T80, M400, LS9, SI Compact... iets anders ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

    T80, M400, LS9, SI Compact... iets anders ?

    Ok, er lopen al enkele discussies over digi-tafels maar ik kom er toch niet uit.
    Uiteindelijk gaan we ook de stap naar digitaal maken, budget : 10k ex btw.

    - T80 lijkt mij wel wat qua mogelijkheden maar volgens een andere discussie zou die snel "vollopen"... momenteel werk ik oa met een GL2800 en dit voldoet klankmatig voor mij. (Ja ik weet ook dat er beter spul is...) Er vanuit gaande dat de iDR32-rack toch nog beter presteert dan een GL2800 zou dit dus kunnen. En dit valt binnen mijn budget, toch belangrijk. Maare geen ervaring met dit toestel.
    - M400 wordt hier door bijna iedereen in de hemel geprezen en klinkt ook niet verkeerd. Hier heb ik al enkele keren met gewerkt, was klankmatig in orde. Met 2x s1608 valt dit nog net binnen het budget.
    Toch werd er in een vorige discussie gesproken over ruisproblemen met Sennheiser iem systemen. Ik gebruik enkele G2's en zelfs nog een G1, alsook een PSM700. Is hier nog steeds een probleem mee of is dit al verholpen ? Nog andere iem's aanschaffen valt wel buiten mijn budget...
    - LS9 met digisnake valt buiten het budget, klinkt nogal kil volgens mij... maar werkt werkt wel makkelijk. Liefst zou ik wel van de dikke multi's af zijn, dus de goede oude LS9 is in dat opzicht niet mijn favoriet.
    - SI Compact ziet er eenvoudig in bediening uit . Wegens het niet direct voorhanden zijn van een digimulti systeem, ook niet echt favoriet. Met deze tafel heb ik ook geen ervaringen. Wel een positieve review over gelezen...

    Moest er hier iemand zijn met een A&H iLive t zou ik graag enkele gebruikerservaringen horen of eens afspreken om de tafel naderbij bekijken. Naar een verdeler gaan kan ik ook natuurlijk maar dan krijg je weer van die typische verkoopspraatjes...
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Mss kun je ook de Digico SD11 nog overwegen?
    Deze kost - zonder D rack - 8999,-.
    Met, zit je op iets van 11.599,=
    En je hebt een behoorlijk touchscreen!

    2 x een S1608 lijkt een uitkomst on stage.
    Ik heb echter van horen zeggen(!) dat de
    convertors van de 1608 het niet halen bij die van
    de S4000.
    Verder werkt pro audio met Madi en Roland met Reac.
    Wel is er weer een dure module te koop van Reac naar Madi,
    sja, 't blijft Roland..... bouwt enorm goeie keyboards, toch?

    T80 en de SI C ken ik niet, wel vind ik de laatste een deksels
    klein display hebben.

    grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Originally posted by NesCio01

      2 x een S1608 lijkt een uitkomst on stage.
      Ik heb echter van horen zeggen(!) dat de
      convertors van de 1608 het niet halen bij die van
      de S4000.

      De S-4000 is dan ook een heel stuk duurder dan twee 1608's, € 5499,- tegen € 3200,- voor twee 1608's (bruto advies). Nadeel van een enkele S-4000 is dat je dan slechts 8 outputs ter beschikking hebt. Klankmatig is de 1608 echt prima in orde en het maakt je flexibel in de mogelijkheden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Voor de roland is een simpele fix aanwezig (in de vorm van een zelf te maken tussenkabeltje) welke het probleem zou moeten verhelpen. Andere IEM's aanschaffen is dus niet nodig.

        Comment

        • zjeten
          • Mar 2003
          • 331

          #5
          Van waar ben je? heb een collega die met de R72 werkt en met de T112.
          Is er tevreden over. Wel enkele minpuntjes ondervonden in het begin.
          Er steekt in 1 toestel al een nieuwe voeding en de kanaal schermpjes waren niet egaal het zelfde kleur. Is vervangen geweest door A&H.
          Wat wel volgens mijn collega een sterk punt is de communicatie met A&H.
          Als er een paar mensen enkele interresante hints geven passen ze nogal snel de software aan en implementeren ze het. De laatste tijd heeft hij geen problemen meer gehad met de tafel. Hij leest nu en dan ook hier mee,misschien post hij ook nog wel een reactie. Ik zou kiezen tussen SD11 en de T80.
          De bediening van de T80 is heel gemakkelijk. In de nieuwe versies zitten er ook beter touch screens heb ik mij laten wijsmaken.
          Je hebt een mix knop per kanaal en als je op de mix knop drukt zie je uw schuif pot meters verplaatsen en zie je direkt in welke monitor dat instrument zit. Als je op de mix knop drukt boven een schuif pot van een aux zie je direkt welke kanalen allemaal in die aux zitten.
          Vind ik heel tof werken.
          Met de SD11 heb je dan de naam mee en ook wel de kwaliteit.
          Vriendelijke groeten,
          Jeffrey

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            De A&H R72 zou ik persoonlijk links laten liggen; leuk voor een vaste tech die het ding kent maar ik heb er een uurtje op zitten spelen en was erg teleurgesteld. Compleet niet intuitief. Probeer voor de grap maar eens een gain te ontdekken of vinden... Zit er wel op maar eerst naar een menutje toe; duurt te lang.

            De T80 en T112 zijn een stuk makkelijker in gebruik.

