EV of QSC

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    EV of QSC

    Ik zit nog steeds te dubben om een nieuw systeem aan te schaffen

    Zat eerst in 2 strijd van EV tussen de RX en Phoenix Maar financieel gezien lijkt mij de RX beter

    Nu heb ik ook de QSC reeks gehoord en moet zeggen dat dat ook wel prettig was om die sets te horen.

    Wat is jullie mening over de QSC sets ?

    Ik heb de K serie gehoord en de KW series
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    #2
    ik heb onlangs de QSC K12 getest,

    deze gaan vrij hard, geven mooi geluid zonder, zelfs op de limit nog deftige klank. Strak, netjes,
    en kastjes ziet er ook goed uit.

    Heb deze dan gebruikt als monitor op podium en zangers waren heel tevreden over de K12, is een actieve 1000w. Ook naar feedback makkelijk om mee te werken.

    dat is mijn korte ervaring,
    als de prijs van mijn dealer goed is, koop ik ze waarschijnlijk in een setje van 2 of 4

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      Ik koop de K12 aan voor 739 p/st en per 4 kosten ze mij 715 p/st

      Prijs is in BTW

      Voor deze prijs twijfel ik gewoon om te kiezen tussen QSC en EV

      KWa acceptatie zou EV beter zijn maar ik denk dat QSC ook hard knokt om de markt te bereiken of zie ik dat verkeerd ?
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        AED heeft de QSC K12 in de verhuur, dus als je ze een keertje voor een klusje wil proefdraaien moet je daar even kijken.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Ik heb het hele QSC pakket al gehoord dus dat hoeft niet.

          ben benieuwd hoe hier de bevindingen zijn en de reactie's
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • pjadskop productions
            • Nov 2008
            • 128

            #6
            Ik heb de qsc k10, sta er nog elke keer van te kijken hoeveel (en vooral hoe zuiver geluid en bas) er uit die kleine kastjes komen. Dit zijn ook een van de kasten waarvoor ik geen schrik heb om ze mee te geven in losse verhuur, omdat ik er zeker van ben dat ze in werkende staat zullen terugkomen.
            Voor ik ze heb gekocht heb ik ook wat rondgehoord bij anderen die ze hebben, niets als goede reacties.

            Wat mij ook heeft overtuigd is dat ze (in amerika althans) de uitgebreide garantie (6 jaar) er gratis hebben bijgedaan na een tijd, zoiets doe je volgens mij niet als fabrikant als je er niet zeker van bent dat er weinig kasten zullen terugkomen. (ofwel was het omgekeerde psychologie, maar dan staan de vorige redenen nog )
            Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

            Comment

            • Trooper
              • Aug 2006
              • 90

              #7
              Originally posted by Rolandino
              Ik heb het hele QSC pakket al gehoord dus dat hoeft niet.

              ben benieuwd hoe hier de bevindingen zijn en de reactie's

              hoe zou je de qsc zelf omschrijven qua geluid/robuustheid/looks/prijs/kwaliteit ?

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                Ik heb een set gehoord met de Ksub en K10 erboven en dat vond ik voor zijn kompaktheid erg open en drukvol en vrij hard voor die kleine kastjes

                Ik heb diverse array's gehoord en dat was ook niet echt verkeerd ( grolsch feesten Hengevelde ) laag was op zich wel netjes ( 4x dubbel 18 per kant ) met ik geloof 12 WL110 kasten per kant.

                Nu weet ikzelf niet welke kombie ik zou moeten nemen ( het is voor disco gebruik )

                Vindt qua uiterlijk de Ksub wel een kompakte kast mss deze in 4voud kopen met 4 toppen erop maar twijfel tussen de topkasten ( 8 10 12 )

                Denk dat de 8incher mij ook interessant lijkt ivm de kleine spraak klusjes die ik paar x per jaar doe ( doe ik nu met 12" kastjes ) maar deze kombie heb ik niet gehoord ( wel de 8"los ) en dat was IDD indrukwekkend ) met de 10$"er hoor ik niet veel verschil maar met de 12 en 15" top zit toch wel een verschil

                Jammer dat in de Kserie alleen een Ksub is met dubbel 12 dus voor die kombie zou je hooguit 1x ksub met 1x K12 per kant maar voor de netheid van de set zou ik gaan voor de 8 of 10ër

                Voor de andere serie zou ik gaan voor de 18" sub met 12" top lijkt mij gewooon een betere kombinatie

                Maar zoals ik al zei sta ik nog nog in strijd.

                Qua prijs is QSC aantrekkelijker.

                Gebruik de set enkel voor disco en af en toe een tape actje dus n iet echt voor live gebeuren wat erg merk gebonden is.

                Simpel gezegd met EV heb ik waarschijnlijk extra klussen aan collega bedrijven
                die extra sets kunnen inhuren.

                Met QSC heb ik de sets in gebruik voor eigen gebruik en mss bij collega's die willen bijhuren ( weinig mensen om mij heen hebben QSC )

                BEn zelf erg fan van hun versterkers qua betrouwbaarheid en vermogens en klank.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • Trooper
                  • Aug 2006
                  • 90

                  #9
                  Originally posted by Rolandino
                  Maar zoals ik al zei sta ik nog nog in strijd.

                  Qua prijs is QSC aantrekkelijker.


                  Simpel gezegd met EV heb ik waarschijnlijkextra klussen aan collega bedrijven
                  die extra sets kunnen inhuren.

