Hoe versterk je een Leslie box goed uit?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Hoe versterk je een Leslie box goed uit?

    Ik zie in de praktijk heel veel varianten voorbij komen. met 1 microfoon, met 2 of met 3.

    Maar hoeveel is nu werkelijk nodig, en met welke microfoons en waar geplaatst?

    Gelukkig stel ik niet veel vragen ineens
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    De absolute waarheid zal ergens in het midden liggen van de goede ervaringen die hier vast en zeker zullen worden opgenoemd. Niets is zo eigenzinnig als een geluidstechnicus
    Ik heb helaas (nog) geen ervaring met een Leslie. Als ik er nu zou tegenkomen zou ik (als ik de kanalen en mic's beschikbaar heb) voor 3 mic's gaan. 1 op het laag, 2 op het hoog waarvan 1 in tegenfase.

    Comment

    • metalteacher
      • Dec 2007
      • 467

      #3
      moet die microfoon in tegenfase staan? dan moet ik daarvoor een kabeltje gaan omsolderen.
      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        lesley heeft 2 speakers, een woofer en een hoogdriver die allebei door een Doppler-effect-draaiing lopen.
        Dus optimaal:
        - of 2 mikes LR op een redelijke afstand,
        - of 4 mikes LR dichtbij.

        Je zou de laag- en hoog mike met een Y-kabeltje op één kanaal kunnen zetten, om kanalen te besparen.

        Ook een optie : een laag een een hoog mike, aan één kant, krijg je al wat redelijk doppler mee, maar je mist de overige geluiden die daardoor ontstaan.

        Comment

        • RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

          #5
          Ik doe ook een boon in de pot...
          Ik ben al eens bezig geweest met reparatie van zo'n Leslie en heb toen e.e.a. gevonden op internet, onderstaand een klein stukje daaruit: