BSS AR133 als lijntrafo gebruiken.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Co productions
    • May 2011
    • 6

    BSS AR133 als lijntrafo gebruiken.

    Ik lees nogal tegenstrijdige dingen op internet.
    Ik heb eigenlijk een lijntrafo nodig, om een 50hz brom uit een installatie te halen (geen vaste opstelling). Alleen niemand hier in de buurt heeft lijntrafo's op voorraad, nu zit ik eraan te denken om gewoon een BSS AR 133 te gebruiken.
    De brom komt niet bij de band vandaan en ook niet bij 1 van de 12 zenders. Alles is aangesloten op 1 stroomgroep.
    Naast de 50hz brom horen iwij ook de dimmer over de speakers terugkomen. De dimmer zit op een aparte (volgens de tekeningen) krachtstroomgroep.
    IS er een kans dat de DI het probleem (voor een deel) gaat oplossen? Of wordt het probleem alleen maar groter. Als laatste reding kan ik ook de aarde van de XLR losknippen maar de plek tussen het podium en de FOH is 30 meter.

    Edit: kleine toevoeging, wij kunnen maar 4 uur voor de voorstelling de zaal in, daarom wil ik dat niet afwachten en erachter komen dat het niet werkt of dat het nog erger wordt.
    We hebben al diverse andere stroomgroepen geprobeerd, maar dat had tot nu toe geen effect. Het enieg dat we konden concluderen was dat de technische tekeningen niet kloppen met de werkelijkheid.
    Last edited by Co productions; 14-05-11, 11:01.
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Wanneer treedt de brom op?

    Is hij ook aanwezig als alle kanalen gemute zijn?

    ook over de monitors?

    is er NEON verlichting vlakbij aanwezig?

    Iets meer info is gewenst...
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • Co productions
      • May 2011
      • 6

      #3
      De brom is heel soms niet aanwezig, zoweizo niet bij de 2 generale repetities, alleen 3 minuten na het beginnen van de eerste show kwam hij tevoorschijn.

      Brom is voor zover ik weet niet over de monitoren te horen, maar deze staan heel zacht, de drummer speelt met koptelefoon.

      Ook wanneer alle kanalen op mute staan is de brom aanwezig.

      De volgende dingen hebben we al gedaan:
      Band losgekoppeld van PA
      Stroom bij de band losgekoppeld
      Zenders losgekoppeld
      Stroom bij zenders losgekoppeld


      Er is geen neon, of TL in de buurt en zou volgens de tekeningen en voor zover we dat hebben kunnen uittesten ook niet op dezelfde groep moeten zitten. We hebben geen toegang tot het hele pand. Dus 100% zekerheid is er niet.

      In de pauze hebben wij nog snel geprobeerd met de aanwezige 230 groepen het probleem op te lossen. De brom was nu sosm wel iets minder maar wel aanwezig, nadeel hiervan is dat de FOH en Stage niet meer op dezelfde groep zitten.

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #4
        Als je het hebt over lijn-trafo's wordt je blij van DEZE...
        Er zijn genoeg online winkels 'vandaag besteld morgen in huis', dus op voorraad bij lokale boer hoeft niet... tenzij je niet 1 dag kunt wachten, danwel in het weekend zit natuurlijk ...
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • Co productions
          • May 2011
          • 6

          #5
          Helaas een dag wachten zit er niet in vandaag en morgen 4 voorstellingen. En maandag is het afgelopen...

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            Originally posted by Co productions
            Helaas een dag wachten zit er niet in vandaag en morgen 4 voorstellingen. En maandag is het afgelopen...
            Je kunt zoiets ook prima zelf maken... moet je wel de juiste trafo's hebben natuurlijk...

            Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand met een lijn-trafo op rij-afstand van jullie zit. Bellen en zoeken is mijn advies dan ...

            Waar zitten jullie?
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            • Co productions
              • May 2011
              • 6

              #7
              Den Haag, probleem is meer dat alle serieuze verhuur bedrijven er niet zijn op zaterdag.

              Heb wel goed nieuws, krijg net een telefoontje dat we er nu al in kunnen. Dus even heef veel krachtstroomkabel inpakken en kijken of er daar nog een andere betere groep is. EN kijken of de bss een oplossing gaat zijn. Bedankt voor de adviezen.

              Comment

              • Co productions
                • May 2011
                • 6

                #8
                Even een kleine update.

                Bij aankomst in de zaal was de brom helaas verdwenen. Dus wat we gedaan hebben is dat we het gebouw hebben afgezocht naar een 380 groep en daar de spanning afgetapt. Daarnaast hebben we een DI tussen de mixer en versterker gezet.

                Op een heel klein bijna onhoorbaar sisje na is er tijdens de shows geen brom meer opgetreden.

                Maandag dan toch nog maar een paar extra LA linetrafo's kopen.

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Goed bezig: Het zekere voor het onzekere nemen is erg verstandig in een geval als dit! Je gaat wellicht niet meer achter de exacte oorzaak komen. Maar wil je er toch nog naar gaan zoeken: Ik denk bij dit verhaal heel erg aan een vervuilde, of slecht functionerende aarde. Het zou zomaar eens kunnen dat er iets is dat de aarde vervuilt tijdens de shows, iets dat er tijdens de generale repetities nog niet was. Een aardlus is er namelijk niet opeens wel of niet, tenzij er ondeugdelijke bekabeling in het spel is. Maar dat van die vervuilde aarde is een (onderbouwde) gok. Systematisch zoeken is beter, maar dat vind ik met aardproblemen niet altijd even makkelijk.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Originally posted by Co productions
                    Even een kleine update.

                    Bij aankomst in de zaal was de brom helaas verdwenen. Dus wat we gedaan hebben is dat we het gebouw hebben afgezocht naar een 380 groep en daar de spanning afgetapt. Daarnaast hebben we een DI tussen de mixer en versterker gezet.

                    Op een heel klein bijna onhoorbaar sisje na is er tijdens de shows geen brom meer opgetreden.

                    Maandag dan toch nog maar een paar extra LA linetrafo's kopen.
                    Heb je ook al eens geprobeerd de mixer los te koppelen van PA? (is er brom dan hebben trafo's geen zin tussen de mixer en PA)

                    Heb je al naar de mixer geluisterd zonder dat ie aan de PA hangt? (zo ja dan hebben trafo's geen zin).

                    Check ook je inserts eens. Ongebalanceerde inserts willen ook nog wel eens brom/ruis veroorzaken.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

                      #11
                      http://www.tripleaudio.nl/?grp=1491 Hier verkopen ze ook nette lijn trafo's

                      Comment

                      • Co productions
                        • May 2011
                        • 6

                        #12
                        Ik heb zelf erg goede ervaringen met LA Audio, daar hebben we er ook een klein aantal van (duidelijk niet genoeg zo bleek dit weekend).

                        Het grootste probleem was uiteindelijk dat de brom weg was toebn we de tijd hadden om het uit te zoeken. Uiteindelijk lag de oplossing of bij het gebruik van de DI of de andere stroomgroep.

                        Comment

                        Working...