RS232 Naar Ethernet draadloos converter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    RS232 Naar Ethernet draadloos converter

    Hallo allemaal,

    Ik heb weer eens wat op het forum lopen zoeken naar een converter van rs232 naar ethernet en dan met een draadloos router aansturen. Kan ik niet zoveel over vinden. Ik heb zelf een belkin n router.

    Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee ? En welke kastjes werken makkelijk en kunnen ook gecombineert worden met een nul modem.
    En kan je met deze converter ook naar rs485 toe ?
    Ik kom zo veel informatie hier over tegen op internet daarom wil ik gaat jullie advies welke converter ik het beste kan gebruiken

    Ik hoor graag van jullie.
  • Joost1989
    • Feb 2009
    • 20

    #2
    heb een keer het zelfde probleem gehad (soundweb aansturen)
    heb toen 1 laptop bij de soundweb gezet met een rs485 poort en een wifi-router en een tweede laptop die de eerste laptop bestuurd

    Comment

    • jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

      #3
      Een van de optie's zou zijn onderstaande:

      met een USB>Serial convertor (of USB>RS485)

      Ik heb de voorloper van bovenstaande belkin, welke alleen bedraad netwerk heeft, onderin mijn M400 zitten. Waarmee ik de M400 met USB kan bedienen, ook via het Accesspoint wat er naast ligt.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Niet kopen! Deze werkt niet lekker samen met USB - Serieel convertors!
        Een veel gebruikte oplossing zijn de Silex device servers. Ik ben zelf erg tevreden met mijn AVM Fritz!Box. (7340)

        Comment

        • Pipping
          • Aug 2010
          • 83

          #5
          Ik dacht zelf meer aan zoiets :


          En dan mijn draadloze belkin router... ?
          Iemand ervaring mee ??

          Comment

          • Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

            #6
            Moxa en Silex zijn de 2 bekenden, die regelmatig met succes voor remote control van mengtafels of processors gebruikt worden.
            Ze hebben ook types die direct naar wifi gaan ipv eerst naar lan en dan weer naar wifi.
            Afhankelijk of je routing functionaliteit of andere services (DHCP) nodig gaat hebben kan dat interessant zijn of niet.
            Wat natuurlijk niet wil zeggen dat andere merken niet zouden kunnen werken, of dat er garantie is dat het werkt als je bovenstaande neemt.
            Ook hangt veel af van hoe de achterliggende software met drops omgaat in je wifi enz.

            Zelf heb ik een Silex SX-2000WG, gebruik deze via USB naar een 01V96 voor remote control via wifi en werkt ook met een USB -> RS232 converter van Belkin, voor een Xilica DCP processor remote te bedienen via wifi.
            Als ik op de Silex een USB -> RS485 zou hangen, dan zou dat ook werken.
            Je installeert de software van Silex op je pc en alle USB devices die je op de Silex hangt, lijken voor je pc rechtstreeks aangesloten te zijn op je pc.
            Dit doet de software van Silex. Voor je pc lijkt het dus alsof de USB -> RS232 converter rechtstreeks is ingestoken op de pc, maar in werkelijkheid hangt die converter aan de USB poort van de Silex.

            Zolang je ook niet meer info geeft over de exacte toepassing, kunnen we natuurlijk ook geen gerichtere oplossingen geven...
            Last edited by Dikke Foaf; 07-08-11, 01:50.

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #7
              Originally posted by BJD
              Niet kopen! Deze werkt niet lekker samen met USB - Serieel convertors!
              Een veel gebruikte oplossing zijn de Silex device servers. Ik ben zelf erg tevreden met mijn AVM Fritz!Box. (7340)
              Ik heb de voorloper daarvan (de zwarte http://www.belkin.com/uk/IWCatProduc...duct_Id=377025 ) en dat werkt toch volgens mij....., maar ik zal het nog eens proberen.)

              Voor zover ik weet kan je ook geen USB >> Serieel convertors op de Fritz! aansluiten toch....?
              Voor de rest zijn de Fritz! produkten erg goed!!

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                De nieuwe fritzboxen hebben ook de mogelijkheid om als device server te werken. Ik maak er naar alle tevredenheid gebruik van.

                Comment

                • Richnies2000
                  • May 2008
                  • 204

                  #9
                  ik heb ooit met antratec usb naar com gewerkt werkte bij mij zeer goed

                  ze hebben ook een hele lijn in ethernet en andere com/rs485 producten

                  hier een link

                  Comment

                  • sound6
                    • Jul 2011
                    • 17

                    #10
                    Die moxa Nports doen het erg goed. Ze worden ook regelmatig ingezet bij radio/tv.

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #11
                      Heb met Moxa goede ervaring met verloop
                      van USB - RS 232,
                      echter
                      doet deze verloop het tot op de dag van vandaag NIET
                      op m'n MacBook.
                      (ook niet na de kostenloze fabrieksupgrade (EPROM),
                      superservice van Moxa!

                      Kreeg hier toen advies (nog tnx) voor een ATEN verloop.
                      Deze werkt vlekkeloos op de MacBook.

                      grtz
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • Pipping
                        • Aug 2010
                        • 83

                        #12
                        Hela,
                        Ik heb het over een converter van rs232/485
                        Naar ethernet en dan vervolgens naar wifi via mijn eigen
                        Belkin router ... Is dat kasje van moxa iets om dit draadloos
                        Te doen ??

                        Comment

                        Working...