O1V96 compact rack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    O1V96 compact rack

    zopas een O1V96 aangeschaft om de analoge behringer eurodesk32 te vervangen en bijhorend effectrackje.
    Dit om alles wat compacter te maken tijdens transport en in kleinere zaaltjes.


    Nu wil ik een rackje/flightcase op maat maken voor deze 01V96.

    Maar wat steek er in nog meer in om het compact te houden en toch voldoende mee te hebben:
    ik zoek wat foto's en links met 01v rackjes om ideetjes op te doen:

    Waar ik zelf aan dacht:

    -flightcase met 01V96 bovenaan
    -met bovenop de xlr-inputs een plaatje om laptop op kwijt te kunnen
    onder O1V:
    -2x lampje met zwanehals
    -CD speler
    -2x 32bands EQ
    -(misschien een schuif voor de micro's: 4xsm58,4xsm57,1x606, DI, drumkit: of misschien toch maar apart kistje)

    achteraan :
    -ADA8000 (of beter ook vooraan plaatsen?)

    vergeet ik nog iets noodzakelijks ?

    Zijn er zulke standaardcases die hiervoor passen? (leverancier?)
    Last edited by Trooper; 18-05-11, 15:42.
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

    #2
    Skb's mighty Gigrig mischien?


    Met de optionele en inklapbare laptop shelf:


    En eventueel verwijderbare expander:
    Drummer en techniek freak.
    _____________________________________________

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Ik weet nu niet meer zo goed of de 01v96 beschikt over 31 band EQ op de outputs. En hoeveel er voorzien zijn?

      Comment

      • WesleyVDH
        • Oct 2010
        • 80

        #4
        Nee dit zit niet in een 01v96, vandaar die Behringer EQ van de TS.

        Comment

        • Trooper
          • Aug 2006
          • 90

          #5
          Originally posted by WesleyVDH
          Nee dit zit niet in een 01v96, vandaar die Behringer EQ van de TS.

          of het een behringer wordt weet ik nog niet,
          alleszinds een 2x31 bands,

          had voornamelijk graag geweten wat er nog zoal samen met een 01V96 in een rack hoort te zitten om het compact maar voldoende te houden.



          ik kan natuurlijk ook de rack groter laten maken met 2 grote schuiven voor micro's en kabels. maar dat zit dan sowieso onder de apparatuur

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Ipv die tehringer EQ, zou ik die pakken van Alesis: 8 kanalen 31band EQ in 1 module. Heb je voor al uw outputs EQ, en win je veel plaats.

            Last edited by frederic; 18-05-11, 14:38.

            Comment

            • Trooper
              • Aug 2006
              • 90

              #7
              @frederic, : ziet er idd een leuk ding uit, en prijs is ongeveer 500€ bij eerste opzoekingswerk,


              ik dacht wel dat er al op de aux van de O1V al een EQ beschikbaar is, natuurlijk niet zo uitgebreid maar voor low-budget optredens zou ik de monitors toch met de EQ van de O1V moeten kunnen doen.

              en een andere optie is nog de zangkanalen apart te EQ'en op een andere layer voor de monitors.

              Comment

              • Trooper
                • Aug 2006
                • 90

                #8
                Dus, bij gebruik van de DEQ equaliser en de ADA8000:

                schakel ik dan op volgende manier:


                O1V96 optisch UIT naar DEQ optisch IN
                DEQ optisch UIT naar ADAT8000 optisch IN
                ADAT 8000 analoog UIT naar monitors

                extra inputs naar ADAT8000 analoog IN
                ADAT8000 optisch UIT naar 01V96 optisch IN


                Hoeveel Units gebruikt de O1V96 in een 19¨mixer op de bovenzijde.

                Comment

                • bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

                  #9
                  O1v/96 is uit m'n hoofd 12 he diep.
                  Ik heb er jarenlang 1 in een Prodjuser 14-6 slantcase gehad.
                  Bovenop de mixer met daarachter een Presonus Digimax.
                  Aan de voorkant had ik dan 2 buizen preamps, Alesis HD24 en een Mackie Quad eq ( erg handig voor 4 groepjes monitor)

                  Kistje gaat nog steeds mee, maar nu met een LS9.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                  Comment

                  • Trooper
                    • Aug 2006
                    • 90

                    #10
                    het is geworden,

                    een stolpcase met
                    boven: ov196
                    onder 4units:
                    1x adda8000 behringer 8 input/output
                    1x cd speler
                    1x DEQ 8xequaliser

                    achterzijde stolpcase:
                    patch panel 24x XLR in (16 XLR naar O1V96, 8x XLR naar ADDA8000)
                    patch panel 8x XLR out (ADDA8000 :1-6 XLR naar monitor, 7-8: naar STEREO-versterker)

                    Apparaten zijn onderling zo geschakeld:
                    O1v96 adat OUT --> DEQ eq adat IN
                    DEQ eq adat out --> ADDA8000 adat in --> ADDA 8000 XLR out naar monitor + stereo

                    extra micro inputs ADDA8000 XLR in --> ADDA8000 adat out --> 01v96 adat in
                    (adda8000 wil ik gebruiken voor alle drum-mics vanaf kan 17-24 op 01v96)

                    Patchpanel, telkens met Neutrik fiches, kabeltjes van patch naar 01V en ADDA8000 max 1meter.


