Control roland m400 mac

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijsverbeek
    • May 2011
    • 20

    Control roland m400 mac

    Hallo,

    Ik ben een beginnende geluid technicus, en moet binnenkort met een digitale mixer werken. Tot nu toe heb ik alleen met analoge mixers gewerkt, en heb dus totaal geen ervaring met digitale mixers. Om een beetje te kunnen uitproberen raadde een vriend mij het besturings programma van de m400 aan.
    Ik heb nogal wat zitten googlen voor een demootje ofzo. Maar heb niks kunnen vinden, weten jullie toevalling waar ik het zou kunnen downloaden? Daarbij zou het fijn zijn als het voor Osx is (mac)

    gr. Tijs
    _______________________________________________
    The King of Kings ;p
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

    #2
    Hoi Tijs,

    Ten eerste: welkom!

    Bij mijn weten heeft Roland geen M400 software voor Mac, alleen voor Windows.
    Die kwam ik op de eerste hit bij Google tegen.
    The Global website of Roland Corporation, a leading manufacturer and distributor of electronic musical instruments, including keyboards and synthesizers, guitar products, electronic percussion, digital recording equipment, amplifiers, audio processors, and multimedia products.


    Inderdaad jammer dat het niet voor Mac beschikbaar is. Maar met Bootcamp kom je een heel eind.

    Succes ermee.

    Comment

    • tijsverbeek
      • May 2011
      • 20

      #3
      Oké bedankt, ik heb inderdaad Bootcamp,
      dan zal ik het daar moeten uit proberen.
      Bedankt voor de moeite

      gr. Tijs
      _______________________________________________
      The King of Kings ;p

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Roland RCS software voor de V-Mixers is in de maak heb ik in de wandelgangen gehoord
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • tijsverbeek
          • May 2011
          • 20

          #5
          oké, wil je me een link sturen zodra het af is?
          _______________________________________________
          The King of Kings ;p

          Comment

          • Rock On
            • Jan 2004
            • 250

            #6
            @ tijsverbeek

            de RCS software is heel licht. Je installeert het niet eens. Onder Parallels draait het ook prima.
            Ik vind het niet zo veel toevoegen op de mixer, vooraf kan je bijna alle namen bij de kanalen instellen, en tijdens het mixen kan je kiezen voor onder andere een overzicht van alle meters, kan best handig zijn.
            Het grootste nadeel is dat je nog niet je User layer kan instellen, wellicht dat dit in de nieuwe versie (voor de M480) wel komt.
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Originally posted by tijsverbeek
              oké, wil je me een link sturen zodra het af is?
              Hier ga je toch niet voor zitten wachten op een ander als je het zelf in de gaten kan houden op de website van de fabrikant.

              Comment

              • Junior
                • Jan 2010
                • 114

                #8
                Moet je ook op een roland M400 mixen?
                of is dit gewoon wat je vriend je aanraadde?

                Anders zijn der nog genoeg andere offline softwares voor op je pc.
                Maar of dit voor jou werkt weet ik niet. je kan nu wel de offline software voor een M400 leren.
                Maar als je dan een yamaha 01v-96 krijgt ga je daar niet veel aan hebben.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Hele goede vraag van Junior, het heeft geen zin om met M400 software te spelen als je niet op deze mixer gaat werken. Gaat natuurlijk niet helemaal op, je krijgt altijd een idee bij de offline editor software inzake digitale mixers maar handig is het niet als je een andere mixer krijgt op de locatie. Alle software werkt ook weer anders.

                  Kijk naar welke digitale mixer je gaat gebruiken en zoek daar de offline editor software bij.
                  Last edited by vasco; 19-05-11, 12:30.

                  Comment

                  • tijsverbeek
                    • May 2011
                    • 20

                    #10
                    nee, ik ga niet op een R m400 mixen (offline dus), maar ik heb het alleen aangeraadde geregen, aangezien hij (en ik) beginnende geluidtechnicussen zijn, weet ik nog niet zo veel af van software enz. Maar als jij denkt dat dat beter werkt, zou ik het graag uitproberen.. Hoe heette die? Zit er dan zoveel verschil tussen de software?

                    gr Tijs
                    _______________________________________________
                    The King of Kings ;p

                    Comment

                    • marcelvanhassel
                      • Apr 2009
                      • 50

                      #11
                      Ha Tijs,

                      Leuk om jou tegen te komen op dit forum!
                      Ik ga er vanuit dat Quinten je dit heeft aangeraden en dit zal vooral zijn omdat ik Quinten wel eens op een klus heb meegenomen waar we met een M400 draaide.
                      Om digitale mixers beter te leren begrijpen is dit soort software inderdaad heel leuk. Echter hebben de Yamaha mixers wat betere OSX ondersteuning. (http://www.yamahaproaudio.com/produc...v96/index.html)
                      Je zou met allebei deze software eens wat kunnen spelen.

                      [@tijsverbeek]
                      Verder zal ik je tzt wel uitnodigen als ik de M400 voor die productie van 4 en 5 juli ga programmeren. (Heeft Quinten je daar al voor uitgenodigd? Kleine musicalproductie. We kunnen je hulp gebruiken op de zenders)

                      Om het niet al te offtopic te maken hier kun je me over die productie verder mailen. Dan kan het hier weer over de software van de M400 gaan ;-)
                      [/@tijsverbeek]

                      Groeten,
                      Marcel

                      Comment

                      • tijsverbeek
                        • May 2011
                        • 20

                        #12
                        Hé marcel,

                        ja de m400 heeft Q mij inderdaad aangeraden, ik zal eens wat gaan proberen met die yamaha software... En hij had mij al uitgenodigd om te zenderen (wat jij al zei)...

                        gr. Tijs
                        _______________________________________________
                        The King of Kings ;p

                        Comment

                        Working...