Beste rendement upa 1 c

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

    Beste rendement upa 1 c

    Ik heb nu een aantal keer gewerkt met meyer upa. 1 c met originele processors.
    Ik heb nog te weinig ervaring met deze speakers.
    Op zich is het heel simpel,ik heb alles zo aangesloten zoals het moet is theoretisch werkt alles naar behoren.

    De speakers stuur ik aan met eintrappen van het duitse merk nova,
    Het model dxp 2300.
    Deze versterker is 2x 800 watt op 8 ohm en 2x 1200 op 4 ohm
    Gezien de specs van de speaker weet ik dat het vermogen te hoog isdus zet ik de versterkers maar voor de helft open

    Het enige waar ik tegen op loop is dat bij flinke uithalen van de zang de processor ingrijpt.
    Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen,de versterker heb ik ingesteld op 26 db inputsense

    Mijn vraag is hoe ikhet rendement zo hoog mogelijk kan krijgen.

    Graag een advies
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    #2
    Dat kun je doen door je versterker vol open te draaien.

    Comment

    • nolsmit
      • Oct 2007
      • 87

      #3
      Rendement upa 1 c

      Hoi dexter
      Dat begrijp ik ook maar bij het hogere vermogen van de versterker grijpt de limiter sneller in met als gevolg een nog lager rendement

      Gister heb ik het geprobeert de versterkers half open en ik had iets meer maar toch niet optimaal
      Dus mischien is er iemand die meer ervaring heeft met deze speaker
      Ik ben gewoon bang dat ik ze ondanks de limiter nog kan opblazen en dat zou jammer zijn want het geluid is echt super

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        UP{A-passief werd indertijd ( en nog steeds) aanbevolen met een 26dB versterker.
        Meer wordt inderdaad minder, dan grijpt de processor fijn in, en ben je je sound kwijt.