audio splitter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    audio splitter

    Mijn probleem is 2-ledig

    Ik zoek een audio splitter om bv een sub signaal te splitten: uit de cross-over in de splitter en dan 2 of 3 keer uit.


    2de probleem is eigenlijk het omgekeerde: 2 verschillende signalen binnenbrengen in een cross-over (om bijvoorbeeld een P.A. en DJ samen aan te sluiten ).Kan de DJ direct beginnen spelen na een Live gig zonder te moeten verprikken. Een mengpaneel tussensteken is een mogelijkheid maar ik had het graag makkelijker (iets in de aard(grote) van een DI met 2 ingangene en 1 uitgang.

    Iemand een suggestie

    mvg
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    De Palmer PAN 05 is een combiner. Let er wel op dat je de ruis en of perongeluk een instart van de DJ er gratis bij krijgt. Splitters heeft palmer ook in alle soorten en maten, maar die zijn een stuk duurder.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Dat splitten kan ook 'koud'. Fabriek een splitkabeltje en klaar.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by renevanh
        Dat splitten kan ook 'koud'. Fabriek een splitkabeltje en klaar.
        Als de signalen lokaal gebruikt worden, is dat geen probleem. Zou ik niet doen als er nog 50 meter kabel aanhangt.

        Is het signaal gebalanceerd?

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Originally posted by DJ Antoon
          Als de signalen lokaal gebruikt worden, is dat geen probleem. Zou ik niet doen als er nog 50 meter kabel aanhangt.
          True. Dan maar een Sonifex Redbox RD-DA6 of iets in die richting er tussen knopen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            DJ Antoon, renevanh gaat er waarschijnlijk ten eerste even vanuit dat de cross-over gebalanceerde uitgangen heeft maar het zou een goede aanvulling zijn als de TS laat weten welk merk/type hij gebruikt.

            Ten tweede ga ik er vanuit dat een cross-over bij de versterkers in/bij het rack zit/staat en geen 50 meter verderop. Koud splitten zie ik dan ook in het geheel geen problemen. En dan nog, gebalanceerd 50 meter gaat ook prima over een multi toch?

            Wat de tweede vraag betreft, ik zou op safe gaan en er een (klein) blendertje tussen steken. Kun je de DJ ook gelijk in de hand houden c.q. instart op verkeerde momenten voorkomen, etc.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Vaak hebben versterkers een link out,
              dus kun je van amp naar amp.

              Evt. kun je zelf achterop je amprack een
              input/output connectorplaatje maken.

              Of je koopt idd een splitter, zelf gebruik
              ik de ISO-splitters van ARX. Ze hebben ook
              een 2 in/4-4 out of 1 in/8 out in een 1 HE behuizing.

              Dubbel je X-over in?
              Gewoon 2 faders reserveren voor je DJ en klaar toch?
              Anders de 448 van XTA, da's 4 in, 8 out.
              De XTA bij je amp's en besturing vanaf MBook FOH.

              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by vasco
                En dan nog, gebalanceerd 50 meter gaat ook prima over een multi toch?
                500 meter gaat ook prima.
                De ingang van een versterker is hoogohmig, de uitgang van een mengpaneel of cross-over laagohmig. Doorlussen of splitten naar 10 versterkers levert nog steeds geen enkel probleem op en dan heb je een heel aardig setje staan.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • flurk
                  • May 2003
                  • 409

                  #9
                  Als de DJ via de front FOH gaat kan je die wegnemen wat tijdens afterparties toch wel aangenaam is.Ik bekijk die Iso splitter van Arx es . Bedankt voor de tips.

                  p.s. Crests van de oudere reeksen ( 7001-8001) kan je niet doorlussen.

                  Comment

                  • flurk
                    • May 2003
                    • 409

                    #10
                    Inderdaad, op de site van ARX staan de nodige oplossingezn. Bedankt. Alleen hopen dat het betaalbaar blijft.

                    Comment

                    • Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

                      #11
                      Kijk eens naar de redbox series van Sonifex.
                      Daar zitten verschillende distributie versterker en combiners tussen.

                      Comment

                      • hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

                        #12
                        Originally posted by flurk
                        p.s. Crests van de oudere reeksen ( 7001-8001) kan je niet doorlussen.
                        Ik heb meerdere 8001's staan, daar zitten toch wel degelijk XLR in- en uitgangen op. 7001's hebben dat inderdaad niet.

                        Kortste klap voor het splitten naar meerdere amps is gewoon 'koud' met een Y kabeltje, werkt prima...

                        Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Originally posted by hugovanmeijeren
                          Ik heb meerdere 8001's staan, daar zitten toch wel degelijk XLR in- en uitgangen op. 7001's hebben dat inderdaad niet.

                          Kortste klap voor het splitten naar meerdere amps is gewoon 'koud' met een Y kabeltje, werkt prima...

                          Groeten Hugo
                          Er zijn ook diverse 8001's zonder xlr doorlus, maar zo zijn er wel meerdere jaargangen van te vinden volgens mij
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #14
                            Originally posted by FiëstaLj
                            Er zijn ook diverse 8001's zonder xlr doorlus, maar zo zijn er wel meerdere jaargangen van te vinden volgens mij
                            Het enige wat denk ik bij allen hetzelfde is, is het frontje.
                            Die doorlus is ook koud op elkaar, dus het maakt geen enkel verschil om een kabeltje te gebruiken.

                            Comment

                            • cru
                              • Sep 2003
                              • 106

                              #15
                              Flurkske, wat je 2de probleem betreft: het enige wat zonder ambras werkt is de Radial SW4 festival switcher. Je kan er echt alle richtingen mee uit behalve als cross over gebruiken. Nadeel: Radial is DUUR, maar dan heb je ook iets degelijks in handen en een deftige klinkende merger of cross over zal ook al wat kosten.
                              Eens bellen met Steven bij Face en testen op een lokaal Noordhoffestivalleke
                              Last edited by cru; 18-06-11, 16:08.

                              Comment

                              Working...