Ervaring TW Audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quibus
    • May 2008
    • 17

    Ervaring TW Audio

    Als voorbereiding op de Messe heb ik al eens gegoogled naar interessante speaker-fabrikanten. Ik kwam TW-Audio tegen, mooie website ( TW AUDiO GmbH // News ) , en was onder de indruk van hun uitgebreide gamma en vooral modulariteit van hun systemen.

    Op foto zien de speakers er ook wel knap afgewerkt uit, en ik heb al horen waaien dat het zeer degelijk klinkt, te vergelijken met of zelfs beter dan D&B .

    Maar het lijkt me een redelijk onbekend merk (toch in Belgiƫ, geen dealers of importeurs kunnen vinden) . Is er misschien iemand die er wat meer over weet, waar ik ze kan beluisteren of zo, of ze ergens in de Benelux verdeeld worden ? Waarschijnlijk kan ik ze wel zien en horen op de Messe zelf, maar ik zoek het liever wat dichter bij huis...

    De gebundelde Powersoft versterkers doen alvast vermoeden dat die gasten voor kwaliteit gaan, dus is dit wel een interessant merk om in de gaten te houden denk ik.

    Dank bij voorbaat voor enige reactie.
    Last edited by Quibus; 16-03-11, 12:49.
  • m sound
    • Feb 2011
    • 10

    #2
    de importeur van tw audio in nederland is f**dback.

    Marc

    Comment

    • m sound
      • Feb 2011
      • 10

      #3
      hier loopt al een topic over.



      marc

      Comment

      • Quibus
        • May 2008
        • 17

        #4
        Marc, dankjewel.

        had ik al gezien, maar ik zoek eigenlijk een plaatsje in Belgiƫ waar ik ze kan tegenkomen/huren/horen. En genoemde NL importeur had op zijn website (die nu onder constructie staat) niet echt veel info dacht ik. Ik vond TW-Audio in elk geval niet direct terug daar...

        Comment

        • m sound
          • Feb 2011
          • 10

          #5
          op hun site staat geen importeur in belgie.
          ik heb trouwens geen ervaring met het merk een beetje te duur voor een 15 jarige.

          marc

          Comment

          • Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

            #6
            Originally posted by Quibus
            Marc, dankjewel.

            had ik al gezien, maar ik zoek eigenlijk een plaatsje in Belgiƫ waar ik ze kan tegenkomen/huren/horen. En genoemde NL importeur had op zijn website (die nu onder constructie staat) niet echt veel info dacht ik. Ik vond TW-Audio in elk geval niet direct terug daar...
            Als je je profiel wat completer invult, zien we waar in Belgie je huis staat, het kan zo maar zijn dat Eindhoven (want daar staat wel wat TW), dichter bij is dan 'iets ' in Belgie.

            Zie die andere thread, ik heb het 2 jaar geleden gehoord in Frankfurt, ...ik was wel opnder de indruk!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

            Comment

            • CSI
              • Oct 2005
              • 18

              #7
              In Belgie is Euro-PA de importeur.

              Voor Nederland is inderdaad Feedback distributeur van TW Audio, hoort daar absoluut niet thuis vind ik.

              Ik heb diverse malen op een B30/T24 set mogen werken en dat beviel me veel beter dan onze C7 sets...
              Als het niet regent, dan is het droog

              Comment

              • Quibus
                • May 2008
                • 17

                #8
                Euro-PA uit Deinze? Dat zal dan nog maar pas zijn waarschijnlijk, op de site van TW-Audio noch die van Euro-PA is daar iets van terug te vinden.

                Maar goed, ik zal eens mijn licht bij Euro-PA opsteken. Bedankt voor de info.

                Comment

                • CSI
                  • Oct 2005
                  • 18

                  #9
                  Correct.

                  Peter Van Hove.
                  Als het niet regent, dan is het droog

                  Comment

                  • Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

                    #10
                    Het klopt dat wij sinds kort TWAUDIO verdelen voor Belgiƫ, eigenlijk was het de bedoeling om dit pas tegen de Frankfurt Messe bekend te maken.
                    Onze website wordt tegen dan ook aangepast, inclusief prijslijsten.
                    Een groot deel van het gamma staat nu reeds demoklaar in onze showroom.
                    Er is een allereerste Belgische demo/studie dag gepland op 11 Mei in de buurt van Gent, waar het ganse gamma van de kleine 6,5" tot de dubbele 21", de line array, de monitors en een leuke verrassing te zien en te horen zullen zijn. Een 4-man sterk TWAUDIO ingenieurs team zal die dag ook aanwezig zijn om samen met ons op al uw vragen te kunnen antwoorden.
                    Mensen die graag een uitnodiging krijgen voor dit eenmalige evenement weten ons wel te vinden.
                    Naast de verkoop, starten wij ook meteen een rental support afdeling.
                    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                    Comment

                    • Quibus
                      • May 2008
                      • 17

                      #11
                      Ondertussen ben ik eens gaan luisteren bij Euro-PA, en ik moet zeggen, TW-Audio smaakt (klinkt) naar meer. Nog niet alle kasten stonden er, maar van wat ik hoorde, ben ik wel onder de indruk. Vooral de 12inch topkast (M12) kon me wel bekoren, zeer strak, helder en in your face!

                      Ben benieuwd naar wat er te zien en te horen zal zijn op de demodag. Ook de afwerking van de kasten en toebehoren zit wel snor. De ophangbeugels zijn bvb zeer mooi afgewerkt, de kistjes voor die 12"ers zijn compact. Alleen kon 1 enkele 15inch sub (B15) niet echt mee in het laag, wat logisch is. Ik wacht dan ook af tot ik de B30 gehoord heb, wat op zich ook nog een vrij compacte kast is.

                      Comment

                      • Quibus
                        • May 2008
                        • 17

                        #12
                        Ik kreeg dit weekend een uitnodiging voor de demodag op 11 mei in De Pinte. Ik ga zeker eens gaan luisteren. Is er nog iemand die ernaartoe gaat, of al een uitnodiging heeft ontvangen?

                        Comment

                        • seppe30
                          • Dec 2007
                          • 248

                          #13
                          normaal ben ik er ook

                          Comment

                          • MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

                            #14
                            Misschien kom ik ook eens langs; ben uitgenodigd...

                            Ben benieuwd hoe de gear de vergelijking met d&b aan kan.
                            d&b Audiotechnik

                            Comment

                            • NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

                              #15
                              Heb onlangs wat geprobeerd hiervan.

                              Gestuurd op Powersoft vond ik het verre van goed.
                              Gestuurd op MC2 kwam de set erg dicht in de buurt
                              van Logic System.

                              grtz

                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                              Comment

                              Working...