Ervaring Acoustic Line PA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tijs janssen
    • Nov 2009
    • 9

    Ervaring Acoustic Line PA

    Hallo,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een aantal Acoustic line PA setjes , Bestaande uit :

    4 x K2 Topkast
    8 x TSE subkast
    2 x TKE212 Topkast
    2 x TSE Infra sub

    Alles aangestuurd met Kind NWX versterkers ( 3 rackjes met 1 x kind 3.4 en 1 x kind 5.0 DMV 1 x Xillica 3060 processor )

    Ben heel erg tevreden over de setjes maar merk in de verhuur dat mensen het merk niet kennen en daardoor al snel zeggen dat het niks is.

    Ben ook de trotse bezitter van een Nexo PS15 set met LS1200 subs aangestuurd met camco tecton versterkers en ik vind dat dit setje niet veel beter klinkt als het acoustic line.

    Nu hoop ik dat er meer mensen hun ervaring met acoustic line zouden willen delen.

    mvg Tijs
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Acoustic Line kan zich absoluut meten met de bekende(re) merken.
    Natuurlijk alleen maar Ciare spul in hun kasten, aangezien het onder hetzelfde moederbedrijf valt.

    Met de exacte kopiën van de TSE sub heb ik meermaals gesjouwd en geluisterd. Mooie dingen, beukend laag en een hoog rendement. Tja, wat zal ik er nog meer over zeggen... Ze zijn tilbaar. EN je moet ze niet verwarren met de B1801!

    Er is overigens wel degelijk vaker gesproken over dit merk. Zie de zoekfunctie...
    Mvg,

    Teun
    Last edited by 4AC; 08-05-11, 02:03.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      Originally posted by Tijs janssen
      Hallo,

      Ik ben sinds kort in het bezit van een aantal Acoustic line PA setjes , Bestaande uit :

      4 x K2 Topkast
      8 x TSE subkast
      2 x TKE212 Topkast
      2 x TSE Infra sub

      Alles aangestuurd met Kind NWX versterkers ( 3 rackjes met 1 x kind 3.4 en 1 x kind 5.0 DMV 1 x Xillica 3060 processor )

      Ben heel erg tevreden over de setjes maar merk in de verhuur dat mensen het merk niet kennen en daardoor al snel zeggen dat het niks is.

      Ben ook de trotse bezitter van een Nexo PS15 set met LS1200 subs aangestuurd met camco tecton versterkers en ik vind dat dit setje niet veel beter klinkt als het acoustic line.

      Nu hoop ik dat er meer mensen hun ervaring met acoustic line zouden willen delen.

      mvg Tijs
      Als jij je Nexo set goed hebt aangestuurd dan klinkt hij een klasse beter dan die Acoestiek Line,
      Sterker nog ik vind dat Acoustic Line nogal een overschat merk,
      Een band gemixed over ik meen TS12? topkast met een dubbel 18 inch sub eronder, nou ik heb de hele avond staan zweten om het een beetje helder te laten klinken, dat was in die zaal met een Nexo top een makkie geweest.

      Comment

      • Tijs janssen
        • Nov 2009
        • 9

        #4
        Haloo hanssound

        heb de nexo set draaien op 2 camco tecton 38.4 versterkers in combinatie met de analoge ps15 processor..

        dus die is wel goed aangestuurd..

        ben hiermee ook heel erg tevreden..
        maar heb dus de setjes van acoustic line ernaast gehad en dit deed echt niet onder..

        zeker omdat je met de xilica processor heel veel met deze set kan doen !

        denk dat u de tsm12 bedoelt , en ook dat is een leuke kast..

        heeft het niet aan dat setje of de afstelling hiervan gelegen?

        vind het een beetje kort door de bocht om heel het merk acoustic line overschat te noemen als u 1 x een slecht klinkende combie heeft gehoort..

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Dat lijkt mij ook als een afstelprobleem.
          Mijn ervaring is dat Acoustic Line van zichzelf al redelijk transparant klinkt.

