PA Brokers ltd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WesleyVDH
    • Oct 2010
    • 80

    PA Brokers ltd

    Hallo heren,

    Iemand ervaring met het kopen van een bedrijf genaamd PA Brokers?
    Ik heb daar versterkers besteld, en vooruit betaald.
    Allemaal nog leuk en aardig, echter kreeg ik al 3 dagen geen mail van ze terug.
    Na vandaag te bellen kreeg ik te horen dat het nog 2 weken ging duren voordat ze iets op konden sturen ivm service'n en dergelijke.
    Nu ben ik naar een grondige speurtocht op Blue room gekomen met daar het advies niet te kopen bij het bedrijf.
    Iemand van jullie ervaring hiermee?
    Ik wil nog niet roepen dat het zo is, maar hoor graag of andere mensen hier ervaring mee hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Wesley

    Toevoeging: Na recentelijk contact met een handelaar uit Nederland maar weer eens te horen gekregen dat Paul Tandy zijn zaakjes niet op orde heeft. Wees gewaarschuwd.
    Last edited by WesleyVDH; 28-05-13, 08:02. Reason: Toevoeging van recente ervaring, en naam aangepast
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    #2
    Ik snap werkelijk niet waarom mensen vooruit betalen bij dit soort dingen? Je hebt geen zekerheid, geen keurmerk, geen contactpersoon, niks. Waarom vertrouw je dan zomaar iemand aan de andere kant van de website?

    Stap gewoon lekker in de auto en rij er naar toe. Waarom LTD? Zitten ze in Engeland of Nederland? Is een VOF, BV of eenmanszaak niet meer goed genoeg?

    Comment

    • world sound
      • Jan 2007
      • 77

      #3
      Hoi Marcel,

      ik heb nog nbooit van dat bedrijf gehoord, maar hebben ze geen algemene voorwaarden.
      Heb dit laats zelf meegemaakt met een bed voor mijn zoon.
      Bed besteld, betaald en vervolgens niks meer stond in de voorwaarden dat hun het bestelde artikel binnen 90 dagen moesten leveren en na 89 dagen kregen wij het bed.
      Dus verdiep je eens goed in de voorwaarden.

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik heb geen ervaring met de PA Brookers, maar hou wel regelmatig hub lijst in de gaten...Concerst Systems.com hanteert trouwens de zelfde lijst als hun...Ik krijg zelfs de indruk dat Ringo van ProApplestar ook regelmatig adverteert met producten van o.a. hun..Volgens mij zijn die bedrijven op zich wel betrouwbaar, alleen doen ze zich groter voor dan ze zijn..;-) Ook krijg ik de indruk dat bedrijfjes als ons, door hun niet serieus genomen worden, dit heb ik in ieder geval ervaren in eerste instantie met een ander Engels bedrijf, tot een kennis van mij even contact opgenomen heeft..;-)

        Ik wel trouwens een goede ervaring met AED in Belgie! Roep maar wat je hebben wil uit hun lijst, breng geld mee en hoppa...Volgens mij kun je bij ProApplestar ook goed kopen...voor mij zit hij naast de deur, dat zou voor mij een voordeel zijn, mocht ik iets van hem nodig hebben, mocht het dan niet goed zijn, kan ik zo terug..;-)

        Die gasten van PA Brookers lopen trouwens zeker al een jaar of 6/7 mee...Misschien al langer...Als ze je serieus nemen, heb je ook binnen no-time antwoord/contact met dat soort bedrijven...Ik ken ook een hoop Nederlandse bedrijven die de kleintjes niet serieus nemen...
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          die zitten toch in Manchester? das met de Hull-boot maar een uurtje rijden

          Comment

          • jadjong
            • Oct 2003
            • 654

            #6
            Ervaring van een klant van mij:

            Bestelt een 30 tal speakers met vliegframe's en versterkers, kabels, etc. Maakt een deal met PA Brokers en betaald door een onbekende rede vooraf. Hoort vervolgens een aantal weken niets meer van PA Brokers totdat er een brief in de bus valt. PA Brokers is failliet verklaard, bellen, mailen, faxen, niets helpt, alles moet via de curator. Natuurlijk blijft er niets over voor externe schuldeisers en de klant is zijn geld kwijt.

            Op zich geen ramp, waar gehandeld wordt gaat er wel eens iets mis en failliet gaan kan iedereen gebeuren, maar als er dan een aantal maanden weer een mailing rondgaat van dezelfde website die dezelfde apparatuur aanbiedt dan krijg je toch een raar idee van dit bedrijf. Zelfde website, zelfde personen alleen een andere BV/ltd.....

            Ik zou er niets kopen, of je moet er heen rijden en na het inladen ter plekke betalen.

