Feedback basdrum

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Feedback basdrum

    gezocht hier op het forum maar kon er niets over vinden.

    in de bovenzaal van Estrado in Harderwijk kom ik nou al een paar keer tegen dat ik de 70Hz shelf een kwartslag eruit moet draaien om de basdrum microfoon zonder feedback naar een voldoende niveau te tillen, maarjah dan wordt de basdrum ook weer iel. waardoor wordt deze feedback veroorzaakt? is dat omdat het laag terugkomt via de achterwand?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Bass/subs te dicht bij de drum, houten vloer, andere gitaar versterkers of monitoren dicht bij de kick mic.. Och het kan zoveel redenen hebben..
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • dexter
      • Jul 2005
      • 433

      #3
      Slechte microfoon of een statief die niet goed uitgeklapt is en dus extra vloercontact maakt of geen rubber dopjes onder statiefje.

      Comment

      • metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

        #4
        subs lagen in een centerstack recht voor het podium, ik denk binnen twee meter van de D112. dus dan zal dat de oorzaak wel geweest zijn

        thanx, ben ik weer een stapje verder
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Gate erop en je probleem is over.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Vergeet ook de stemming en speelstijl niet! Ook dit is trouwens een situatie die je met transient designer aan te pakken valt, als de oorzaken wegnemen niet gaat.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Uiteraard dient er wel eerst goed gestemd te worden.
              Enige demping in de vorm van een, als een croissant opgerolde, handdoek tegen het slagvel wil ook nog al eens helpen met als bonus een heerlijke klank met precies genoeg demping.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                check ook waar en hoe de basversterker staat.
                Die blijft ook heel vaak "hangen" op de kick.
                lekker belangrijk!

                Comment

                Working...