Dcx2496

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesleybouwens
    • Dec 2010
    • 5

    Dcx2496

    Goedemorgen,

    Ik heb gisteren een dcx2496 gekocht. Werkt prima.
    Alleen als ik de pc interface wil aanzetten gaat het niet. In de handleiding staat duidelijk dat het met rs-485 gaat. Mij lijkt dit niet aangezien een pc dit niet heeft. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ik wil hem namelijk zo gaan aansluiten zodat ie bij het versterkerrack komt, router eraan en zo met mijn laptopje erop in kan loggen. Hoe moet ik dit doen?

    Alvast bedankt,

    Wesley Bouwens
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

    #2
    JVL USB to RS485 Converter, This module is a cost-effective way to convert RS485 industrial buses to an USB interface.

    Comment

    • Lynx
      • Nov 2010
      • 94

      #3
      RS485 zie je niet veel meer op laptops / pc's van nu omdat het een beetje oud is.
      Wat jij nodig heb is zoiets: http://www.sitecom.com/nl/USB-to-ser...le/CN-104/p/31

      Via draadloos netwerk zal dit nooit werken.
      De enige oplossing hiervoor is om een PC / Laptop in je rack in te bouwen welke met de DCX is verbonden (via bovengenoemd kabeltje) en dan die PC met een andere laptop via wifi op afstand besturen met RDP (remote desktop in windows) of VNC (voor windows en mac).

      Grtz

      Lynx

      Comment

      • wesleybouwens
        • Dec 2010
        • 5

        #4
        rs485 is zon soort netwerk poort. rs232 daar heb ik dat verloopje voor nodig.

        Wesley

        Comment

        • Lynx
          • Nov 2010
          • 94

          #5
          Excuus. Ik heb RS232 en RS485 even door elkaar gehaald.
          De link van Stamgast is een goede. Mijn linkje kan je negeren.
          Google leverde nog een paar hit op met leveranciers uit Nederland.

          De rest van mijn post is wel juist: RS485 kan niet via wifi.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Originally posted by Lynx
            De rest van mijn post is wel juist: RS485 kan niet via wifi.
            Standaard inderdaad niet maar zie hier een oplossing...

            Comment

            • eddy56
              • Mar 2004
              • 102

              #7
              Yeps en het werkt, afstand valt soms alleen beetje tegen. binnenkort proberen met externe Wifi ontvanger op de laptop.

              Greetz Eddy
              Apogee, i\'m loving it!

              Comment

              • highendsyl
                • Feb 2007
                • 81

                #8
                die Silex USB /TCP/IP --> daar zoek ik al maanden naar. Bedankt voor de tip.

                Ga ik gebruiken om mijn USB -CAN converter van EV aan te sluiten.
                Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  Ik weet niet of de silex drivers het zelfde probleem hebben, maar een tijdje terug was ik ergens waar ook een DCX lag. Toen ik via mijn AVM Fritz!Box (router/device server) een USB naar Serieel converter (DCX heeft RS485 én RS232) gebruikte, kon de Behringer software de compoort niet vinden. Rechtstreeks aangesloten leverde dit geen problemen op.

                  Comment

                  • stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

                    #10
                    Om portofoons te programmeren hebben wij een laptop uit het jaar kruik (Windows 98, 't is bijna retro) met een ouderwetsche compoort. Dit omdat de software niet werkt met usb omdat dat vaak intern nog eens verdeeld wordt met webcam, microfoon etc.
                    Zou hetzelfde kunnen zijn, die software gaat toch uit van een dedicated compoort (met dito poortnummer, interupt etc.)

                    Comment

                    • BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

                      #11
                      De grap is dat het met een USB-Serieel convertor rechtstreeks aan de PC wel werkt, maar via het netwerk niet. Op de een of andere manier ziet de software deze anders dan rechtstreeks ingeprikt. Compoort nummering is niet het probleem: in beide situaties tussen com1 en com5. (sommige software kijkt niet naar hogere poorten).
                      De IntelliWare software van Apex, waar ik mijn eigen EQ altijd mee aanstuur, doet het prima via het netwerk, dus het kan wel!

                      Comment

                      • amigo
                        • May 2004
                        • 64

                        #12
                        zo'n verloopje werkt niet echt bij mij, zie ook:

                        Comment

                        • BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

                          #13
                          Bij mij werkte het wel op Windows 7. Behringer software dan wel in compatibiliteitsmodus voor XP. De gebruikte convertor bevat een Prolific chipset, DCX op versie 1.16. De gebruikte convertor was van könig, het "huismerk" van Nedis.

                          Comment

                          • AH
                            • Apr 2004
                            • 248

                            #14
                            Hier zelfde ervaring Prolific adapter met win 7 werkt perfect.
                            Echter zelfde combi op oude XP klapjap krijg ik niet aan de praat.
                            Zelfde adapters gebruik ik ook voor een tijdwaarneming systeem, wat ik ook op Xp niet werkend krijg.
                            Denk dus dat Prolific adapter en Xp geen vriendjes zijn.
                            Last edited by AH; 15-06-11, 11:56.
                            Anne Homan

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Originally posted by BJD
                              Ik weet niet of de silex drivers het zelfde probleem hebben, maar een tijdje terug was ik ergens waar ook een DCX lag. Toen ik via mijn AVM Fritz!Box (router/device server) een USB naar Serieel converter (DCX heeft RS485 én RS232) gebruikte, kon de Behringer software de compoort niet vinden. Rechtstreeks aangesloten leverde dit geen problemen op.
                              Ik denk dat (zoals bij veel routers) het USB deel vooral bedoeld is voor printers en harddisken. Ik heb een Silex (niet de wifi versie omdat ik had horen zeggen dat dit een zwak punt is, hiervoor een los accesspoint gekocht) en zowel direct via USB mijn 01V96 er op als ook een USB naar RS232 convertor met daaraan een Driverack 260 geeft geen problemen.

                              Naar ik weet zijn er hier op het forum meer mensen met goede ervaringen met de Silex-en. Ik heb het idee namelijk ook ooit hier op het forum gevonden.
                              Last edited by vasco; 16-06-11, 12:07.

                              Comment

                              Working...