Nieuwe set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gertje123
    • Aug 2011
    • 61

    Nieuwe set

    Beste mensen,

    Ik ben nieuw en heb ongeveer €1000 euro voor versterker klein mixertje en 12''/15'' speakers met redelijke bas, ook de kwaliteit moet zo goed mogelijk zijn! Ik heb een mixer/mengtafel nodig waar twee microfoons op kunnen worden aangesloten zonder voorversterker en twee stereo ingangen. Ik had dit tot nu toe op het oog:

    2x Ev LIVE ELX112 (55hz)
    1x DAP Palladium P-2000 (schijnt goed te zijn voor de prijs)
    1x American Audio M822FX





    Is dit een goede set, of heeft iemand iets beters.

    mvg, Gerrit
    Last edited by Gertje123; 03-08-11, 11:52.
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    #2
    voor dit bedrag ga je niet een "goede" set kopen, zelfs niet 2e hands.

    voor 1000 euro mag je blij zijn als je een 2e hands redelijke speakerset op de kop kunt tikken.

    voor een beetje redelijke versterker ben je al zeker 400 kwijt. en in jou prijs klasse zit je toch op een behringer paneeltje, en dat is qualitatief ook ondermaats. en kost toch al snel zoon 150 euro en dan heb je nog geen kabels etc.

    je bent dit geld alleen al kwijt aan je rand apparatuur,


    ps: gebruik de search eens, je bent deze week al de 3e die om een set voor 1000 euro vraagt.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Originally posted by dj-inkognito
      ps: gebruik de search eens, je bent deze week al de 3e die om een set voor 1000 euro vraagt.
      Wilde ik ook net aanhalen, schut de handen van al dezelfde vraagstellers hier op het forum zoals in dit onderwerp.

      Comment

      • metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

        #4
        Ik zou zeggen Peavey PV2600 2x750watt vind je tweedehands al voor 200,-. een paar SA speakers GB15 circa 400,- of als je ze kunt vinden de GB152 voor ongeveer 600,- en in het ergste geval heb je nog 200,- over voor een mengpaneel, daarmee vind je wel een leuke tweedehands allen & heath

        zoek het vooral tweedehands en kijk naar koopjes en neem er de tijd voor. er is veel mogelijk voor dat geld, maar je moet er wel de tijd voor nemen en veel zoeken. en wat ik in het verleden veel gedaan heb, grotere aantallen afnemen, wat ik niet nodig had met winst verkopen en dan had ik de apparatuur die ik nodig had zowat gratis. je moet maar net de mogelijkheden zien
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

        Comment

        • Gertje123
          • Aug 2011
          • 61

          #5
          Ik heb een mixer al gekocht. Ik hier voor de €1000 alleen nog speakers en een versterker nodig.

          Geen actieve speakers, die blaas ik altijd meteen op!

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by Gertje123
            Geen actieve speakers, die blaas ik altijd meteen op!
            Opblazen heeft erg weinig met actief of passief te maken, waarom zou je passieve speakers minder snel 'opblazen'?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

              #7
              Koop eens een dB meter erbij, kost niet veel, en je hebt een idee hoe hard je het hebt staan. Vanaf 100dB is het genoeg voor een feestje. Actieve speakers zijn in het onderste prijssegment nogal klein van vermogen. Toch meestal ook met een behoorlijke geluidsdruk die voor een beginnende dj zeker genoeg moet zijn. de mackie thump koop je tweedehands voor 200,- dan heb je er dus vier voor dat geld plus eentje als monitor, daar kun je echt een leuk feestje mee draaien, eventueel koop je er twee plus een sub erbij dan heb je ook nog lekker laag. met een tweedehands set passief kun je meer vermogen halen simpelweg omdat het aanbod groter is en de prijs lager. kijk eens tweedehands naar een leuke speakerset bijvoorbeeld met een geintergreerd crossover van sub naar tops dan heb je maar 1 versterker nodig, en voor een beginnersset kun je dan ff vooruit.
              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Actieve speakers zijn in het onderste prijssegment nogal klein van vermogen.
                Zonder een bepaald merk te noemen dat hier heel goed in is, deze aanvulling: "of de vermogens die ze opgeven, worden TOTAAL niet gehaald!".
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by Gertje123
                  Geen actieve speakers, die blaas ik altijd meteen op!
                  Begin er dan nu niet aan want met passief ga jij net zo hard brokken maken. Het enige verschil is dat bij passief de versterker los is van de speakers en bij actief deze in de speakers zitten. Met losse componenten ga je misschien zelfs wel meer brokken maken als je niet weet hoe het hoort.