                    Deze middag even getest of alle verbinden van patch naar ov1 en adda8000 OK waren.
                    Alles lijkt ok, maar bij het inschakelen van Fantoomvoeding: KRAAK op verschillende kanalen. Bij de ene al meer dan de andere.
                    En op 01v kan ik per 4 inschakelen, op de adda8000 slechts met 1 knopje alle phantom.

                    Is er een manier om geen gekraak te hebben als ik phantoom wil gebruiken (behalve de multi rechstreeks in de tafel te steken voor de kanalen waar ik phantoom voor nodig heb)

                    Waar zit eigenlijk het probleem dat er kraak-geluiden opkomen na een patchpanel?
                    Last edited by Trooper; 26-07-11, 14:56.

                    Comment

                    • RonaldH
                      • Aug 2009
                      • 274

                      #11
                      Lijkt mij een probleem met de bekabeling, er zijn natuurlijk van die dunne microfoonkabeltjes met zwarte (geleidende) kunststof afscherming, die ook de phantomspanning geleiden. Die zwarte kunststof moet niet in contact komen met de pinnen 2 en 3 van de XLR connector/chassisdeel.
                      Er is meer te koop dan je betalen kunt

                      Comment

                      • Trooper
                        • Aug 2006
                        • 90

                        #12
                        Originally posted by RonaldH
                        Lijkt mij een probleem met de bekabeling, er zijn natuurlijk van die dunne microfoonkabeltjes met zwarte (geleidende) kunststof afscherming, die ook de phantomspanning geleiden. Die zwarte kunststof moet niet in contact komen met de pinnen 2 en 3 van de XLR connector/chassisdeel.

                        gebruikte kabel is procab mc305,
                        zal mijn soldeerpunten eens nakijken

                        Comment

                        • RonaldH
                          • Aug 2009
                          • 274

                          #13
                          Originally posted by Trooper
                          gebruikte kabel is procab mc305,
                          zal mijn soldeerpunten eens nakijken
                          Deze kabel heeft niet de door mij aangehaalde kunststof afscherming
                          Er is meer te koop dan je betalen kunt

                          Comment

                          • Trooper
                            • Aug 2006
                            • 90

                            #14
                            degene waar een probleem- kraak zit, zijn de mannelijke XLR's met een 90°hoek, connector is neutrick.

                            en even geprobeerd met een rechte neutrick, bij de rechte geen probleem.
                            ik heb het gevoel dat de 90°neutrick iets meer speling heeft op de ingangen van de 01v en daardoor soms wel soms/geen contact maakt.
                            Bij een rechte neutrick heb ik dat probleem van speling niet.


                            maar voor mijn flightcase waar mijn ADDA8000 vooraan zit, kan ik bijna niet anders dan een 90°neutrick gebruiken



                            het zijn allemaal metalen behuizingen van de neutricks,
                            misschien eens proberen met de behuizing mee aan afscherming te solderen? ook aan het patchpanel kant?
                            Last edited by Trooper; 26-07-11, 19:39.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by Trooper
                              degene waar een probleem- kraak zit, zijn de mannelijke XLR's met een 90°hoek, connector is neutrick.

                              en even geprobeerd met een rechte neutrick, bij de rechte geen probleem.
                              ik heb het gevoel dat de 90°neutrick iets meer speling heeft op de ingangen van de 01v en daardoor soms wel soms/geen contact maakt.
                              Bij een rechte neutrick heb ik dat probleem van speling niet.


                              maar voor mijn flightcase waar mijn ADDA8000 vooraan zit, kan ik bijna niet anders dan een 90°neutrick gebruiken



                              het zijn allemaal metalen behuizingen van de neutricks,
                              misschien eens proberen met de behuizing mee aan afscherming te solderen? ook aan het patchpanel kant?
                              Ik heb een licht vermoeden dat het probleem niet zit aan de 90° pluggen van Neutrick, maar aan de kwaliteit van pluggen in de toestellen die je gebruikt. Zeker met die ADDA8000 tehringerdoosjes. Gebruik een octamic van RME of een Octopre van Focusrite, en je zal al veel minder problemen hebben.

                              Comment

                              Working...