            Persoonlijk zou ik voor de M400 gaan met S1608's of S0808's met een S4000M (merger)
            De SD11 is ook het overwegen waard maar het blijft een beetje appels met peren t.o.v. de Roland. 8 faders in 6 banken is ook zo wat. 2 maal 24 is wellicht prettiger.
            De SiCompact zal ongetwijfeld goed gaan klinken en lijkt erg prettig te werken (wat ik van de filmpjes op de site kan zien) maar mist het nodige en valt waarschijnlijk buiten budget.
            De LS9 is een goude oude met veel acceptatie die hier ook in de loods staat maar met duidelijke beperkingen.
            Last edited by moderator; 29-04-11, 06:45.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

              #7
              Als je de M400 overweegt ook eens kijken naar de M300 en M480.
              Vooral de M300 heeft een aantal hele goede verbeterpunten voor livewerk tov de M400!!!
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

              Comment

              • Lieven
                • Jun 2009
                • 26

                #8
                Originally posted by MusicSupport
                De A&H R72 zou ik persoonlijk links laten liggen; leuk voor een vaste tech die het ding kent maar ik heb er een uurtje op zitten spelen en was erg teleurgesteld. Compleet niet intuitief. Probeer voor de grap maar eens een gain te ontdekken of vinden... Zit er wel op maar eerst naar een menutje toe; duurt te lang.
                Music Support, zoals ZJeten aangeeft heb ik zowel de R72 als de T112 in mijn bezit. De R72 is inderdaad minder toegankelijk voor gast tech maar de gain is wel degelijk snel bereikbaar. Wanneer je het knopje 'alt vieuw' indrukt word de pan draai knop de gain knop en kan je heel snel alle gains aanpassen per kanaal. vooral de ipad toepassing vind ik supper om naast de muziekant te staan en zijn mix te regelen. Ik heb deze ongeveer 2 jaar en heb geen enkel probleem meer gehad. Een power supply kan altijd defect gaan, ik heb nu een backup power + UPS. 'vollopen' heb ik nog niet gehad en gebruik die soms met 48+ inputs . Met de T112 konden alle gasttechs snel overweg.Tot hier toe niks dan positieve ervaringen. Wat mij vooral bekoort is de flexibiliteit om de mixer configuratie vrij aan te passen. soms heb ik veel mono auxen nodig en de dag nadien meer stereo aux. de volgende show heb ik 12 subgroepen nodig . Dit is allemaal in te stellen er zijn 32 bussen toe te wijzen aan mono/stereo aux, subgroep,M,LCR, LCR+SUB ,LR+SUB enz

                mvg

                Lieven

                Comment

                • Beldog
                  • May 2004
                  • 140

                  #9
                  Zoals ik al eerder aangaf lijkt de T80 wel erg interessant. Ik hoor hier nu toch ook positieve feedback.
                  De R72 van A&H lijkt mij ook net iets te compact, ik vrees dat ik dan constant tussen de layers zit te switchen...
                  @Lieven : Zou ik niet eens kunnen langskomen om wat gebruikservaringen te horen en de tafel eens te bekijken ? Ik kom uit Oost-Vlaanderen.

                  Comment

                  • zjeten
                    • Mar 2003
                    • 331

                    #10
                    Toen ik 2 jaar geleden de R72 zag staan op frankfurt dacht ik ook bij mezelf. Wat een onhandige tafel is dit tot ik er eens 10 minuten uitleg over kreeg. Na die 10 minuten vind ik dit een heel gemakkelijkere tafel.
                    Als je naar verschillende bands gaat en +28 kanalen met 8 monitors is ze idd misschien wel beetje te klein. Maar vind het een gemakkelijke tafel.
                    Wat wel heel belangrijk is aan die R72 is een zeer goede touchscreen en
                    daar is A&H wel in geslaagd vind ik.
                    Groeten,
                    Jeffrey

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Als je het concept digisnake met stagebox, en controler als foh wil, is momenteel A&H met zijn Ilive T series het beste op de markt, als je spreekt over een budget minder dan 15k.
                      Alleen niet veel gasttechniekers kunnen met die tafel overweg. Dat is het probleem.

                      Het is afwachten hoe Soundcraft SI compact zal evolueren.
                      In ieder geval hebben zo de LS9 afgetroeft.

                      Comment

                      • drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

                        #12
                        Als je budget hebt voor een T80 gewoon testen is de boodschap, eens je overweg bent met een type van A&H kan je met al de andere ook overweg en er lopen er toch wel al een paar rond in vlaanderen.

                        Yamaha LS9 is niet te vergelijk, was er ook meer dan 5 jaar voor de T serie. En is ideaal voor mensen die voor een goeie prijs een digi mixer zoeken en gebruik blijven maken van hun analoge multikabel (waar trouwens niks mis mee is vind ik).

                        Comment

                        • Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

                          #13
                          Originally posted by Beldog
                          Ik kom uit Oost-Vlaanderen.
                          Als je uit Oost Vlaanderen komt, spring dan eens binnen bij ons, T-112 en iDR64 staan steeds demoklaar.
                          Ik geef zeer regelmatig uitleg hierover tegen complete newbies, en na een paar min. snappen ze het (meestal).
                          Deze namiddag om 14.00 doe ik er nog eentje (en dan is het vandaag nog eens 1 Mei feestdag).
                          2 dagen geleden nog een job gedaan, komt een monitormixer aan die nog nooit een digitafel gezien heeft, 5 min later was hij aan't werk en heeft verder één keer iet kleins moeten vragen, dus zo moeilijk kan toch niet zijn.
                          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            De Ilive is in ieder geval een solider systeem of de M400 van Roland.

                            Comment

                            • JohanH
                              • Mar 2010
                              • 98

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              De Ilive is in ieder geval een solider systeem of de M400 van Roland.
                              En hoe kom je tot deze bewering ? 'k hoop dat je dan al ten minste op beide systemen al gewerkt hebt...

                              Comment

                              Working...