                  Leer eerst theorie en ga dan verder om brokken te voorkomen. Hier op het forum eens goed zoeken en lezen is een mooi begin, is al de wereld over geschreven namelijk.

                  Comment

                  • Gertje123
                    • Aug 2011
                    • 61

                    #10
                    Ok, niet zo zeer 'opblazen' maar vervormen. Ik vind dat actieve speakers erg weinig vermogen hebben.
                    Actief is ook minder handig als je (zoals ik) veel buiten gaat draaien.

                    Ik denk dat ik eerst maar eens wat informatie op ga doen, en verder ga sparen tot ongeveer €1500!! Bedankt voor alle hulp!!

                    Comment

                    • dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

                      #11
                      Originally posted by Gertje123
                      Ok, niet zo zeer 'opblazen' maar vervormen. Ik vind dat actieve speakers erg weinig vermogen hebben.
                      Actief is ook minder handig als je (zoals ik) veel buiten gaat draaien.

                      Ik denk dat ik eerst maar eens wat informatie op ga doen, en verder ga sparen tot ongeveer €1500!! Bedankt voor alle hulp!!

                      je moet me jou beredeneringen toch eens uitleggen hoor.

                      als ze vervormen zet je ze gewoon te hard.

                      vermogen zegt geen kl*te. een vermogens toename vabn 100% VB: 1000w = 97db 100% vermogens verhoging 2000w = 100db zo heel veel scheelt het dus niet. een 100% vemogens verdubbeling geeft slechts een 3db meer geluidsdruk.

                      actief buiten minder handig? leg eens uit.

                      ik denk dat je idd beter even kunt gaan lezen op de site van popschool maastricht. hier zul je heel wijs uit worden.
                      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by Gertje123
                        Ok, niet zo zeer 'opblazen' maar vervormen. Ik vind dat actieve speakers erg weinig vermogen hebben.
                        Actief is ook minder handig als je (zoals ik) veel buiten gaat draaien.

                        Ik denk dat ik eerst maar eens wat informatie op ga doen, en verder ga sparen tot ongeveer €1500!! Bedankt voor alle hulp!!
                        Hoe ernstig moeten we dit nemen?

                        Bovendien waar haal je dat gepowerde speakers weinig vermogen hebben?

                        Meyersound zijn eigenlijk ook "actieve speakers"

                        Comment

                        • jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

                          #13
                          Let op het verschil tussen powered en actief. In mijn beleving:
                          - Powered >> Er zit een versterker in de luidspreker kast.
                          - Actief >> Er zit een filter voor de versterkers die het frequentiegebied opdeelt in verschillende banden (Hoog/Mid/Laag)

                          In een powered kast kan je ook weer actief aansturen door meerdere versterkers te gebruiken.

                          En Meyer is echt wel ok, maar niet echt te vinden in de prijsklasse van de TS denk ik

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Is meyer ook wel OK ?

                            Comment

                            • dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

                              #15
                              Originally posted by jakkes72
                              Let op het verschil tussen powered en actief. In mijn beleving:
                              - Powered >> Er zit een versterker in de luidspreker kast.
                              - Actief >> Er zit een filter voor de versterkers die het frequentiegebied opdeelt in verschillende banden (Hoog/Mid/Laag)

                              In een powered kast kan je ook weer actief aansturen door meerdere versterkers te gebruiken.

                              En Meyer is echt wel ok, maar niet echt te vinden in de prijsklasse van de TS denk ik

                              Actief filteren = VOOR de versterkertrap
                              Passief filteren = NA de versterkertrap.
                              Versterker ingebouwd = SELFPOWERED (slaat op de versterkerpower, NIET op de spanningsaansluiting, met andere woorden, de luidsprekerkast heeft ZELF zijn eigen versterker(s) ingebouwd, zowel actief als passief uit te voeren)
                              Last edited by dj-inkognito; 09-08-11, 11:02.
                              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                              Comment

                              Working...