Meningen gevraagd!! Kom er zelf niet uit!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wayneheadx
    • Nov 2009
    • 33

    Meningen gevraagd!! Kom er zelf niet uit!

    Beste allemaal,

    Ik ben op zoek naar een nieuw actief pa setje.
    Wordt gebruikt voor drive-in shows.
    Alle muziek genres.
    Maximaal 200 man.

    Ik heb keuze uit een aantal setjes die ik hier en daar heb gevonden.
    Ik heb dus een simpele vraag, naar welke set gaat jou voorkeur uit?

    Set 1:
    - Tops: 2xRCF 322A
    - Subs: 1xMackie SRM 1501A
    2e hands voor +- 1400 euro.

    Set2:
    - Tops: 2xMackie SRM450 (niet V2)
    - Subs: 1xMackie SRM 1501A
    2e hands voor +- 1100 euro

    Set3:
    - Tops: 2xMackie SRM450 (niet V2)
    - Subs: Een nieuwe sub uit winkel naar keuze?
    voor +- 1300 euro

    Set4:
    - Tops: 2xDb Technologies Opera 205 live
    - Subs: 2xDb Technologies Sub 05
    2e hands voor +- 1250 euro

    Set5:
    - Tops: 2xDb Technologies Cromo 10 of 12
    - Subs: 1xDb Technologies Sub 05
    Nieuwe set voor 1200 euro. incl speakerstands + kabels.

    Set6:
    - Tops: 2xMackie Thump TH-15A
    - Subs: 1xMackie SRM 1801
    Nieuwe set voor 1150 euro. incl speakerstands + kabels.

    Laat me weten welke jij zou kiezen en waarom, want ik kom er zelf zo 1,2,3 niet meer uit!

    Cheers!



    Tussenstand tot nu toe:
    Set1: 2 stem
    Set2: 1 stem
    Set3: 1 stem
    Set4: 1 stem
    Set5: 0 stem
    Set6: 0 stem
    Last edited by Wayneheadx; 18-05-11, 12:06.
  • Tom06
    • Aug 2009
    • 161

    #2
    Zoieso als je voor een srm gaat zou ik proberen een v1 te bemachtigen, zoals je zelf al aangaf.

    Set2 lijkt me wel wat, kan je ook nog uitbreiden
    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

    Comment

    • mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

      #3
      tot 200 personen? Zeker eens gaan luisteren naar het nieuwe milan-systeem van turbosound dan

      Comment

      • Wayneheadx
        • Nov 2009
        • 33

        #4
        Originally posted by Tom06
        Zoieso als je voor een srm gaat zou ik proberen een v1 te bemachtigen, zoals je zelf al aangaf.

        Set2 lijkt me wel wat, kan je ook nog uitbreiden
        Dank voor je advies over de mackies, kzat zelf ook inderdaad alleen naar de V1 te kijken.
        Bedankt voor je mening, set2 heeft 1 streepje

        Originally posted by mrVazil
        tot 200 personen? Zeker eens gaan luisteren naar het nieuwe milan-systeem van turbosound dan
        Bedankt voor je onwijs nuttige bijdrage...

        Comment

        • mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

          #5
          Originally posted by Wayneheadx
          p.s. Heb je zelf een setje te koop, of weet je ergens een setje... let me know!:
          Ik haal hieruit dat je open staat voor advies? De milan reeks is een actieve reeks, dus ik dacht het even te vermelden?

          Comment

          • Wayneheadx
            • Nov 2009
            • 33

            #6
            Originally posted by mrVazil
            Ik haal hieruit dat je open staat voor advies? De milan reeks is een actieve reeks, dus ik dacht het even te vermelden?
            Ja oke, dat is ook wel goed.. alleen iets meer info zou wel nuttig zijn.
            Kzou graag horen waarom jij vind dat je gegeven advies waardig is om naar te gaan kijken/luisteren? Welke prijs klasse? Heb je ze zelf ook? Wat maakt ze interessanter dan mn genoemde setjes? Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit van turbosound gehoord... Dus ik zou het denk ik eerder bij mn genoemde merken houden tenzij je met goede argumenten komt...

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Turbosound behoort absoluut tot de topmerken op pro-audio gebied. Ik heb de milan toppen eens 1 op 1 vergeleken met een EON uit dezelfde prijsklasse (typenummer vergeten) en daarbij was de milan de duidelijke winnaar. Ik was er zeker enthousiast over.

              Ook vanuit mij het advies om de turbosound milan mee te nemen in je lijstje.

