RCF TTL11A speakerzuilen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    RCF TTL11A speakerzuilen

    Wat moeten we hiervan denken?
    RCF maakt speakerzuilen (RCF TTL11A)
    De spec. en kwaliteit ligt in de aard van de ander Touring en Theater series.

    Filmpje over het opzetten


    Op het eerste zicht zie ik wel toepassingen voor kleine locaties.
    2 keer 2 zuilen per kant (per 2 op elkaar, de binnenste zuil wat wegdraaien naar de de midden van de zaal toe)
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Het lijkt een beetje op een serie van renkens heinz (iconix dacht ik) . RH heeft zich suf verkocht aan dat setje (veel in het midden oosten) en nu bouwt elk merk voort op dat sucses .
    Die RH set heb ik 1 x gehoord en was op zich ok . Ik vond alleen dat het geluid aan de achterkant van de set behoorlijk hard was . Daar dit soort setjes vaak richting congres toepassingen gaan vond ik het teveel herrie aan de achterkant maar ik heb er nog niet mee gewerkt dus kan er verder niet veel zinnigs over zeggen .

    Die RH set werkt op een FIR drive om de vertikale afstraling te controlleren en dat werkte best goed op de demo .

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Het geluid aan de achterkant lijkt me te maken te hebben door de korte diepte van de kast.
      Vandaar dat je best zorgt dat de achterkant een muur is (in een vaste opstelling)
      Last edited by frederic; 16-08-11, 15:15.

      Comment

      • e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

        #4
        misschien een doorontwikkeling van de spraakzuil

        iedereen maakt nu gestuurde zuilen, om de projecten voor vliegvelden etc ook met eigen type nrs in te vullen, de druk om daar ook muziek/live mee te doen neemt dan toe. De toepassing is toch zeer anders..

        Immers, een spraak omroep heeft wel een voordeel om met één luidspreker 30 to 100 meter te overbruggen, maar een bandje beluisteren op 100 meter heeft geen nut....




        groet jurjen
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by e-sonic
          iedereen maakt nu gestuurde zuilen, om de projecten voor vliegvelden etc ook met eigen type nrs in te vullen, de druk om daar ook muziek/live mee te doen neemt dan toe. De toepassing is toch zeer anders..

          Immers, een spraak omroep heeft wel een voordeel om met één luidspreker 30 to 100 meter te overbruggen, maar een bandje beluisteren op 100 meter heeft geen nut....




          groet jurjen
          Op eerste zicht is die speakerzuil in dit topic, niet onmiddelijk gericht op congres/ spraak situatisch, maar eerder om in te zetten voor PA werk.

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Ik zie een adviesprijs van 5000 euri, en jij praat over 4 stuks, das een aardig bedrag voor alleen de toppen.

            De iconix vind ik inderdaad erg goed klinken en ik denk dat je als geluidsverhuurder wel een mooie set hebt staan op een bedrijfsevenementje als je van die smalle tops hebt...
            Mischien een nieuwe hype....

            Ik kom v/d week nog bij de RCF importeur, eens vragen of die de TTl11 naar nederland haalt.

            Comment

            • e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

              #7
              Het filmpje...

              Ik zie op het filmpje toch duidelijke de onderste zuil nog bewegen, ook na de montage van de tweede, hogere zuil, geeft geen goede indruk....

              Verder is de toepasing vanuit de website afbeeldingen toch vooral gericht op av/congress/ toepassingen.
              Last edited by e-sonic; 16-08-11, 12:27.
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Ze hebben hun marketing (weliswaar op Italiaanse manier) voor elkaar. Helaas ook heel vaak laten zien hoeveel vermogen de versterkers wel niet hebben
                Het spul ziet er degelijk uit op de connectie tussen de twee toppen na; ik snap dat dit handig is maar als dat inventieve schanier van ze krom is dan krijg je de boel met geen mogelijkheid meer op elkaar.
                Ik ben benieuwd hoe eenvoudig het nou werkelijk is; je moet aardig wat maten weten en invoeren en precies je geluid versterkingsgebied voor ogen hebben.

                Ongetwijfeld prima spul maar wel erg specifiek gericht op probleemvolle locaties; dat zijn in mijn ogen 9 van de 10 locaties en daar komen we allen al jaren redelijk tot goed weg met conventionele spullen (mits juiste spullen op de juiste plek) De ene zaal galmt te veel, de andere is zo droog als kurk en absorbeert je geluid, weer een andere is zo vierkant, weer een andere heeft alleen maar glas.
                Ik zie wel heil in dit spul voor conferentiecentra, omroepinstallaties en kerken maar niet echt om te touren.
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Ik denk eigenlijk ook eerder aan een vaste opstelling tegen de muur of binnenkant van een theaterpodium.
                  Door de smalle breedte nemen ze niet veel plaats in.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by e-sonic
                    Ik zie op het filmpje toch duidelijke de onderste zuil nog bewegen, ook na de montage van de tweede, hogere zuil, geeft geen goede indruk....

                    Verder is de toepasing vanuit de website afbeeldingen toch vooral gericht op av/congress/ toepassingen.
                    Wat de vorm betreft wel,
                    Bij spraak toepassingen, heb je niet echt extra sub nodig. Zelfs niet voor wat muziek bij filmpjes tijdens congressen.
                    Gezien hun combinatie met een krachtige sub zie ik eerder hun toepassing in theaters.
                    Last edited by frederic; 16-08-11, 15:25.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by Timo Beckman
                      Het lijkt een beetje op een serie van renkens heinz (iconix dacht ik) . RH heeft zich suf verkocht aan dat setje (veel in het midden oosten) en nu bouwt elk merk voort op dat sucses .
                      Mooi dat een nederlandse fabrikant al jaren dit spul maakt en verkoopt, al lang voordat RH het had.
                      Dus wie bouwt voort op wie.

                      Comment

                      Working...