            Comment

            • WesleyVDH
              • Oct 2010
              • 80

              #7
              Achteraf gezien inderdaad stom om geen zekerheid te hebben.
              Maar had ze eigenlijk hetzelfde geplaatst als de andere grote brokers.
              Heb vandaag contact gehad met Suzy en die vertelde me dat ze begin deze week naar hen komen, daar worden schoongemaakt en vervolgens richting mij komen.
              Ik wil ook zeker nog niet beweren dat het onzuiver is of iets dergelijks, wou alleen graag wat zekerheid hebben.
              Ik wacht even eind volgende week af of er nog een reactie komt.
              Het stelt me in ieder geval wel gerust dat hij al wat langer meedraait, en dus weldegelijk ook echte deals maakt.
              Alvast bedankt allemaal, en ik houd jullie op de hoogte.

              Comment

              • WesleyVDH
                • Oct 2010
                • 80

                #8
                Update, zojuist zijn de versterkers binnen gekomen.
                Het heeft dik 2,5 tot 3 maanden geduurd, en heb verschillende redenen gehad van Suzy waardoor het weer uitgesteld was. Maar al met al ben ik erg blij dat het uiteindelijk toch goed is gekomen.
                Ondertussen heb ik wel een creditcard genomen als extra zekerheidje, en ga ik HEEEEEEL goed opletten als ik voortaan ergens iets koop en het niet zelf af ga halen.
                Laat het toch enigzins een les zijn voor iedereen.

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  Hoi Wesley,

                  Ben blij voor je dat het toch nog
                  helemaal goed gekomen is, proficiat.


                  Soms ben je toch goedkoper uit bij je eigen
                  dealer om de hoek. Misschien ligt de aanschafwaarde
                  wat hoger, maar je krijgt wel vaak goede service.

                  Op zaterdagmiddag een versterker opblazen?
                  Meestal kun je bij je eigen dealer direct een
                  leenbakkie halen ter overbrugging van de
                  reparatie, die je eigen dealer ook zelf doet.

                  Iig hoef je pas te betalen bij afleveren, of
                  krijg je de factuur thuis gestuurd.


                  grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    En, zou je er nog een keer iets kopen? Of krijg je de indruk dat het een volgende keer precies hetzelfde zou lopen?

                    Dan is het voor mensen die later in dit topic komen gemakkelijker; geef je een negatief of positief verkoopadvies?

                    Mvg,

                    Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

                      #11
                      Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Ik heb geen ervaring met de PA Brookers, maar hou wel regelmatig hub lijst in de gaten...Concerst Systems.com hanteert trouwens de zelfde lijst als hun...Ik krijg zelfs de indruk dat Ringo van ProApplestar ook regelmatig adverteert met producten van o.a. hun..Volgens mij zijn die bedrijven op zich wel betrouwbaar, alleen doen ze zich groter voor dan ze zijn..;-)
                      Ik heb goede ervaringen met Ringo. Niets mis mee.

                      Comment

                      • bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

                        #12
                        Ik heb goede ervaringen met Ringo. Niets mis mee.
                        Same here.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                        Comment

                        • WesleyVDH
                          • Oct 2010
                          • 80

                          #13
                          Originally posted by 4AC
                          En, zou je er nog een keer iets kopen? Of krijg je de indruk dat het een volgende keer precies hetzelfde zou lopen?

                          Dan is het voor mensen die later in dit topic komen gemakkelijker; geef je een negatief of positief verkoopadvies?

                          Mvg,

                          Teun
                          Goede vraag, de manier waarop ze me "voorgelogen" hebben voor een lange tijd is niet netjes.
                          Ik ben nu erg achterdochtig geworden door deze grappen. Ik weet wel zeker dat in het vervolg alles met creditcard wordt betaald als ik ergens iets moet betalen in zulke situaties.

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            #14
                            Ik ben van mening dat je met dit bedrijf niet serieus wordt genomen als klant maar als een soort van geldschieter van het bedrijf.

                            Door jou vooruitbetaling en van anderen wordt bij hun de schuld kleiner maar leveren nog geen spullen uit omdat er bv beslag op ligt. De spullen die worden vrijgegeven worden later op bestelling verstuurd naar diegene die heeft besteld.

                            Snap alleen niet waarom je bv bij zulke bedrijven wilt kopen terwijl bij je eigen leverancier vaak met een goed gesprek een juiste prijs kan krijgen.

                            Heb zelf een voorbeeld met trussdelen van Prolyte er zijn mensen die betalen voor gebruikte truss meer geld als bij een goed adres voor nieuwprijs( of mss 2 a 3 tientjes verschil )

                            Helaas zijn mensen nog steeds scheel op het gebied van realistische prijzen van nieuwe produkten.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

                              #15
                              Originally posted by Rolandino
                              Door jou vooruitbetaling en van anderen wordt bij hun de schuld kleiner maar leveren nog geen spullen uit omdat er bv beslag op ligt. De spullen die worden vrijgegeven worden later op bestelling verstuurd naar diegene die heeft besteld.
                              Heb je enig idee waarover je het hebt? Dat er 'beslag op ligt'...

                              Ben het wel met je eens dat er voldoende mensen veel te veel betalen voor de producten die ze afnemen. Maar besef wel dat als iedereen een korting zou bedingen van 40%, de leverancier binnen de kortste keren zijn prijs omhoog bijstelt omdat hij een te kleine winstmarge overhoudt.

                              @lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                              Comment

                              Working...