Is dit gebruikelijk?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nathan
    • Jan 2011
    • 15

    Is dit gebruikelijk?

    Mede-forummers,

    Afgelopen zaterdag was ik bij een voorstelling van een amateur musicalgroep.
    Geinterreseerd dat ik was keek ik naar boven waar ik de speakers aan de truss zag hangen. Niks mis mee dagt ik eerst. Maar toen ik beter keek zag ik de de speakers met drie dunne safeties aan de truss waren bevestigt. Twee bovenop de speaker en een aan de achterkant om de speaker te kantelen. Mij lijkt het vrij link om speakers zo op te hangen. Is dit gebruikelijk.

    Zat ik trouwens wel weer precies onder de speaker. Ik weet niet meer precies waar de musical over ging



    Nathan
    (Trouwens geen foto gemaakt, bedacht ik me later pas.)
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Is dit een retorische vraag?

    Mvg,

    Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • vester86
      • Jul 2010
      • 164

      #3
      Originally posted by Nathan
      Mede-forummers,

      Afgelopen zaterdag was ik bij een voorstelling van een amateur musicalgroep.
      Geinterreseerd dat ik was keek ik naar boven waar ik de speakers aan de truss zag hangen. Niks mis mee dagt ik eerst. Maar toen ik beter keek zag ik de de speakers met drie dunne safeties aan de truss waren bevestigt. Twee bovenop de speaker en een aan de achterkant om de speaker te kantelen. Mij lijkt het vrij link om speakers zo op te hangen. Is dit gebruikelijk.

      Zat ik trouwens wel weer precies onder de speaker. Ik weet niet meer precies waar de musical over ging



      Nathan
      (Trouwens geen foto gemaakt, bedacht ik me later pas.)
      zolang je niet weet HOE de betreffende speaker precies vast hing, met wat voor safety of steeltje, is er niks over te zeggen... overigens weet ik uit ervaring dat je uitstekend speakers op die manier kan vliegen, als je maar de goede hardware gebruikt, en de goede steels

      Comment

      • Nathan
        • Jan 2011
        • 15

        #4
        Oke 'just checking' Ben hier ook maar om te leren.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Als het echt safeties zijn, is het VERBODEN!
          Steels kunnen wel dacht ik.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Tom06
            • Aug 2009
            • 161

            #6
            En ik maar denken dat steels en safeties hetzelfde waren
            Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

            Comment

            • mvdwerff
              • Sep 2010
              • 144

              #7
              wat is het verschil tussen safety's en steels?
              Een safety is ook maar een stukje staaldraad met een haakje.

              Een 'steel' is in onze term een riggingstuk en we denken dan al aan iets boven de halve ton.

              Ik heb een compleet arsenaal aan staalkabeltjes (sommigen even dik als een 'safety') waar ik dingen aan vlieg. Deze kabeltjes hebben gewoon een WLL en daarmee mag dus gevlogen worden.

              (een andere discussie is het gebruik van een musketon aan de safety, als het echte musketons zijn dan zijn deze WEL verboden als hijsmiddel)
              Mark van der Werff
              Eventpower mobiele stroomvoorziening

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Probleem is alleen dat de meeste lui de speaker vliegen aan steels zonder dat er in de kast rigginghardware is aangebracht en dus gaat de steel of in andere gevallen de safety door het handvat (vaak van plastic!) en is het dus nog niet veilig!
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

                  #9
                  Ik heb zelf wat kleinere kasten van jbl met het flyware erbij.

                  Dit is inderdaad niet dikker als een safety, maar het is origeneel en gekeurd destijds.

                  Ook hier is schijn bedriegd.

                  Richard

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Gelet op de onvolledige info in de vraagstelling en het " van horen zeggen" gehalte een hangslot op deze discussie.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    Working...