Crest Pro 9200 op 16A zekering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mdg
    • Dec 2005
    • 23

    Crest Pro 9200 op 16A zekering

    Kan er iemand zijn ervaring uitspreken over het aansluiten van een
    Crest Pro 9200 achter een 16A zekering. Heeft hier iemand wel eens problemen mee gehad?


    Mvg,
    Mdg
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Beste, Mdg,

    Ik heb helaas geen ervaring met deze amp, maar wel de handleiding gevonden. Die vertelt ons dat de "mains" (tweede pagina, kopje "connectors") "240/230 Volt 20 amp" is, waaruit ik opmaak dat ie 20 ampere kan trekken er je dus niet zeker weet of ie het volhoudt op 16 A.




    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Kan me niet voorstellen dat een 16A zekering het niet houdt zolang je niet continu vol in de clip zit.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Mdg
        • Dec 2005
        • 23

        #4
        Ik kan me ook niet voorstellen dat met normaal gebruik het niet zou lukken met een 16A zekering. Het valt mij ook wel dat de waarde`s die crest opgeeft toch wel hoger zijn bij versterkers met dezelfde capaciteiten. (bv. labgruppen FP+ serie, camco vortex serie).

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Iets klopt er ook niet in die PDF, er staat; 120 V 30A mains, 240/230 V 20A....
          120V 30A komt ongeveer overeen met 230V 16A.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Turboke
            • Oct 2006
            • 463

            #6
            Op een vortex 4 geeft men een max van 28amp aan op 4 ohm.

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Heb jij dan 230V groepen tot je beschikking hoger af gezekerd als 16A?

              Met de oude 9001 lukt het ook om beide zijden op 1 16A groep te zetten. Je moet ze alleen ingeschakeld zien te krijgen zonder dat de zekering eruit gaat. Nu is dat bij oude keramische smeltpatronen niet zo'n probleem echter de tegenwoordig meeste gebruikte automaten reageren wat vlugger (A karakteristiek geloof ik) en dan gaat het niet goed zonder een extra voorziening. Maar die 9200 is een geschakelde voeding geloof ik, dus dan moet dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.

              Comment

              • metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

                #8
                de meeste automaten in krachtstroomstekkers zijn B De meeste automaten in kroegen en zalen zijn ook B volgens mij. Maar als er krachtstroom voorhanden is zou het geen probleem moeten zijn met inschakelen. En anders een C type monteren ;o)
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by metalteacher
                  En anders een C type monteren ;o)
                  Jep, heb altijd een hele doos vol met C-automaten bij me, in iedere zaal beginnen we met een duik in de zekeringkast om die eens grondig te verbouwen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Wordt er gesproken van de inschakel stroom of gewoon het cont.verbruik bij vollast??
                    Dat wil ik wel eens weten.

                    Ik heb een Crown XLS5000D die komt volgens de handleiding 120V/20 A.
                    Deze draait rustig met vollast, per kanaal 3 subs van 8 Ohm op een groep van 16 A.

                    Dus soms is het gewoon proberen..

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • som
                      • Nov 2002
                      • 787

                      #11
                      Maakt het nog wat uit of je een amp over de volle bandbreedte inzet of actief deelt over 2 kanalen?

                      als in;

                      2x 1000 w volle bandbreedte is 2000 w consumptief (even zonder verliezen voor het gemak)
                      1x 1000 w sub + 1x 1000 w top is deze amp nu 1000 w consumptief of 2000 w?

                      ik ben geneigd te zeggen dat bij actief de belasting daalt,
                      ookzo bij passief; een kastje met 2 woofers en 1 tweeter geeft 4 ohm belasting over de woofers en 8of16 ohm over de tweeter dus in het hoog zou de amp minder belast worden.
                      Last edited by som; 16-03-11, 22:55.
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                      Comment

                      • RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

                        #12
                        [FONT=AGOldFace-Medium][LEFT]Uit de gebruiksaanwijzing van een Peavey CS4080HZ:
                        Volgens mij is het gemiddelde vermogen tijdens spraak 1/8 en bij muziek wordt uit gegaan van 1/3.

