J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste
  1. #21

    Standaard

    @ Salsa

    Ik dacht dat je zo idd processoren kon inregelen, maar dan wel een verbruiker aan je versterkers moet hangen ( test module/load)

    Zou ik beslist niet doen, kans op schade is zeer rieel!! En je oortjes ook!


    Daarom dus ook een dummyload ipv een speaker om het volume probleem niet te hebben. En anders met dopjes in op een locatie waar je wel "herrie" kan/mag maken.

    Of bedoel je die kans op schade anders dan volume?

    Thanks voor correcting btw


    @MusicXtra

    Jij/U hebt vast wel genoeg ervaring om me dan ook gelijk te kunnen vertellen of dit een groot verschil is tussen "unloaded & Loaded clipping".
    Te groot om limiters af te regelen zonder load? of hebben we het over een zeer klein verschil in clip-moment?
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

  2. #22

  3. #23

    Standaard

    Ik probeerde vandaag een MA2400 op 1.4volt te zetten, maar dat ging dus niet, kan alleen kiezen uit 0,775 en -26dB

    iemand bekent hiermee. dit is de eerste crown die ik zo tegenkom. welke stand gebruik ik nu?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BJD Bekijk Posts
    Lostrillende flatcables zijn vaak met wat hotglue zelf te fixeren
    Hier wil ik even de nadruk leggen op het feit dat het niet de connector is die los komt, maar dat de flatcable zelf slecht in z'n contacten is geknepen.

    Het gaat over de vork-contacten, waartussen de soepele kern van de kabel gedrukt moet worden.
    Als je niet hard genoeg drukt, of je gebruikt een te dikke kabel dan kan dit slecht contact geven.
    Dit is exact waar de DEQ en DCX last van hebben. Slechte krimp-kwaliteit.
    Dat kan je helaas niet oplossen met hot glue of hotmelt...
    Connector eraf halen en rechtstreeks op de PCB solderen geeft de meeste zekerheid, zoals ik bij mijn DEQ ook heb gedaan.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalteacher Bekijk Posts
    Ik probeerde vandaag een MA2400 op 1.4volt te zetten, maar dat ging dus niet, kan alleen kiezen uit 0,775 en -26dB

    iemand bekent hiermee. dit is de eerste crown die ik zo tegenkom. welke stand gebruik ik nu?
    De 0,775V stand is de beste optie dan.
    -26dB is maar 0,038V en lijkt me dus meer op micro-signaal-niveau dan line-signaal-niveau.
    Op de -26dB stand heb je dus bijna geen signaal nodig om je versterkers te laten clippen. Daarom is de 0,775V stand je beste keuze.
    Je kan dan op je processor eventueel de dB's aan input of output gain wat corrigeren, want als je op 0,775V je mengtafel exact op 0dB uitstuurt zit je al aan je clip niveau van je versterkers en dat is niet wat de meesten gewoon zijn...

  6. #26

    Standaard

    ben ik nu gek. -26dB is toch 3,46volt?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leks Bekijk Posts

    @MusicXtra

    Jij/U hebt vast wel genoeg ervaring om me dan ook gelijk te kunnen vertellen of dit een groot verschil is tussen "unloaded & Loaded clipping".
    Te groot om limiters af te regelen zonder load? of hebben we het over een zeer klein verschil in clip-moment?
    Het verschil tussen loaded en unloaded clipping is sterk afhankelijk van de versterker en welke belasting eraan hangt. Daar kan ik dus niet zomaar een antwoord op geven.
    Overigens is mijn ervaring met de limiters in de meeste processoren dat deze bij lange na niet feilloos werken en de meeste zelfs vrolijk doorgaan met het signaal vergroten als de limiter zou werken.
    Daarbij is een limiter ook geen garantie op heel blijven van je spullen, speel je de hele avond met de limiters werkend dan is de kans groot dat er hier en daar een driver tussenuit piept omdat het continu vermogen simpelweg te hoog is door de compressie die de limiters in de meeste processors op het signaal zetten.
    De enige limiter die echt brokken voorkomt is een RMS limiter maar die ben ik slechts op de duurdere (Apex) processoren tegen gekomen.
    Zie een limiter als de toerenbegrenzer op een auto, 't is je redding als je een keer niet oplet maar op het moment dat je steeds tot de begrenzer gaat neemt de levensduur van de motor dramatisch af.
    Wanneer je een limiter zo belangrijk vindt is het misschien beter om kleinere klussen aan te nemen of meer spullen neer te zetten, overcapaciteit is nog altijd de beste beveiliging.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  8. #28

    Standaard

    vanavond even een versterker op -26dB gezet, dit werkt aardig denk ik, maar bij vol insturen van het mengpaneel schiet de dcx aan de ingang in de clip. kan ik daar iets aan doen, of is dat niet erg? ik begrijp dat ik beter geen limiter kan gebruiken van de dcx. ivm digitale storing. maar moet ik dan de compressor gebruiken die op de uitgangen zit, en met welke instelling ongeveer?

    ik heb overigens ook nog een pip clp op de crowns zitten, is limiting van de proffessor dan nog wel nodig?

    ai wat een vragen weer... ik hoop dat iemand daar een antwoord op weet
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  9. #29

    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    1
    Posts
    1.298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalteacher Bekijk Posts
    Ik probeerde vandaag een MA2400 op 1.4volt te zetten, maar dat ging dus niet, kan alleen kiezen uit 0,775 en -26dB

    iemand bekent hiermee. dit is de eerste crown die ik zo tegenkom. welke stand gebruik ik nu?
    http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/130252.pdf (zoek op input sensitivity pag 22)

    Dat 26 db verhaal slaat op de versterkings factor voor deze versterker .
    Het houdt in dat er op 1 volt input 26volt uit komt .
    Het hele verhaal betekent dan dat je moet weten wat het maximale voltage is wat je speakers kunnen hebben . Daarna zul je dus je limitters moeten instellen op het voltage wat vermenigvuldigt met 26 volt dus het maximale voltage naar je speakers gaat geven .

    Let wel op er zit een verschil tussen dBu en dBv en bij berekening van het hele verhaal krijg je te maken met logaritmes .
    Stuur mij anders even een mail dan stuur ik je 2 files om het eea te berekenen . Je zult wel bij de leverancier van je speakers de max voltages die veilig zijn voor je speakers op moeten vragen of zij kunnen het eea voor je uit rekenen

  10. #30

    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    1
    Posts
    1.298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalteacher Bekijk Posts
    ben ik nu gek. -26dB is toch 3,46volt?
    -26dB gaat pas wat zeggen als er nog iet aan toegevoegd wordt
    dus -26dBv dBu dBm dBw (dBspl hoewel deze in dit geval niet opgaat).
    Laatst gewijzigd door Timo Beckman; 29-06-11 om 22:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen