mono channel als subgroep mogelijkheid?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

    mono channel als subgroep mogelijkheid?

    Hoi,
    Ik wou eigenlijk van een Spirit Live mengtafel de output van het mono kanaal weer terug de mengtafel insturen via de line input van een kanaal.
    Het idee is om een subgroep te creeren van 8 kanalen. Die 8 kanalen route ik dan niet naar de stereo(LR) uitgangen maar naar de mono uitgang.
    Het kanaal waar het weer ingaat die route ik dan naar LR.
    Qua niveau's moet het wel goed gaan maar het zou me niet verbazen als ik een denkfout maak.
    Iemand een idee of dit gaat werken of dat er in het slechtste geval iets in rook opgaat.
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Zou gewoon moeten werken, let wel op, dat je die return NIET naar de mono route (feedbackloop).

    Wat is je toepassing? (ik gok drumgroepje)

    groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Dat kan gewoon, ik vraag me alleen af waarom je dat zo zou willen.
      En kijk idd uit dat je geen routing foutje maakt dan krijg je hele rare geluiden en gaat er iets in rook op wanneer je er niets aan doet.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Ik doe het ook wel eens. (LR uit, eq + delay, terug de tafel in en dan weer sub uit)
        Inderdaad goed opletten dat je routing goed is anders heb je een probleem.

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          @MusicXtra: Omdat hij waarschijnlijk (net als ik) een Spirit Live 3-2 tafel heeft, zonder subgroepen dus, maar wel met mono uitgang. Ik heb er ook al eens over gedacht om dit te doen, maar ben er nog niet aan toe gekomen.


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • nak
            • Dec 2010
            • 104

            #6
            Nou wat vreemds!!
            Ben de mixer kanalen aan het schoonmaken en de bussen en ledjes opnieuw aan het solderen want sommigen waren dus wel mooi losgeraakt.
            Maar als ik het signaal op de monobus zet dan moet ik het signaal bijna vol open zetten voordat ik het op de monouitgang krijg.
            Dan is het net of er een poort openknalt en komt het signaal in volle! sterkte door.
            Daarna is het wel goed en kan ik hem wel zachter krijgen met de fader.
            Kan het schema technisch ook niet verklaren, moet toch met zacht kunnen beginnen dacht ik zo.


            Het subgroep ideetje lijkt me toch wat te link, een route knopje is gauw genoeg ingedrukt dus dat risico neem ik maar niet.

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Zit er een insertie op deze uitgang? Controleer de jack chassisdeel dan maar eens.

              Comment

              • stamgast
                • Feb 2010
                • 253

                #8
                Originally posted by nak
                een route knopje is gauw genoeg ingedrukt dus dat risico neem ik maar niet.
                Daarom leren wij onze nieuwe techneuten dat er op je routing geen pennen etc. mogen liggen.

                Comment

                • nak
                  • Dec 2010
                  • 104

                  #9
                  En ja hoor, niet alleen de monog insert plug maar ook menig insertplug van de kanalen waren rottig aan het doen.
                  Tafel is nu weer prima.
                  Thanks allemaal.

                  Comment

                  Working...