                  Met QSC heb ik de sets in gebruik voor eigen gebruik en mss bij collega's die willen bijhuren ( weinig mensen om mij heen hebben QSC )

                  BEn zelf erg fan van QSC hun versterkers qua betrouwbaarheid en vermogens en klank.

                  ik wil voor jou geen besluit maken, maar ik denk dat je zelf liever voor QSC zou kiezen , maar het een tweestrijd is om je set nog te kunnen verhuren aan andere en daardoor EV zou nemen.

                  Maak voor jezelf de goeie keuze

                  Comment

                  • Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

                    #10
                    Originally posted by Trooper
                    ik wil voor jou geen besluit maken, maar ik denk dat je zelf liever voor QSC zou kiezen , maar het een tweestrijd is om je set nog te kunnen verhuren aan andere en daardoor EV zou nemen.

                    Maak voor jezelf de goeie keuze
                    Ik zou zelf geneigd zijn voor QSC te gaan, ook omdat je dan compatibel bent met één van de grotere verhuurders in Europa en je dan makkelijk je set uit kunt breiden als je een grotere productie draait.

                    Qua subjes zouden misschien de KLA181 kastjes nog wel eens een mooi alternatief kunnen zijn, onder een enkel K12'je kom je denk ik tot zaaltjes van 100 man een heel eind.

                    Voor grotere producties kun je dan altijd nog doorstacken of aanvullen met de KLA array op front en de K12 setjes op delay of infill.
                    First make it work, then make it look pretty!

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Heel simpel gezien is dat EV makkelijker bij te huren is en QSC nog niet zo echt.

                      maar ik denk dat QSC toch heel langzaam de markt gaat veroveren Zeker met de array's de kleinere systemen niet echt denk ik.

                      in mijn omgeving is QSC nog niet echt te krijgen wel EV vandaar de 2strijd. lekker makkelijk als je meer wilt.

                      Plus je creeert een extra inkomen met EV om aan je collega's te kunnen verhuren

                      Financieel gezien is de QSC betaalbaarder en meer voor hetzelfde geld.

                      Dus das ook weer makkelijk.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

                        #12
                        Originally posted by Rolandino
                        Heel simpel gezien is dat EV makkelijker bij te huren is en QSC nog niet zo echt.

                        maar ik denk dat QSC toch heel langzaam de markt gaat veroveren Zeker met de array's de kleinere systemen niet echt denk ik.

                        in mijn omgeving is QSC nog niet echt te krijgen wel EV vandaar de 2strijd. lekker makkelijk als je meer wilt.

                        Plus je creeert een extra inkomen met EV om aan je collega's te kunnen verhuren

                        Financieel gezien is de QSC betaalbaarder en meer voor hetzelfde geld.

                        Dus das ook weer makkelijk.
                        Ik denk dat het ook even eraan ligt hoe de QSC systemen zich gaan houden op verschillende plekken. EV zie je tegenwoordig veel terugkomen in de kleine tot middelgrote setjes, zoals tentfeesten tot 1500 man (bv. EV Phoenix setjes), maar grote festivalpodia zie ik niet meer met EV gestackt worden en congressen zie je EV ook terrein verliezen.

                        Waar QSC precies op wil mikken weet ik zo net nog niet. De K-serie actieve kastjes is prima te doen voor presentaties en conferentiesetjes, maar ik weet nog niet goed hoe die zich houden onder muziek met wat meer volume. En de KLA array van hun (wat geen line-array is maar een constant curvature array) moet zich ook nog in het wild bewijzen, die zie ik in ieder geval geen festivalterreinen van 5000 man buiten vullen.
                        First make it work, then make it look pretty!

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          die KLA serie zal ik eens gaan luisteren. die lijkt mij ook wel interessant.

                          Ben erg fan van klank kwaliteit van de Kserie kombie Ksub en top

                          Dus op dat gebied heeft de qsc al een voorsprong.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

                            #14
                            Afgelopen week een tape-act gedraaid op een setje K12 met K-Sub. Nu kun je aan het onderschrift lezen waar ik gewend ben mee te werken dus dat legt de lat enigszins hoog.

                            Los van smaak was ik niet positief onder de indruk van het setje. Het setje beschikt over genoeg vermogen en power om stevig te kunnen doorhalen; subs kregen het eerder lastig dan de toppen.

                            Toppen gaven erg veel terug naar achter en de subs waren wat rommeliger dan ik lief heb. Setje stond lastig opgesteld maar topjes kwamen boven de mensen uit. Het hoog was niet echt goed gedefinieerd en open en het midlaag uit de toppen leek niet echt in fase met de rest van het geluid uit de top te zijn.

                            Heb je nog andere alternatieven op het oog?
                            d&b Audiotechnik

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Het kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen van de amps achter op de speakers .

                              Zeg niet dat het dat zou kunnen zijn maar heb jezelf der set aangesloten ?

                              Jij bent D&B gewend enb mss was jou verwachting erg hoog van deze set.

                              Ikzelf gebruik de sets merendeels voor drive in en disco sets.

                              Maar goed deze ervaring mag ook best gezegd worden. ik weet wel dat je de toppen en subs kunt instellen achterop de kasten mss was die instelling niet juist.

                              Tis allemaal makkelijk gezegd van niet positief of wel positief.

                              ik heb laatst een line array gehoord van qsc in een feesttent en die klonk beter dan de set in de andere feesttent ernaast ( EV )

                              Dat wil niet zeggen dat de set van QSC beter is maar op dat moment met de juiste geluids,an erachter goed kli kend kon krijgen mss was die kerel die de EV set mixte niet erg goed want ik weet hoe zo een set kan klinken

                              Het ligt wel; aan verschillende faktoren.

                              Ik heb veel D&B gehoord wat erg goed klonk ( zeker live ) maar met een DJ erachter komt de set tekort maar dat is mijn mening
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...