JBL Array 4894

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    JBL Array 4894

    Wat zijn de ervaringen met de JBL Array 4894 speakers, u weet wel, die kasten met 14" woofers...;-) Wat kun je er aan publiek mee draaien? Ik heb het in eerste instantie over de 90gr versie, er is ook een 45 en wat ik begrepen heb 60 gr. Wat voor amp's ben je erop tegen gekomen?
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • WesleyVDH
    • Oct 2010
    • 80

    #2
    Laatst een bandje gedaan over een Array setje.
    Setje bestond uit 1 sub en 1 top per kant, echter zaten er geen potten in de sub's, dus met los speakerstatief naast de sub gezet.
    Het setje werd versterkt door Labgruppen versterkers uit de FP serie en als processor een XTA er aan.
    Ik was aangenaam verrast over de klank van het setje!
    Zeer zeker een goed setje om een bandje over te mixen, door het "open" geluid dat er uit kwam.
    Over het vermogen kan ik je niet veel zeggen. Heb het die dag als A setje gebruikt voor een goede 100 tot 150 man, maar had wel het idee dat ik behoorlijk moest insturen om het gewenste vermogen te krijgen.
    Uit bronnen heb ik wel vernomen dat er veel tijd in de presets is gestopt, dus dit kan natuurlijk anders zijn op ander array setjes.

    Zelf ook nog een keer als bezoeker geluisterd naar de 45gr toppen op HLA subs, maar dit was met een DJ.
    Kan me wel herinneren dat ik ook dit netjes vond klinken.
    Last edited by WesleyVDH; 29-03-11, 18:18.

    Comment

    Working...