Dé compressor/limiter voor vocals

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    Dé compressor/limiter voor vocals

    Hoi

    Ben even weggeweest van dit Forum. Nu ben ik op zoek naar een zéér goede compressor/limiter op de vocals. Wat kunnen jullie mij aanraden? De ene zegt een DBX 1046, de andere een TLA 5021. Of misschien een XTA of Klark? Wat zijn jullie ervaringen en naar welk toestel gaat jullie keuze zonder rekening te houden met de prijs?

    Alvast bedankt!
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Focusrite Compouder; klinkt gewoon erg lekker en is fijn in te regelen.

    Als er geen beperkingen zijn aan de prijs (laten we eens lekker gek doen) dan een echte vintage Urei 1178
    Last edited by Rieske; 22-04-11, 21:46.
    Life is what you make it

    Comment

    • Peeterss
      • Mar 2009
      • 66

      #3
      Wij hebben goed ervaringen met DBX als met KT. KT vind ik persoonlijk erg prettig, kwaliteit ++ en Sound ++.

      Als ik de keuze had tussen DBX of KT zou ik voor KT kijken. XTA en KT zijn in mijn ogen gelijkwaardig, maar dat is persoonlijk voor mij.

      Kijk gewoon is bij collegae en probeer het uit indien de mogelijkheid daar is. Er zijn vele factoren die de keuze zullen bepalen.

      Fijn paasweekend

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Als het echt zeer goed moet zijn en je
        ook daar het geld voor over hebt,
        raad ik je aan om Summit eens te proberen.

        grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • @lex
          • Jul 2006
          • 1087

          #5
          Nooit zelf mee gewerkt, maar Neve schijnt het neusje van de zalm te zijn.

          @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

          Comment

          • Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

            #6
            Een combinatie van een BSS 901mk2 en een normale compressor (BSS) werkt ook goed . Geeft je meer klank mogelijkheden .

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Ik heb zelf een XTA C2 en diverse Drawmer compressors. De XTA is een zéér neutraal klinkende compressor (geeft nagenoeg geen kleuring aan het geluid) die zijn werk perfect doet. Voor vocals (zeker theater dingetjes) vind ik hem erg fijn.

              Als je echter wilt dat de compressor een eigen 'sound' meegeeft aan je vocals dan zul je opzoek moeten naar een ander apparaat dan de XTA. In vergelijking: mijn Drawmer DL441 klinkt véél warmer, die geeft echt kleuring aan het geluid.

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                SPL Dynamaxx...doet wat ie moet doen en niet teveel knoppen...
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

                  #9
                  Het ligt er een beetje aan de stem natuurlijk, maar een 901 en een Distressor vind ik toch wel heel leuke toestellen.

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #10
                    Om hoeveel kantjes vocal gaat het?
                    Heb je voldoende ruimte om in te bouwen?
                    Is een channelstrip een oplossing?
                    Is het voor eigen gebruik of ook gast tech?
                    Speelt prijs geen rol, of is er een richtbedrag?
                    Is het ALLEEN voor vocals, of ook voor andere bronnen?
                    Hoe ziet de rest van de set-up eruit?
                    Moet het nieuw leverbaar zijn, of mag het vintage?
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      Summit is idd cool, heb de TLA 100 nog niet gehad, maar ben wel aan het sparen voor de TLA 50, die is erg prettig. Op de een of andere manier geeft dat ding een soort van duidelijkheid aan stemmen mee. Ik weet nog geen eens zo zeer of dat met de compressie zelf te maken heeft, echter, ik heb situaties gehad waarin ik het eigenlijk "gladder" wilde compressen maar dat niet ging. Maar het geeft iets extra wat me erg bevalt. Qua plugins ben ik groot fan van de renaisance compressor van Waves, die maakt dingen juist superglad zonder al te veel bij-effecten of kleuring. Daar is ook een hardware versie van waarvan ik goede dingen heb gehoord, zelf nog niet mee gewerkt echter. Dus al je het mij vraagt zou je die 2 moeten combineren om de "ultieme" zangcompressor te hebben. Nu weet ik ook wel dat er nog veel mer hi-end spul is waar mensen gek van zijn (de gebruikers daarvan zullen zich vast snel melden). Maar die moet ik zelf nog horen.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • cru
                        • Sep 2003
                        • 106

                        #12
                        De SPL Frontliner zit in mijn gigrack: gewoon een heel goede channel strip voor vocals. Warme tube stage, eenvoudige EQ (draai maar eens aan de AIR knop), efficiënte compressor en de-esser. Ik hou wel voor het "set and forget" principe van de SPL spullen, bovendien werkt het prima! Ik gebruik hem ook veel om de warmte en presence van de lead vocal in een in-ear mix te vergroten.

                        Comment

                        • gertgeluid
                          • Dec 2006
                          • 520

                          #13
                          Originally posted by Timo Beckman
                          Een combinatie van een BSS 901mk2 en een normale compressor (BSS) werkt ook goed . Geeft je meer klank mogelijkheden .
                          Stiekem begrijpen wij elkaar erg goed... Deze combi gebruik ik op ELKE lead vocal en eigenlijk zou ik niet weten wat ik zonder moet.

                          +1

                          Comment

                          • stamgast
                            • Feb 2010
                            • 253

                            #14
                            Een distressor kun je een LA2 laten nadoen, echt een vet ding. Gebruik ik zo veel mogelijk op leadzang. Anders (als ie niet voorhanden in...) een Neve 33609 of een Urei 1176 (zeker niet die Universal Audio-namaak).
                            De drawmers ben ik niet van gecharmeerd, zit vaak ook een vieze hoog-rand in die niet echt meewerkt met helderheid.

                            Comment

                            • Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

                              #15
                              Originally posted by gertgeluid
                              Stiekem begrijpen wij elkaar erg goed... Deze combi gebruik ik op ELKE lead vocal en eigenlijk zou ik niet weten wat ik zonder moet.

                              +1

                              Ik doe het de laatste tijd net zo lief zonder compressors en insert ze pas als ik me begin te iriteren aan uithalen van de een of ander . Meestal alles op vinger compressie

                              Comment

                              Working...