                        Current Draw @ 1/8 power:
                        [/FONT][FONT=AGOldFace-Regular][FONT=AGOldFace-Regular]1,540 watts @ 2 ohms,
                        1,000 watts @ 4 ohms,
                        610 watts @ 8 ohms
                        1,825 watts @ 2 ohms,
                        1,185 watts @ 4 ohms,
                        720 watts @ 8 ohms
                        1,185 watts @ 4 ohms,
                        720 watts @ 8 ohms[/LEFT]
                        [/FONT]
                        [/FONT][FONT=AGOldFace-Medium][LEFT]
                        Current Draw @ 1/3 power:
                        [/FONT][FONT=AGOldFace-Regular][FONT=AGOldFace-Regular]3,650 watts @ 2 ohms,
                        2,510 watts @ 4 ohms,
                        1,535 watts @ 8 ohms
                        4,535 watts @ 2 ohms,
                        2,975 watts @ 4 ohms,
                        1,835 watts @ 8 ohms
                        2,975 watts @ 4 ohms,[/LEFT]
                        1,835 watts @ 8 ohms
                        [/FONT]
                        [/FONT]
                        Er is meer te koop dan je betalen kunt

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by som
                          2x 1000 w volle bandbreedte is 2000 w consumptief (even zonder verliezen voor het gemak)
                          1x 1000 w sub + 1x 1000 w top is deze amp nu 1000 w consumptief of 2000 w?

                          ik ben geneigd te zeggen dat bij actief de belasting daalt,
                          ookzo bij passief; een kastje met 2 woofers en 1 tweeter geeft 4 ohm belasting over de woofers en 8of16 ohm over de tweeter dus in het hoog zou de amp minder belast worden.
                          Als zowel je top 1000W belast is en je bas ook dan zou je dat normaal gesproken op moeten tellen, het hangt dan ook helemaal af van het bron materiaal of dat in de praktijk ook zo is. Vergeet het verschil niet in belastbaar zijn (Staat op de kast) en belasten (Is wat je versterker uitstuurt)!

                          Dan kan er ook nogal wat verlies zitten in de versterker, wat je eigenlijk daarbij op moet tellen. (Of het moet klasse D zijn) Daarom word ie normaal ook warm.

                          Dan heb je inderdaad ook nog de crest factor van het signaal, je dynamiek dus, die het gemiddelde opgenomen vermogen weer flink lager brengt.

                          Het is niet voor niets dat die geschakelde kilowatt versterkers van tegenwoordig het volhouden op een 16A groep. (Al dan niet met ingebouwde beveiliging daarvoor)

                          Comment

                          • som
                            • Nov 2002
                            • 787

                            #14
                            Originally posted by DJ Antoon
                            Als zowel je top 1000W belast is en je bas ook dan zou je dat normaal gesproken op moeten tellen
                            Naast alle andere invloeden,alleen even de consumptie uit het net versus de belasting.

                            Volgens mij moet je alleen optellen waar per amp de freq.gebieden overlappen.

                            case 1 passief setje bas 1000w, top 1000w filter doet de verdeling, amp levert 1000w over de hele breedte.
                            spl 120 db is dan bij 1000w.

                            case 2 actief setje met crossover, sub 1000w, top 1000w
                            Als we de vermogens achter elkaar zetten dan is het 1000w
                            (1000w sub tot crosspunt en 1000w top vanaf crosspunt)
                            spl 120 db is dan bij 1000w.

                            case 3 actief setje met crossover, sub 1000w, top 1000w,
                            Als we de vermogens optellen dan is het 2000w.
                            spl 120 db is dan bij 2000w.

                            Bij het laatste voorbeeldje gaat er 1000w meer in bij dezelfde output,
                            daar zit mijn vraag eigenlijk.
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by som
                              Bij het laatste voorbeeldje gaat er 1000w meer in bij dezelfde output,
                              daar zit mijn vraag eigenlijk.
                              Nope, dan heb je 3 dB meer output.
                              Anders zou je met een 4 weg systeem bij 4000 Watt dezelfde output hebben als met 1000 W passief.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...