              Edit: winkelprijs 900 inc btw per top en de sub nog een stuk meer. waarschijnlijk dus boven je budget... Heb je het geld voor 2 toppen dan zou ik dat zeker overwegen, en eventueel later nog 1 of twee subs extra aanschaffen. De toppen staan ook stand-alone zeker hun mannetje en hebben dan een hee aardige laag weergave.
              Last edited by Big Bang; 17-05-11, 20:18.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit van turbosound gehoord... Dus ik zou het denk ik eerder bij mn genoemde merken houden tenzij je met goede argumenten komt...
                Het is niet omdat JIJ er nog nooit van gehoord hebt dat ze niet goed zijn! Dat is wel echt egocentrisch en kort door de bocht!
                Dat Milan-systeem is zeker een optie! En neen, ik heb geen aandelen van Turbosound en verkoop zelf ook dB tech... maar eerlijk is eerlijk.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

                  #9
                  Wij hebben ze zelf ook, twee topjes en één sub. Afgelopen vrijdag nog een klein feestje voor 200 personen op gedaan en dat gaat lekker luid en lekker zuiver zonder te clippen. Binnenkort gaan we ze ook testen op pa-werk, maar daar heb ik nu dus geen info over. Hebben al meermaals dienst gedaan op feestjes, bruiloften, galabals, ... en nog nooit slechte reacties over gehoord. Laatst nog een setje verkocht aan iemand die er zijn passieve RCF set mee vervangen heeft.

                  Ik zie net dat je prijzen had gepost in je eerste post, daar heb ik even over gekeken, sorry. Milan is een nieuw systeem, dus nog niet tweedehands te vinden, en daarom mss boven je budget? (prijs is hier eerder al genoemd).

                  Comment

                  • timedriver
                    • Sep 2010
                    • 144

                    #10
                    Mijn advies uit de bovenstaande setjes: nummer 1. De 322 geeft alleen al een behoorlijke basweergave. Voor setjes tot een man of 70 neem je alleen de twee toppen, daarboven incl. sub.

                    Milan is leuk, maar past niet bij de bedragen die hierboven genoemd staan. Ik vind persoonlijk 200 man aardig veel voor een dergelijke set. Daar mag in mijn ogen minimaal wel een basje bij...

                    Originally posted by laserguy
                    Het is niet omdat JIJ er nog nooit van gehoord hebt dat ze niet goed zijn! Dat is wel echt egocentrisch en kort door de bocht!
                    Chill Winston! Niet iedereen is volledig op de hoogte van alle produkten en merken in de licht en geluid wereld...
                    Last edited by timedriver; 17-05-11, 20:48.
                    I am a Timedriver!

                    Comment

                    • stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

                      #11
                      zou persoonlijk voor de SRM450's (V1) gaan alleen zou ik kijken voor 18" subs eronder, ben zelf best wel gecharmeerd van de SWA1801's van mackie zelf en die zijn 2e hands ook redelijk betaalbaar

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        Chill Winston! Niet iedereen is volledig op de hoogte van alle produkten en merken in de licht en geluid wereld...
                        Nee, daarom juist is het fout om het al onmiddellijk als slecht te beschouwen!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by laserguy
                          Nee, daarom juist is het fout om het al onmiddellijk als slecht te beschouwen!
                          Staat er ergens dat het slecht zou zijn? Dat lees ik nergens.

                          Ik kan me voorstellen dat gezien de al grote keuze waar TS niet uitkomt, extra aanvullingen het zeker niet makkelijker maken.
                          Ook is duidelijk aan de vermelde prijzen te zien, dat TS zo ongeveer 1200 a 1400 euro uit wil geven.

                          Comment

                          • Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

                            #14
                            Originally posted by DJ Antoon
                            Staat er ergens dat het slecht zou zijn? Dat lees ik nergens.

                            Ik kan me voorstellen dat gezien de al grote keuze waar TS niet uitkomt, extra aanvullingen het zeker niet makkelijker maken.
                            Ook is duidelijk aan de vermelde prijzen te zien, dat TS zo ongeveer 1200 a 1400 euro uit wil geven.
                            Maar de TS had al redelijk bedacht wat hij wilde (beperkte keuze) RCF, Mackie en DB. Er is zoveel meer....

                            En je hoeft niet alle merken te kennen, maar als je nog nooit van turbosound hebt gehoord, dan heb je toch echt te weinig gelezen hier op het forum, en wellicht ook de zoekfunctie niet gebruikt .

                            Het blijft moeilijk, en je kunt elke euro maar 1 keer uitgeven....
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                            Comment

                            • HR Soundproductions
                              • Oct 2005
                              • 650

                              #15
                              Over set 6 heb ik in een ander topic al eens iets gezegd.


                              De SRM450 is nog altijd een prima speaker, dus geen slechte keuze zou je denken. Inmiddels zijn er tal van alternatieven op de markt.

                              Wat betreft de sub; Db Technologies Sub 05 is een goed presterende sub en deze zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. Ook de Opera kastjes doen het helemaal niet slecht. Wel met een kleine kanttekening dat ze een beetje weinig power hebben. De specs spreken wel over 123 dB, maar ik betwijfel dat.

                              Mijn voorkeur zou naar set 4 uitgaan. Leuk presterende set voor een leuke prijs, en je hebt een dubbele sub. Het is altijd prettig als je een net wat grotere groep wilt doen en je hebt een dubbele sub. Ook op lagere volumes klinkt het net wat drukvoller. Optisch staat het ook beter om 2 subs te hebben (en het oog wil ook wat nietwaar)
                              Last edited by HR Soundproductions; 18-05-11, 08:41.

                              Comment

                              Working...