Electro Voice X Array set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xtreme18
    • Aug 2005
    • 53

    Electro Voice X Array set

    Geachte mede forumleden!

    Ik heb voor binnenkort een geluidset gehuurd... Het betreft een tentfeest; lees, DJ + artiesten+ bier gooien!

    In dit geval dus een Electro Voice X Array set bestaande uit:

    4x Sub
    4x Bas
    4x top

    Het gaat om een tent van 15mtr breed bij 40 mtr lang. Verwacht worden er ongeveer 1000-1200 personen.

    Ik heb zelf nog nooit met deze set gewerkt, maar zij ner hier mensen met ervaring hiermee? Is dit genoeg voor een feesttent op het gras... Vooral het laag dan.

    Ik hoor graag jullie ervaringen!
  • Koen De Paepe
    • Nov 2009
    • 52

    #2
    Die set zou zeker moeten volstaan. Ik heb gebruik zelf 4 Xn toppen en 4 X-subs tot 1000 personen en ik heb nog nooit geluid tekort gekomen.
    Zijn het Xf of Xn toppen en ga je ze stacken of vliegen? Zijn het de X-array Xds subs of de X-line X-sub. Allebei de subs volstaan zeker maar de Xds heeft toch nog iets meer output dan de X-sub.

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Hier ga je een leuke avond mee hebben.

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        Zou deze vraag niet iets logischer zijn geweest VOORDAT je de set gehuurd hebt?

        Mvg,

        Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Het sub is in deze de zwakste schakel, dat ben je in een tent kwijt doordat het, in tegenstelling tot het mid/hoog, niet door de tent gereflecteerd wordt.
          Dus als je twijfelt of het voldoende is zou ik een paar extra subs bijhuren.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Raymond Bancken
            • Feb 2006
            • 23

            #6
            Als dit setje bestaat uit 2 x Xsub, 2x Xb, 2 x Xn per kant is het sub zeker niet de zwakste schakel. Je hebt per kant dan 10 x een 18" wapperen. (4 x voor sub 6 x voor low).

            Comment

            • Xtreme18
              • Aug 2005
              • 53

              #7
              Ik durf geen uitspraken doen over de ype speakers. Uit men hoofd krijg ik 2x sub 2x bas en 2 toppen per kant.

              Zat inderdaad nog even te twijfelen over het laag.

              Ik ga het wel meemaken! In elk geval bedankt voro jullie reacties!

              Comment

              • HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Het sub is in deze de zwakste schakel, dat ben je in een tent kwijt doordat het, in tegenstelling tot het mid/hoog, niet door de tent gereflecteerd wordt.
                Dus als je twijfelt of het voldoende is zou ik een paar extra subs bijhuren.
                Daar heb je en punt, maar ik denk dat je met deze set het wel red. Set presteert gewoon goed. Ik neem aan dat je dit ook aan de verhuurder hebt gevraagd??? Wat zei hierop???

                Comment

                • cru
                  • Sep 2003
                  • 106

                  #9
                  Ik werk al meer dan een decennium met X-array en zelden het gevoel dat ik iets tekortkwam. Basissetje met Xn, Xb en XDS of X-sub zal wel volstaan voor 1200 man. Toppen hoog genoeg boven de hoofdjes en van de tentwanden afblijven is de boodschap. Als het Xf toppen zijn kom je er met de 40° horizontaal nog makkelijker (en verder).
                  Last edited by cru; 28-05-11, 13:31.

                  Comment

                  Working...