          Comment

          • oscarfritschy
            • Apr 2003
            • 28

            #6
            Tijs, heb je deze setjes toevallig in aalmeer gekocht?!?
            Draai zelf met a8 sub en A6 top..Vind het echt een heerlijk merk!

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              Originally posted by Tijs janssen
              Haloo hanssound

              heb de nexo set draaien op 2 camco tecton 38.4 versterkers in combinatie met de analoge ps15 processor..

              dus die is wel goed aangestuurd..

              ben hiermee ook heel erg tevreden..
              maar heb dus de setjes van acoustic line ernaast gehad en dit deed echt niet onder..

              zeker omdat je met de xilica processor heel veel met deze set kan doen !

              denk dat u de tsm12 bedoelt , en ook dat is een leuke kast..

              heeft het niet aan dat setje of de afstelling hiervan gelegen?

              vind het een beetje kort door de bocht om heel het merk acoustic line overschat te noemen als u 1 x een slecht klinkende combie heeft gehoort..
              Nou ik heb Ac-Line al wel eens eerder gehoord op een wat grotere band, en vond het ook toen niet echt open of helder klinken, en dat was een dubbel 12 inch top met een driver,
              Ik denk ook dat een eigen processor (zoals die van Nexo) meer doet voor een systeem of speaker dan een Xilica of andere all-round processor,

              Comment

              • Tijs janssen
                • Nov 2009
                • 9

                #8
                Hallo hansound

                oke ja smaken verschillen nu eenmaal,

                heb ook de acousticline systeem processoren in mijn bezit ( voor de K2 topkasten en de 1801 subs)

                maar dit klinkt inderdaad niet lekker, heel erg agressief in het hoog en veel van dat rare mid laag toen ik deze vervangen heb met xillica processoren en de juiste frequentie's van de kasten had ingevoert en daarna onze oren hebben gebruikt vind ik dat er een hele strakke combi staat..

                Iemand nog meer ervaringen met dit merk?

                Comment

                • dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

                  #9
                  Ik heb vrij vaak gedraaid met de TK112 top en TSE sub versterkert door een qsc plx1602 op het hoog en een qsc ex4000 op het laag, processor XO24 van TC electronic.

                  Ik heb de set zelf ingeregeld en ik heb met weinig instellingen een zeer goede klank uit de set gekregen.

                  Met deze set heb ik meermalen in grotere en kleinere ruimtes zowel bands als dj-s gedaan en elke keer tot volle tevredenheid.
                  Genoeg laag en zeer goed open mid wat niet schel wordt en open blijft klinken ongeacht het toegevoerde volume.

                  Comment

                  • RPA
                    • Mar 2011
                    • 1

                    #10
                    Vergis je niet hoeveel mensen het tóch kennen. Wanneer ik vertel dat ik met Acoustic line werk is iedereen positief. Zeker in theaters is het wat bekender.

                    Ik ken ook steeds meer bedrijven die het als hoofdmerk danwel als tweede merk in huis nemen.

                    In het algemeen zijn de reacties heel positief als mensen er voor het eerst mee draaien. Ik denk ook zeker dat Acoustic line zich kan meten met de bekendere/ grotere merken.
                    Ik heb zelf een set TSM12dp met TSEsubdp. En ben uitermate tevreden over de set. Zelfs zo tevreden dat ik voornemens ben de set uit te breiden.

                    Comment

                    • Tijs janssen
                      • Nov 2009
                      • 9

                      #11
                      Verder geen ervaringen meer met dit merk?

                      hoop op wat meer reactie's

                      mvg

                      Comment

                      • davidemmeloord
                        • Mar 2009
                        • 7

                        #12
                        zelf draai ik met 2x A6 zonder subs. Ik gebruik het voor 99% in verschillende kerken voor singer-songwriter (piano/gitaar/zang) en voor verschillende koren. Ik ben erg blij met Acoustic Line. Vooral in het hoog (spraakverstaanbaarheid/stem) is het erg makkelijk te regelen!

                        Comment

                        Working...