01V96 Aan Cubase

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    01V96 Aan Cubase

    Beste Iedereen,

    Ik heb een 01V96 en die wil ik graag aan cubase hangen op op te nemen. Ik krijg deze niet aan mijn laptöp gesynct met de software van yamaha. Ik heb de studio manager en de drivers en de 01v96 manager maar ik krijg het niet voor elkaar om het te syncen. Weet iemand hoe dit werkt of wat ik fout doet ? Ik heb een laptop met windows 7

    graag wat reacties.
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

    #2
    Ik gok het erop dat windows 7 je dwars zit, misschien via een virtual machine xp laten draaien en weer proberen?


    Greetz Eddy
    Apogee, i\'m loving it!

    Comment

    • RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

      #3
      In het kort:
      Open Studio manager
      Klik op de 01V96 icoon
      Klik op File
      Ga naar System setup
      Input port op USB001
      Output port op USB001
      en dan moet ONLINE verschijnen in Master
      Last edited by RonaldH; 16-03-11, 20:54.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        De usb driver van internet af gehaald?

        Laatst heb de studio manager nog op een w7 laptop geinstaleerd en dat ging prima met de 02r96.

        Even alledrie de onderdelen de laatste versie van internet downloaden en het moet werken.

        Richard

        Comment

        • RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

          #5
          Oeps,
          Volgens mij heb ik de vraag niet goed begrepen.
          Mijn uitleg had betrekking op het synchroniseren van 01V96 met studio manager.
          Maar als ik het nog een keer doorlees, dan is de 01V96 wel online in studio manager, maar de koppeling met Cubase functioneert niet?
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

          Comment

          • BJD
            • Oct 2007
            • 771

            #6
            Voor zover mij bekend is kun je via USB de 01v96 alleen met studiomanager synchroniseren.
            Als je cubase en je mixer via tijdcode gelijk wil laten lopen (heeft de 01v96 wel iets van tijdcode?) dan kan dat via MIDI.
            Audio van je 01v96 naar de PC gaat alleen via een firewire uitbreidingskaart (heet anders bij yamaha) of via ADAT en een losse geluidskaart.

            Comment

            • Pipping
              • Aug 2010
              • 83

              #7
              ja, ik wil hem syncen met cubase... ik heb het een en ander geprobeerd maar hij ziet de tafel niet in de studio manager

              Comment

              Working...