                      Working...